NEMA PRIVATNOSTI

Facebook će vas pratiti i kad deaktivirate profil

Vijest koja je prošla ispod radara

Facebook: Posljednjih godina ne manjka skandala. Ilustracija

Antenam.net

29.4.2019

Oko Facebooka i njegovog ponašanja prema privatnim podacima korisnika posljednjih godina ne manjka skandala.

Od curenja podataka i korišćenja za manipulaciju glasačima, pa do posljednjeg čuvanja šifri u običnom tekstu, gotovo da nema područja u kojem Facebook nije barem donekle zakazao. U svim tim skandalima pomalo ispod radara prošla je i vijest o praćenju korisnika koji deaktiviraju svoj nalog, a što je otkriveno prije nekoliko sedmica. 

Facebook, naime, omogućava korisnicima da svoj nalog deaktiviraju, ali da on ne bude potpuno izbrisan. Za to vrijeme njemu nije moguće pristupiti, ali društvena mreža ipak ga na određeni način drži aktivnim – kako bi nastavila da prikuplja podatke o korisniku. Ti podaci se upotrebljavaju za bolje plasiranje ciljanih oglasa, pa jednom kada se korisnik odluči vratiti na društvenu mrežu, osjećat će se kao da je nikad nije ni napustio. Svi oglasi bit će i dalje prilagođeni njegovim navikama surfovanja i pretraživanja Interneta.

Problem u ovome jeste u činjenici da korisnik sa deaktiviranim nalogom ne može istome pristupiti kako bi vidio što sve Facebook o njemu “zna”, i što je logično pretpostaviti da deaktivirani nalog znači i “slobodu” od Facebooka. Ali, to ipak nije tako – za potpuni prestanak praćenja potrebno je trajno i nepovratno izbrisati korisnički nalog. 

Čak i tada Facebookovom će praćenju biti teško umaknuti. Njihove tipke "like" i "share", kao i drugi plaginovi, ugrađeni su u gotovo 300 miliona web stranica, a putem njih ova društvena mreža može pratiti navike svih posjetilaca i zadovoljiti svoje oglašivače.

Iz kompanije ovo pojašnjavaju izjavom da deaktiviranje naloga ne osigurava privatnost, već samo izolira korisnika od drugih ljudi i kontakata putem Facebook – što je, kažu, i primarna namjena deaktiviranja.  

S druge strane, brisanje naloga moralo bi da posluži potpunom prestanku praćenja, ali i tu ima “kvaka”. Kad se nalog izbriše Facebook daje korisniku 30 dana vremena da se predomisli, za koje vrijeme, pogađate, nastavlja da prati njegove navike kao i prije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.