ZANIMLJIVOSTI

Koliko košta popravka bolida Formule 1: Hladnjak od 160.000 dolara

Brza vožnja je nešto što F1 bolidi rade bolje od bilo kog drugog četvorotočkaša

Arhiv

Avaz.ba

30.4.2019

Brza vožnja je nešto što F1 bolidi rade bolje od bilo kog drugog četvorotočkaša. Oni liče na rakete postavljene na točkove, kojima upravljaju ljudi, prenose Vijesti.me. Najveći timovi troše i blizu pola milijarde dolara godišnje na šampionat, ne štedeći da bi izvukli dodatnu stotinku sekunde iz svake krivine. Ali koliko ih košta kada, u jurnjavi za tim djelićima sekunde, vozač npr. udari u zaštitni zid. 

Da krenemo od najskupljeg dijela, a to je motor. On košta 1,5 miliona dolara (2,6 KM milion), što nije čudo ako se zna da iz zapremine od 1,6 litara ovaj V6 turboagregat izvuče preko 800 konjskih snaga.

Samonoseća šasija je izrađena većinom od ugljenih vlakana i još nekih ultralaganih materijala. Njegova ukupna cijena iznosi oko 650.000 dolara (1,1 milion KM).

Treća najskuplja stavka je mjenjač. Sklop transmisije bolida Formule 1 izrađen je od karbon titanijuma. Riječ je o poluautomatskom mjenjaču sa osam brzina za kretanje naprijed i jednom unazad. Interesantan je podatak da vozač tokom jedne trke šalta 3.000 do 3.500 puta. Cijena ovog sklopa je 450.000 dolara (oko 785.780 KM).

Na bolidu nema jeftinog dijela. Softver telemetrije košta 130.000 dolara (oko 227.000 KM), a sistem oslanjanja 150.000 (oko 261.926 KM). Kada vozač zakači prednji stabilizator i ode na promjenu u boks, automatski to znači ugradnju novog prednjeg krila i nosne kupe koji koštaju čak 160.000 dolara (oko 279 388 KM). Hidraulični sistem vrijedi 160.000 dolara (oko 279 388 KM), a zadnje krilo i DRS pomoć za preticanje kreću se od 80.000 (oko 139 694 KM) do 150.000 dolara  (oko 261.926 KM).

Samo rezervoar goriva sa priključnim elementima košta 110.000 dolara (oko 192.079), rashladni sistem 160.000 (oko 279 388 KM), a izduvni sistem 25.000 dolara (oko 43.654).

Promjena samo jednog seta guma košta 2.000 dolara (oko 3.492 KM), ako kojim slučajem strada volan trošak je 50.000 dolara (oko 87.308 KM), a svaka zamjena kočionih diskova i pločica košta 4.500 dolara (oko 7.857 KM).

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.