PRAVILA

Vozači u Njemačkoj rade nešto jako pametno: Ovo je "Reissverschlusssystem"

Jednostavno je učinkovito, koliko god izluđivalo strance, pa čak i starije Nijemce koji imaju osjećaj da ih neko želi preveslati

Sistem koji rješava problem. Ilustracija

Avaz.ba / Express.hr

1.10.2019

Čini li vam se nekad da Njemci sve čine bolje? Pa, ima nešto u tome. To konstantno dokazuju svojim automobilima, ali i pravilima na cesti.

Naime, u Njemačkoj postoji "Reissverschlusssystem", tačnije sistem zatvarača - zakon koji kaže da se pri spajanju dvije trake vozači trebaju prestrojiti na posljednjoj mogućoj tački, nakon čega bi se spojili kao zupci na patentnom zatvaraču. Sistem zatvarača, tačnije, kasno prestrojavanje, mnogima može zvučati kontraproduktivno.

Ono kao da krši sva nepisana pravila na cesti pri kojima bi vozači trebali čekati svoj red i dijeliti cestu, jer djeluje prilično bahato da neko doleti sa strane i prije svih uleti u traku.

No ono savršeno funkcionira. Jednostavno je učinkovito, koliko god izluđivalo strance, pa čak i starije Nijemce koji imaju osjećaj da ih neko želi preveslati. Oni koji pak ne puste vozača iz sporedne trake da se prestroji nakon što ih je zaobišao sa strane, riskiraju dobivanje kazne. Budući da diljem svijeta vozačka kultura nalaže da se prestrojite čim se približite glavnoj cesti, traka iz koje dolazite ostaje neiskorištena i prazna.

- To je čini neiskorištenom - smatra profesor vozačke psihologije Leon Džejms (James) s Univerziteta na Havajima. Džejms također smatra da rano prestrojavanje ima veću psihološku težinu jer ono tjera vozače da se nadaju da će im neko dopustiti da se prestroje, što drugi mogu, ali i ne moraju učiniti.

S druge strane, sistem zatvarača diktira da se automobil mora propustiti. Istraživanja su pokazala da je njemački način i učinkovitiji. Univerzitet iz Nebraske proveo je istraživanje kojim je dokazano da se sistemom zatvarača može povećati kapacitet prestrojavanja za 15 posto dok neka druga istraživanja govore da može doći i do 20 posto bržeg funkcioniranja, piše Ozy. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.