SARAJEVO

NAŠA TEMA / Ekipa „Avaza“ u vozilima GRAS-a: Revizori neprofesionalni, dobacuju, vrijeđaju...

Revizori na stajalištu Dolac-Malta

L. ŠABIĆ - N. ĆOSIĆ

8.2.2018

Da loš glas bije revizore GRAS-a, stara je priča. Koliko, zapravo, ima istine u svemu tome, provjerila je ekipa „Dnevnog avaza“ koja je radni dan provela vozajući se tramvajima od Baščaršije do Ilidže. Bilježili smo ponašanje svih revizorskih ekipa koje su taj dan bile na dužnosti. Ruku na srce, nisu nas baš oduševili manirima, kao ni putnike i brojne goste grada. Nisu profesionalni, imaju siromašan vokabular, nepristojno se ponašaju, dobacuju, vrijeđaju... Na tramvajskim stajalištima puše cigarete, glasno razgovaraju, komentiraju prolaznike... 


Uznemirena putnica

Kada zateknu putnika bez karte, naime, umjesto da ga ljubazno zamole da kupi kartu, napusti vozilo ili ga čak i kazne, oni se upuštaju u rasprave koje u većini slučajeva završe svađom, blokiranjem saobraćaja... 

U našu patrolu krenuli smo od stajališta kod Zemaljskog muzeja, prema Baščaršiji, pa do Ilidže i nazad. Na Skenderiji smo zatekli revizora koji se jednoj putnici bukvalno unosio u lice.

Akcija kontrolora na Skenderiji

Ona je, vidno uznemirena, odmah ustala, a nakon kraćeg razgovora, zajedno su napustili vozilo.

Revizorsku ekipu sreli smo i na Dolac-Malti, gdje smo zabilježili i prvi incident. Stariji muškarac je čekao tramvaj, a kada je htio ući na prva vrata, zbog sporog kretanja, jedan od revizora ga je bukvalno nasilu ugurao u vozilo.

U jednom od tramvaja prisustvovali smo i nemiloj sceni s turistkinjom iz Hrvatske. Budući da nije poništila kartu, objašnjavala im je zašto. No, kontrolori su joj se obratili podrugljivim tonom: „Š'a to ti pametuješ, ne'š ti meni u mojoj zemlji kako ja trebam raditi!“

Neugodno iskustvo imala je i sugrađanka Ramiza Hadžić. 

Hadžić: Vrijeđali su me

Prisjetila se da su je zatekli bez karte i tražili od nje da ju kupi. To je, kaže, i uradila, a sve vrijeme su je vrijeđali.

- Osjećala sam se neugodno. Čak su mi komentirali odjeću - kazala je Hadžić.

Putnici s kojima smo razgovarali pitaju se i na osnovu kojih kriterija u GRAS-u zapošljavaju revizore. Jer mnogi su mišljenja da ti uposlenici moraju biti u potpunosti dotjerani, educirani, budući da upravo oni predstavljaju preduzeće.

Bevrnja: Uvijek namrgođeni

- U GRAS-u je to drugačije. Valjda moraš imati namrgođenu facu da bi bio revizor. Zar neko ko nema kartu zaslužuje biti izvrijeđan? Imaju propisani načini kako se postupa prema nekome ko nema kartu. Putnik se mora poštovati - kazao je Miralem Bevrnja.

Mlađe generacije

Stariji putnici potvrdili su da kontrolori naplate tramvajskih karata u gradu često maltretiraju mlađe generacije te da ne vladaju red i kultura.

Šljivo: Biraju samo žene

- Često sam svjedočio raznim situacijama gdje revizori liječe svoje komplekse na bespomoćnim putnicima te ih omalovažavaju. Izbjegavaju da se sukobe s muškarcima, a prema penzionerima i djevojkama su bahati - istakao je penzioner Esad Šljivo.

Standardni neprimjereni položaj revizora

Studenti provociraju

Predsjednik Sindikata GRAS-a i šef kontrolne službe ovog preduzeća Adnan Himzanija rekao je da su svi revizori časni i pošteni ljudi, koji odgovorno rade svoj posao.

- Ali najviše se žale građani koji nemaju kartu, naročito studenti. Penzioneri ne zamijene na vrijeme kupon i zbog toga dođe do problema. Uglavnom svi osim studenata imaju skoro pa besplatne kupone i ja ih razumijem. Ali studenti su ti koji provociraju svakog revizora - naglasio je Himzanija.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.