NAGLI PAD

Televizije su pred izumiranjem, a evo i zašto

Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi dovoditi na platforme metaverzuma

Nazire se početak takozvanog "metaverzuma". ILUSTRACIJA

A. O. / Hina

10.4.2022

Televizijske kuće će se radikalno morati prilagodi brzorastućem svijetu internetske zabave ako namjeravaju opstati, upozoravaju stručnjaci, piše Hina.

Televizijske kuće već pokušavaju sustići internetske divove gejming (gaming) industrije u borbi za pažnju mlađih publika i, posljedično, prihoda od oglašavanja. Nazire se početak takozvanog "metaverzuma", što je pojam koji se odnosi na sistem interaktivnih internetskih svjetova, igara i trodimenzionalnih sastajališta, koji već sad privlače milione korisnika.


Mladi ljudi su evoluirali

Dok su stariji potrošači medijskih sadržaja još uvijek vezani uz tradicionalnu televiziju, gledanost među mlađima od 35 godina se u posljednjih godinu dana prepolovila i naglo će padati kako se metaverzum bude razvijao, prema Statisti, njemačkoj kompaniji koja se bavi istraživanjem tržišta.

- Mladi ljudi su evoluirali od pasivnih promatrača TV-a do aktivnih igrača i odmakli su se od ekrana (računala) u korist pametnih telefona. TV kanali će umrijeti zajedno sa svojim publikama - rekao je Frederik Kavaca (Frederic Cavazza), suosnivač francuske tvrtke specijalizirane za digitalnu transformaciju Sisk (Sysk).

Televizijske će se kuće, kako bi doprle do mladih ljudi, morati natjecati s gaming platformama poput Robloksa (Robloxa), Fortnitea i Majnkrafta (Minecrafta), koje već uspostavljaju dominantnu poziciju na tržištu i smatraju se prethodnicima metaverzuma.

Polovica dobne skupine od 9 do 12 godina u Sjedinjenim Američkim Državama barem jednom sedmično koristi Robloks, platformu na kojoj igraju igre, slušaju koncerte ili se jednostavno druže s prijateljima, prema Dubitu, tvrtki koja se bavi istraživanjem medija.


Hoće li ostati

Publike mogu biti ogromne 33 miliona ljudi gledalo je repera Lil Nas X-a kako nastupa na Robloksu 2020., što je tri puta više od ljudi koji su ga gledali na televiziji na dodjeli Gremija (Grammyja) ove sedmice.

- Televizijske kuće moraju odabrati hoće li ostati na sve manjem tržištu tradicionalne televizije ili će svoja lica i brendove početi dovoditi na platforme metaverzuma, rekao je - Metju Varneford (Matthew Warneford), suosnivač Dubita.

Dodaje da to znači dovoditi ljude u svijet, učiniti ih dijelom priče, igrati pored njihovih prijatelja, na isti način kao što Diznilend (Disneyland) vama i vašim prijateljima omogućuje da budete u njihovom svijetu s Miki Mausom (Mickeyjem Mouseom). 

Televizijske kuće imaju vremena prilagoditi se, no suočavaju se s velikim izazovom jer istodobno moraju zadovoljiti potrebe starijih ljudi koji gledaju tradicionalnu televiziju, sredovječnih ljudi koji se okreću streaming platformama i mladih koji žude za interaktivnom i društvenom razonodom.

- Ako želimo ostati relevantni, morat ćemo se postaviti prema svim ovim tipovima korištenja - rekla je Kati Breme (Bremme), voditeljica odjela za inovacije francuske javne televizije France Televisions.


Javna televizija još uvijek u fazi istraživanja

Rekla je da je ta javna televizija još uvijek u fazi istraživanja, gdje se poigrava s proširenom i virtualnom stvarnošću kako bi stvorila kulturna i sportska iskustva.

Najveći izazov, međutim, mogao bi biti finansijske naravi.

Televizijske kuće dosad nisu bile pogođene padom prihoda od oglašavanja zbog tehnološkog napretka, kao što je to bio slučaj drugih tradicionalnih medija poput novina. 

- To bi se moglo promijeniti "brže nego što ljudi shvaćaju - rekao je Varneford.

Ranije je bilo teško premjestiti televizijske oglase u svijet gaminga, jer su individualne kompanije stvarale igre koje su zaključale i zarobile svu vrijednost, dodao je.

No metaverzum nudi mnogo otvorenije polje djelovanja, na kojem brendovi imaju puno više mogućnosti promocije i izravne prodaje dobara korisnicima.

Modne i luksuzne marke već zarađuju milijune prodajući virtualnu odjeću i predmete na Robloxu, Fortniteu i drugim platformama.

- Ako žele doprijeti do mladih ljudi, hoće li kompanije nastaviti ići na televiziju ili će otići nekamo gdje se mladi ljudi zaista nalaze - u gaming i metaverzum - upitao je Varneford.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.