REPUBLIKA SRPSKA

Voćne rakije krče put ka evropskom tržištu

Na pomolu novi brend u Potkozarju i Lijevče polju

Autor:B. GRGIĆ

29.12.2016

Potkozarje je područje s najizraženijim voćarstvom i najvećim površinama plantažnih zasada jabuke, kruške, šljive i drugog voća u cijeloj BiH. U posljednjoj deceniji došlo je do snažne ekspanzije proizvodnje kozarske rakije, uglavnom od šljive, jabuke i kruške.

Dragoja Dojčinović, predsjednik Udruženja voćara RS, kaže da se ranije za rakiju uglavnom ostavljalo voće lošijeg kvaliteta te da se danas radi u skladu s najnovijim tehnološkim dostignućima.

Zasađeni voćnjaci

- Mnogi voćari opredijelili su se upravo za proizvodnju rakije i veoma im je stalo da pronađu svoj put na veoma zahtjevnom tržištu. Širom Potkozarja zasađeno je više voćnjaka sa sortama koje su idealne za proizvodnju rakije. Ljudi su uložili mnogo sredstava i u opremu, proboj na tržište i sada naplaćuju svoj trud - kaže Dojčinović.

Hazim Raković zasadio je u selu Grbavci plantaže šljive i svoje znanje i iskustvo stečeno u nekadašnjem Kaznenopopravnom domu u Staroj Gradišci pretočio u poznatu šljivovicu BK.
      
- Mnogo pažnje moji ukućani i ja poklanjamo agrotehničkim mjerama u zasadima šljive, potom kupljenju, spremanju u posude, vađenju košpica, fermentaciji i samom pečenju rakije. Naravno da imamo svoju recepturu i tajne, ali da se radi o vrhunskom kvalitetu, svjedoče mnoge nagrade s brojnih sajmova i izložbi - kaže Raković.

Dobar biznis

Slična iskustva dijele i Stevo i Nenad Baštinac iz sela Rogolji, Branko Mijatović, suvlasnik preduzeća BMB "Delta", i Dubičanin Miro Krnjajić.

- Dokazali smo da uzgoj voća i proizvodnja rakije može biti osnovna djelatnost i dobar biznis. Ovo područje je idealno za uzgoj voća za rakiju, a veoma je važno i primijeniti nova tehnološka dostignuća - kaže Krnjajić.

Potkozarska rakija postala je brend ovoga kraja. Na desetine medalja i drugih priznanja na najeminentnijim sajmovima i manifestacijama potvrđuju da ova grana poljoprivrede mora dobiti značaj koji i zaslužuje.

- Podržat ćemo svakog ozbiljnog proizvođača rakije, jer na taj način promoviramo Bosanku Gradišku, Kozaru, Potkozarje i Lijevče polje. Takva proizvodnja potiče i turizam, pogotovo seoski, koji ima zaista veliku perspektivu i lokalna vlast na to računa - kaže zamjenik načelnika ove općine Ognjen Žmirić.

Sasvim je sigurno da kozarska šljivovica, rakija od kruške viljamovke ili stare sorte karamut te jabukovača, dunjevača i druge voćne rakije postaju brend Bosanske Gradiške i susjednih općina koje se naslanjaju na legendarnu Kozaru.

Višestruka korist

Paralelno s ekspanzijom proizvodnje rakije u Potkozarju velika šansa za razvoj pruža se i proizvođačima kvalitetne ambalaže od drveta, nehrđajućeg čelika i stakla. Voćari odlično sarađuju i s pčelarima, a korist je višestruka. Kozara je postala idealno područje za voćare, pogotovo proizvođače rakije koji svojim vrhunskim pićima daju upravo imena koja podsjećaju na ovu planinu ljepoticu.

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.