STARO SARAJEVO

Posljednji stari tramvaj ispratilo oko 50.000 građana

Mladi su se voljeli voziti na spratu i rado su zadirkivali one plašljive da će se visoki autobus prevrnuti u krivini

Tramvajska stanica kod Katedrale

A. TABAK

17.3.2019

Osim što je kraj šezdesetih godina prošlog stoljeća obilježila pojava grupe „Beatles“, to je vrijeme u Sarajevu ostalo upamćeno po velikom tehničkom razvoju, u kojem su Sarajlije posebno uživale.   

Uskotračna pruga

U novembru 1960. zamijenjena je uskotračna pruga, a ispraćaj starih tramvaja Sarajlije su emotivno doživjele. Posljednji stari tramvaj ispratilo je oko 50.000 građana.

- Baš te godine Sarajevo nabavlja prvi tramvaj vašingtonac, koji po normalnom kolosijeku pođe da obilazi naš grad. Ti vašingtonci bili su imidž Sarajeva, a nabavljen je ukupno 71 - priča Mufid Garibija, sarajevski arhitekta i dobar poznavalac historije grada.

Pojava novog tramvaja ponukala je tadašnje vlasti da naprave još jednu atrakciju Sarajeva, pa tako odlučiše nabaviti i dvospratni autobus Leyland, u narodu poznatiji kao londonac.

- Mnogi vjeruju da je glavni razlog njihove kupovine bio praćenje evropskog trenda. Taj izazov kupovine londonaca bio je, slobodno možemo kazati, marketinški trik, jer su tadašnje vlasti znale da će se i onaj ko treba i ko ne treba u njima rado voziti samo da doživi taj osjećaj - navodi Garibija.

U taj vakat nije ni bilo stanovnika Sarajeva koji se nije vozio tim autobusom. Uvijek su bili puni i interesantni u našem gradu. Vrijeme autobusa londonaca i tramvaja vašingtonaca ostat će zabilježena slika današnje srednje generacije Sarajeva.

- Nabavka autobusa vršena je iz Zagreba. Prije toga, Zagreb ih je kao polovne kupio u Londonu. Bili su dugi devet, široki 2,5 i visoki četiri metra, proizvedeni 1946. godine, ali ipak s toliko dobrim mašinama da su po dolasku u Sarajevo prešli 1.300.000 kilometara. I tako polovni vozili su bez većih kvarova – ispričao nam je Garibija.

70 putnika

U londoncima se moglo istovremeno voziti 70 putnika, što je daleko premašivalo sve mogućnosti ostalih autobusa u gradu. Mladi su se voljeli voziti na spratu i rado su zadirkivali one plašljive da će se visoki autobus prevrnuti u krivini.

Tužan odlazak iz saobraćaja 

Pojava londonaca neće dugo trajati, a zadržat će se kraće nego tramvaji vašingtonci. Opće je poznato da vašingtonac završio svoju vožnju uoči Olimpijade, a njihovo stajalište bilo je na mjestu današnjeg „Sarajevo City Centera“.

Njihov odlazak iz saobraćaja bio je tužan, slično kao kada je i voz ćiro napravio svoju posljednju vožnju s Bistričke stanice.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.