Introvertirane osobe jako teško same sebe vide na liderskim položajima. One vole biti okružene ljudima koje poznaju, izbjegavaju gužve i interakciju s velikim brojem osoba, te im samoća nimalo ne smeta. No, važno je da introverti shvate kako i oni mogu biti odlični lideri. To životno putovanje može se činiti teškim, ali ono nije nemoguće.
1. Poboljšajte komunikaciju "jedan na jedan"
Većina introvertiranih osoba zapravo dobro funkcionira u komunikaciji "jedan na jedan". Stoga je dobra ideja da nastavite raditi na razvijanju te vještine kako biste je usavršili. Ovakva vrsta komunikacije zahtijeva pažljivo slušanje i aktivno sudjelovanje u razgovoru, što će vas učiniti boljim liderom.
2. Vježbajte vođenje razgovora s ljudima
Možete se opustiti tokom razgovora s ljudima koje znate, no vrlo rijetko ste vi inicijator tog razgovora. Upravo je jedna od najvećih slabosti introvertiranih osoba to što ne preuzmu inicijativu. To je upravo ono što želite promijeniti, stoga se prvi obratite nekome i započnite razgovor.
Kada ste već na nekoj liderskoj poziciji, pitajte kolege o njihovim idejama, inicirajte razgovor, informirajte ih o budućim ciljevima i poslovnom napretku. U početku to neće biti lako, ali s vremenom i praksom postat ćete puno bolji.
3. Napustite svoju zonu komfora
Dobrog lidera nije strah riskirati, a pojam "zona komfora" nije termin s kojim se takva osoba povezuje. Postavite sami sebi izazove, nemojte se bojati biti u prvom planu, jer bolje je da se što ranije upoznate sa svime onime što se nalazi izvan vaše zone komfora.
Također, ponašajte se kao da ste najsamopouzdanija osoba u prostoriji. Zapitajte se kako bi se ekstrovert ponašao u određenoj situaciji i ne pokazujte sumnju u sebe. Pogotovo ne onda kada trebate govoriti pred velikim brojem ljudi.
4. Oslonite se na tehnologiju
Ako ste poput većine introverta, onda radije birate pisanje e-mailova. Telefoniranje i razgovori licem u lice nisu vam pretjerano dragi načini komuniciranja, i to je uredu. Stoga, kad god imate šansu, možete odabrati "onlajn" platformu kako biste komunicirali s kolegama.