PODACI

BiH nadmašila nivo posjećenosti kinima koji je bio prije pandemije

Sveukupna posjećenost europskih kina veća je za 18 posto u 2023. godini u odnosu na prethodnu

BiH nadmašila europske zemlje u posjećenosti kinima. Tripadvisor

FENA

5.3.2024

Prema podacima Europskog audiovizualnog opservatorija Vijeća Europe Bosna i Hercegovina i Gruzija jedine su europske zemlje koje su 2023. godine nadmašile nivo posjećenosti kinima koji je bio prije pandemije za 13,3, odnosno za 17,2 posto.

Šta pokazuju podaci

Suprotno tome, Turska, Ukrajina i Švedska ističu se kao jedine zemlje u kojima razina posjećenosti još uvijek zaostaje za više od 30 posto u odnosu na prosjek 2017. do 2019. godine, a od 34 europske zemlje s dostupnim podacima, samo su Češka i Turska zabilježile pad posjeta kinima, od 1,2 i 17,9 posto respektivno.

Crnogorska kina bilježe najslabiju posjećenost u Europi, ali i najmanji interes publike kada su domaći filmovi u pitanju. Posjećenost većinskim nacionalnim produkcijama u kinima iznosila je svega 0,1 posto u 2022., odnosno oko 0,5 posto u prošloj godini, prenosi crnogorski portal Vijesti.

- Najmanji udjel posjeta kada su u pitanju nacionalni filmovi zabilježen je u Irskoj 2,8 posto, Portugalu 2,1 posto, Bosni i Hercegovini dva posto i u Crnoj Gori 0,5 posto tijekom 2023. godine - navodi se u saopštenju.

Posjećenost kinima porasla, ali procenat ipak manji od prije korone

Slično kao i 2022. godine, u Turskoj i Francuskoj se u odnosu na ostatak Europe najviše gledaju nacionalne produkcije, s 46,3 i 39,8 posto ukupnog udjela posjetama. Slijedi Ujedinjeno Kraljevstvo s 37 posto posjeta domaćoj produkciji gdje nezavisni filmovi čine četiri posto prihoda na blagajnama. Dalje slijede Albanija (31,2 posto), Norveška (26,9) i Italija (25,9).

Prema prvobitnim analizama koje je prikupio Europski audiovizualni opservatorij, posjećenost kinima u široj Europi porasla je na približno 859 milijuna u 2023. godini. Ovo odražava pozitivan međugodišnji rast od 18,1 posto što znači povećanje od 131,8 milijuna karata u usporedbi s 2022. godinom.

U apsolutnom broju, Francuska je zadržala poziciju europskog lidera u ovoj sferi sa 180,8 miliona prodanih karata, a slijede Velika Britanija 123,6 miliona, Njemačka 95,7 miliona i Španjolska 76,2 miliona.

Sveukupna posjećenost europskih kina veća je za 18 posto u 2023. godini u odnosu na prethodnu, ali su visoki postotci od prije pandemije i dalje nedostižni.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.