PARE SU U PITANJU Biznis na društvenim mrežama je sve primamljiviji

Golotinjom do lajkova i zarade

Obični pratioci nerijetko se začude šta su neke osobe spremne uraditi za lajk

E. BAKIĆ - A. HODŽIĆ
13.04.2019 19:49

Društvene mreže postale su dobro mjesto za zaradu i razvijanje biznisa, a u posljednje vrijeme posebno se izdvaja Instagram. 

Sve je veći broj inflenserica koje posao razvijaju na ovoj društvenoj mreži, a među njima su i voditeljice, pjevačice, glumice... Obični pratioci nerijetko se začude šta su neke osobe spremne uradi za lajk, jer ne znaju da taj lajk donosi zaradu. Što više lajkova, više para.

Posljednjih dana posebnu pažnju izazvao je video Nives Celzijus na kojem vježba jogu, a njeni atributi su u prvom planu.

Kao i inače, dobila je mnoštvo komentara vjernih obožavalaca, a neki su joj izjavljivali i ljubav. Nives je među onima koji imaju više od 300.000 pratilaca, a u ovu grupu spadaju i Hana Hadžiavdagić–Tabaković, Ella Dvornik, Zorana Jovanović alijas Zorannah, Mia Kozo, Sabrina Tubić, Žanamari Perčić, Sunčica Šanjević, Rialda Karahasanović, Erna Saljević...

Estetska hirurgija

Celzijus za „Avaz“ kaže da nema problema sa skidanjem, ali ni s objavljivanjem fotki i snimaka bez make upa na Instagramu.

- Volim prirodniji izgled i njegujem to. Moja publika to voli. Mislim da su, generalno, ljudi pomalo zasićeni klonovskog izgleda, estetske hirurgije i barbi looka, pokaži šta imaš – naglašava Celzijus.

Priznaje da je ova društvena mreža postala izvor prihoda i za javne ličnosti, pa se ne libi iskoristiti to.

- Instagram je postao omiljeni biznis i način zarade za brojne javne ličnosti. Nastojim minimalizirati reklame i pomno biram brendove koje ću predstavljati i u koje i lično vjerujem. Imam nekoliko sponzorskih godišnjih ugovora i zaista sam ponosna na našu saradnju – otkriva Nives.

Kako nam je pojasnio jedan od stručnjaka za socijalne mreže, koji je želio ostati anoniman, većina brendova koji žele nekoga angažirati putem Instagrama traži da ta osoba ima najmanje 5.000 pratilaca na ovoj mreži. Od tog broja zavisi i zarada.

- Neki traže i više od toga, barem 10.000 pratilaca. Neki još i više. Ono što vama treba biti cilj ako želite ostvariti finansijsku korist na Instagramu je 5.000 pratilaca. O broju pratilaca ovisi i koliko ćete biti plaćeni za svoje usluge - pojašnjava naš izvor.

Mada niko rado ne govori o konkretnim ciframa, procjenjuje se da vodeće influenserice na ovim prostorima mjesečno zarade i do 20.000 KM.

Prezasićeno tržište

Ivana Šulc, stručnjak za društvene mreže, tvrdi da je danas teže nego ikada doći do angažmana, lajkova i pažnje publike koju je još teže pretvoriti u aktivne i angažirane pratioce.

- Nekada je bilo lakše jer su društvene mreže bile manje zasićene nego danas. Iz tog razloga mnoge žene, kojima je bitna slava i nadaju se popularnosti, zaradi ili samo pažnji pribjegnu objavljivanju provokativnih fotografija u nadi da će postići ono što su sebi zacrtale. Problem je u tome što je na društvenim mrežama puno ljudi, konkretno milijarda na Instagramu i dvije milijarde na Facebooku i mnogo je onih koje razmišljaju na taj način pa je opet i to tržište prezasićeno. Drugim riječima, ni golišave fotografije neće više nužno donijeti željene rezultate – pojašnjava Šulc.

Influenserica Sunčica Šanjević iz Mostara ima skoro 30.000 pratilaca, ali, kako kaže, njihovu pažnju ipak ne privlači golotinjom.  

- Ne osuđujem nikoga, ali ja se tako ne bih osjećala ugodno. I kada uspijete dobiti tu vrstu pažnje, nije dugotrajna, a ni kvalitetna. Naravno, djevojke koje nemaju nikakvih drugih kvaliteta, i nemaju nekog izbora pa to rade, zar ne? Opet, ako imate interesantan profil i kvalitetne fotografije, s odgovarajućim brojem pratilaca stići će i ponude za saradnju – kaže Šanjević.

Kako do novca

Vlasnik priznate agencije u Sarajevu, koji se bavi i marketingom na društvenim mrežama, za „Avaz“ je objasnio strategiju kojom se dolazi do novca:

- U biti, jednostavno je, ako imaju veliki broj pratilaca, kompanije će im ponuditi novac da promoviraju njihov brend. Sve ovisi o popularnosti osobe. Manje popularne dobiju samo poklone od brendova.

Influenserica Sunčica Šanjević iz Mostara ima skoro 30.000 pratilaca, ali, kako kaže, njihovu pažnju ipak ne privlači golotinjom.

- Ne osuđujem nikoga, ali ja se tako ne bih osjećala ugodno. I kada uspijete dobiti tu vrstu pažnje, nije dugotrajna, a ni kvalitetna. Naravno, djevojke koje nemaju nikakvih drugih kvaliteta, i nemaju nekog izbora pa to rade, zar ne? Opet, ako imate interesantan profil i kvalitetne fotografije, s odgovarajućim brojem pratilaca stići će i ponude za saradnju – kaže Šanjević.

Kako do novca

Vlasnik priznate agencije u Sarajevu, koji se bavi i marketingom na društvenim mrežama, za „Avaz“ je objasnio strategiju kojom se dolazi do novca:

- U biti, jednostavno je, ako imaju veliki broj pratilaca, kompanije će im ponuditi novac da promoviraju njihov brend. Sve ovisi o popularnosti osobe. Manje popularne dobiju samo poklone od brendova.

Komentari

NA VRH