PREMINULA U 33. GODINI

Ko je bila Neira Odobašić, najuspješnija bh. triatlonka: Završila Norseman, osnovala svoju IT kompaniju

H. J. I.

24.10.2022

Neira Odobašić. Instagram

Najuspješnija bosanskohercegovačka triatlonka Neira Odobašić preminula je jutros u 33. godini života.

Iz policije su za portal "Avaza" potvrdili da je tijelo pronađeno sinoć u 1 sat. Prema nezvaničnim informacijama riječ je o samoubistvu.

- Davno sam čula za triatlon. Tad sam se bavila skijanjem, vozila brdski bicikl i puno sam plivala. Čekala sam momenat da uđem u to sve. 2012. godine sam istrčala prvi polumaraton. Onda sam upoznala ekipu iz NGO Marathon Sarajevo Tomu Cvitanušića, Erola Mujanovića i Franju Šolaka. Tomislav je 2012. završio prvi ironman triatlon i tada sam shvatila da i mi iz Bosne i Hercegovine možemo učestvovati. Godine 2016. sam prijavila prvi polu-ironman, a 2017. i prvi ironman (3.800 plivanja, 180 km bicikla i 42,2 km trčanja) - govorila je Odobašić za naše medije kada se prisjećala kako i kada se pojavila ljubav za triatlonom.

Najteži triatlon na svijetu

Neira je u avgustu ove godine napravila veliki podvig. Naime, ona je uspjela završiti najekstremniji svjetski triatlon, poznat kao Norseman, koji se održava u Norveškoj.

Norseman važi za najteži triatlon na svijetu, s obzirom da se proteže kroz nimalo pitom krajolik, prilikom čega takmičari savladavaju velike visinske razlike. Ovaj triatlon se sastoji od 3.800 m plivanja, 180 km biciklizma i 42 km trčanja u jednom danu. Kada sportisti savladaju ovih 226 kilometara i pređu ciljnu liniju, preći će visinsku razliku od ukupno 5.000 metara.

Neira je uspjela u ovom podvigu, i tako je postala prva žena sa prostora bivše Jugoslavije koja je završila ovaj triatlon, a ujedno i prva osoba koja je osvojila tzv. crnu majicu.

- Jako puno triatlonaca godinama gleda snimke sa Norsemana i svi znaju za taj vrh. Zaista, biti na tom mjestu, u tom trenutku... poprilično je teško opisati taj osjećaj. To je ispunjenje želja, emotivan trenutak koji ste zamišljali u svim dugim mjesecima pripreme - govorila je nakon triatlona Odobašić za bh. medije.

Norsman ima jednu specifičnost, a to je da na 32 kilometru trčanja, poslije tzv. Zombi Hilla, koji je sedam kilometara uspona do nekih 12 posto, ima odvajanje za "crnu majicu". Samo prvih 160 može proći taj put prema vrhu, a naša Neira je bila među njima.

- Oni koji se ne uvrste u prvih 160 preusmjeravaju se u dolinu i "samo" istrče preostalih 10 kilometara. Mi koji se plasiramo među prvih 160 idemo prema vrhu. To je najteži uspon. Na sebi moramo nositi kompletnu opremu i s nama mora ići pratnja koja također mora imati svu potrebnu opremu. U mom slučaju, pratnja mi je bio brat Faris.

Osnovala svoju kompaniju, spremala se za nove izazove

Na Norsemanu se inače ne obustavlja saobraćaj, nemate apsolutno nikakvu pomoć organizatora. Nema okrijepnih stanica. Morate imati svoju ekipu, svoju pratnju i prepušteni ste sami sebi. Sve što taj dan trebate imati uz sebe, sve što namjeravate pojesti i popiti, morate sami sebi organizovati - ispričala je nakon takmičenja Neira.

Neira Odobašić bila je po struci softver inženjerka. Diplomirala je elektrotehniku. Nedavno je otvorila svoju firmu u kojoj je većinom radila za strane klijente.

Kada je govorila o budućim izazovima, Odobašić se tada prije svega nadala da će njen uspjeh potaknuti i druge, pogotovo djevojke, da budu još aktivnije.

- Preporučila bih svima koji žele da naprave prvi korak, da ne oklijevaju. Može se početi s malim distancama. Često se bojimo nekih stvari jer ne znamo šta dalje. Samo je potrebno napraviti prvi korak. Nekome je taj korak kao skok s trajekta u ledeno hladnu vodu. Ali nakon toga ne preostaje ti ništa drugo nego da se krećeš, sve do cilja koji donosi mnogo satisfakcije. U ovom svemu je potreban kontinuitet i istrajnost - govorila je Odobašić.

Nedavno je nastupala i u Poreču gdje je utrku završila na drugom mjestu u svojoj konkurenciji.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.