SJEĆANJA

Zbog ljubavi prema brzoj vožnji Huseina su zvali ludi Sarajlija

Omanović: Ponosno priča o ocu. (Foto: M. Kadric)

D. BAŠIĆ

8.9.2018

Midhat Omanović, 85-godišnji Sarajlija, sin je nekadašnjeg uglednog bankara Huseina Omanovića, koji je još za vrijeme Kraljevine Jugoslavije vozio automobile i bio poznat po tome što je volio „nagaziti“ po gasu. Midhat i danas čuva očeve dokumente s početka 20. stoljeća, a za „Avaz“ je ispričao detalje iz očevog zanimljivog života.

Nemili događaj

- Rođen je 1886., a umro 1967. godine. Stanovao je na Mejtašu, u svojoj kući. Bio je direktor banke za vrijeme Franje Josipa, Aleksandra, Pavelića i Tita. Kroz sve te periode bio je cijenjen i nikome nije smetao - započeo je svoju priču Omanović.

Kako je odlično zarađivao, Husein je mogao sebi priuštiti automobil, koji su u to vrijeme vozili samo rijetki.

-

Vozačka i saobraćajna dozvola, stare 96 godina

 Mislim da se radilo o Fordu, model T. Poslije toga promijenio ih je čak četiri, što je u taj vakat bilo veliko – govori Midhat.

Huseina su, kako kaže Midhat, ljudi često nazivali ludi Sarajlija zbog ljubavi prema automobilima i uživanju u brzoj vožnji, iako u tom periodu ona nije iznosila više od 60 kilometara na sat.

Međutim, jedan nemili događaj zauvijek je kod Huseina ugasio ljubav prema brzoj vožnji.

- Otac je jedne prilike s majkom i nekim prijateljem išao za vikend u Dubrovnik. Pred dolazak u Dubrovnik sletjeli su s ceste, jer je vozio brzo. Mislim da je vjerovatno zaspao, jer je puno radio na poslu, a navečer kasno krenuo na put. Auto je bio u komadima. Otac je bio povrijeđen, majka, nasreću, nije – kaže Omanović.

Ford poput onog kakav je vozio Husein

Nakon ove nesreće Husein više nikad nije htio sjesti u auto.

Briga o sigurnosti

Midhat nam je pokazao i očevu vozačku dozvolu iz 1922., koju on i danas brižno čuva. Koliko se detaljno vodilo računa o sigurnosti vozača, dokaz je i ova vozačka, koja je ujedno sadržavala i saobraćajnu dozvolu.

- Na poleđini ima detaljne informacije o tome kako se vozač treba ponašati kada vozi u inozemstvu. Tu su i informacije o dijelovima automobila, ali i o tome šta se traži od vozača dok je za volanom. Tada niko nije mogao reći da nešto ne zna o vožnji, jer u svakom trenutku je sve mogao pročitati i saznati s vozačke dozvole – pojašnjava Omanović.


Ostao bez ičega

Od 1929. godine nastupa velika ekonomska kriza ili, kako su je mnogi tada nazivali, Velika depresija. Banke su zatvarane, pa je i Husein ostao bez ičega. Midhat kaže da je to bio jedan od težih perioda u historiji.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.