SPECIJALITETI Visoko četvrto mjesto za bh. deliciju

Naši ćevapi na svjetskoj top-listi, a drugi ih prisvajaju

Krajnje je vrijeme da nakon Slovenije i Hrvatske brendiramo ono što je naše, kaže Hodžić

O. KAVAZOVIĆ
21.01.2019 20:37

Ćevape, kao jelo u BiH koje se mora probati, preporučuju i turisti

Bosanski ćevapi ili ćevapčići četvrti su na listi najboljih jela internetske stranice Taste Atlas, odmah iza italijanskih špageta aljo-e-oljo i parmiđana te libanskog manakiša. 

Kako se navodi na ovoj stranici, koja rangira najbolje svjetske delicije, u BiH se mogu probati tri vrste bosanskih ćevapa: sarajevski, travnički i banjalučki.

  • Listu objavila internetska stranica Taste Atlas
    Listu objavila internetska stranica Taste Atlas

Formirali tim

Iako je naša zemlja nadaleko poznata po ćevapima, posebno Sarajevo, ova delicija uopće nije brendirana kako bi se mogla turistički promovirati.

Za razliku od naše zemlje, to su uradili Hrvatska i Slovenija. Grad Dubrovnik, prije nego što je Hrvatska pristupila EU, zasebno je brendirao bosanske ćevape i dodao ih na gastronomsku ponudu.

Čak i turisti koji su posjetili Sarajevo, na najpopularnijoj stranici za putovanja TripAdvisor, preporučuju naš glavni grad navodeći ćevape kao jelo radi kojeg se rado vraćaju.

Iz Udruženja kuhara BiH kazali su nam da će se u 2019. godini ozbiljno pozabaviti ovim pitanjem.

- Krajnje je vrijeme da nakon Slovenije i Hrvatske brendiramo ono što je naše. Već smo formirali tim koji će inicirati brendiranje ćevapa - kazao nam je Nermin Hodžić, predsjednik Udruženja.

Nadaleko poznati

Naša zemlja nadaleko je poznata po još mnogim delicijama koje još nisu brendirane, i to je pravi nedostatak, smatra profesor Enes Kujundžić, autor knjige „Sofra: Starinsko bosansko kulinarstvo iz kulturološke perspektive“.

- I ćevapi su dio jedne kuhinje koja nije brendirana, a nadaleko je poznata. Nažalost, kada govorimo o ćevapima, trebamo se sjetiti i drugih delicija i zaštititi ih kao svoje blago - rekao je profesor Kujundžić.

Autohtoni proizvod

Jedan od ugostitelja koji smatraju da bi trebalo brendirati ovaj proizvod je i Tarik Hodžić, koji ima ćevabdžinicu na Baščaršiji.

- Veoma je bitno da brendiramo ćevap kao autohtoni bh. proizvod. Tako ga možemo sačuvati za buduće generacije - kazao je Hodžić.

NA VRH