PROBLEMI Automobili među glavnim zagađivačima u mnogim bh. gradovima

Građani dali 60 miliona maraka za eko-testove

Za tri godine građani dali milione maraka za nešto što će imati efekta tek 2020.

A. Čengić / Avaz.ba
27.12.2019 21:01

Prošle godine u Federaciji registrirano 646.999 vozila

Foto: M. Tabaković

Kvalitet zraka u Bosni i Hercegovini godinama je među najlošijim u Evropi. Nekvalitetno gorivo u automobilima i peći na ugalj u domaćinstvima glavni su zagađivači u mnogim bh. gradovima. Zabrinjavajući je i veliki broj starih automobila na ulicama, koji ispuštaju velike količine štetnih materija i plinova.

 

Stari automobili

Iako se od početka 2017. godine na području FBiH uz registraciju naplaćuje eko-test (oko 30 KM), koji je propisalo Ministarstvo prometa i komunikacija FBiH, na ulicama se ništa nije promijenilo.

Stari automobili i dalje voze u najzagađenijim mjesecima u godini, a građani se pitaju zbog čega plaćaju i koja je funkcija eko-testova.

Iz Ministarstva su nam kratko rekli da je osnovni cilj zaštita zdravlja ljudi i okoliša.

- Sredstva za eko-test koja se naplaćuju prilikom tehničkog pregleda, 90 posto pripadaju stanicama koje to rade, osam posto stručnim institucijama, a tek jedan posto Federaciji i kantonima - rečeno nam je iz Ministarstva.

Glavni razlog uvođenja eko-testova jeste eliminacija vozila, odnosno isključenje vozila s nezadovoljavajućom emisijom štetnih plinova. Eko-testovi uvedeni su 2017. godine i planiran je prijelazni period do 2020., kada će postati eliminatoran prilikom registriranja vozila.   

Prijelazni period

Tako je 2017. u Federaciji registrirano 623.249 vozila, a na eko-testove dato je skoro 19 miliona maraka. Prošle godine u FBiH je registrirano 646.999 vozila i na eko-testove je dato skoro 20 miliona KM. I ovo godine, pretpostavka je da će građani dati oko 20 miliona za ovu uslugu.

Na kraju, za tri godine građani su dali 60 miliona maraka za nešto što će imati efekta tek iduće godine. Iz Ministarstva nam nisu mogli dati pojašnjenje zbog čega je bilo neophodno dati toliki novac za, kako kažu, „prijelazni period“.

Šta će biti od 1. januara 2020.

Od 1. januara 2020. godine vozilo koje se mora podvrgnuti eko-testu mora zadovoljiti i zahtjeve u vezi s kvalitetom ispušnih plinova u skladu s propisima donesenim u Bosni i Hercegovini, predviđeno je Pravilnikom o ispitivanju ispušnih plinova motornih vozila u stanicama za tehnički pregled vozila.

Komentari

NA VRH