PROJEKTI

Tunel Ivan: Pripreme pri kraju, uskoro probijanje tunelskih cijevi

Pripremni radovi: Tunel je lociran na dionici autoputa Tarčin - Konjic. Arhiv

Avaz.ba/Fena

2.2.2020

Na projektu izgradnje tunela Ivan, u sklopu autoputa A1, aktuelna je faza pripremnih radova i početak probijanja tunelskih cijevi očekuje se uskoro.

- Izvedeni su pristupni putevi prema portalima tunela, a na području izlaznog portala u toku su radovi na iskopu i osiguranju privremenog portalnog predusjeka - rečeno je za Fenu iz JP „Autoceste FBiH“.


Dvosmjerna cesta

Tunel Ivan, koji je lociran na dionici autoputa Tarčin - Konjic, bit će dvocijevni tunel sa po dvije trake i prolazit će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo. Ukupna dužina desne tunelske cijevi je 1.721 metar, dok je lijeva tunelska cijev duga 1.761 metar i bit će pozicionirane ispod postojećeg tunela Ivan na magistralnoj cesti M-17. 


Nadmorska visina na ovoj lokaciji je u rasponu od 500 do 1.020 metara, a maksimalna visina nadsloja iznad tunelske konstrukcije iznosi oko 200 metara.

Kako je rečeno Feni iz „Autocesta FBiH“, planirano je da se tunel uradi prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), kao najsavremenijoj metodi iskopa tunela. Po izlasku iz tunela trasa autoputa će se privremenom prometnicom spajati s magistralnom cestom M-17. 

Bit će dvocijevni sa po dvije trake i prolazit će kroz planinski prijelaz Ivan-sedlo. Arhiv

Privremena spojna cesta je dvosmjerna sa po jednom trakom i duga je oko 700 metara, a počinje od buduće kružne raskrsnice na magistralnoj cesti M-17 i dalje se penje mostom dužine 15 metara, do platoa bočnog naplatnog mjesta Bradina.

Vrijednost ugovora za izgradnju tunela Ivan je 57.628.570,37 eura bez PDV-a. Putem Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) osigurano je 50 miliona eura, a tu su i bespovratna sredstva Evropske unije u visini 11,4 miliona eura, koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje putem Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Radovi na izgradnji dionice Tarčin – Konjic, poddionica Tarčin – Ivan, LOT 2, tunel Ivan, počeli su 23. novembra prošle godine, a rok za završetak je 30 mjeseci. Izvođač je "Euro-Asfalt" Sarajevo.


Rok za završetak je 30 mjeseci. Arhiv

Na Koridoru 5C u FBiH trenutno je aktuelno devet gradilišta, odnosno u izgradnji je 40 kilometara autoputa, i to su dionice: Vranduk – Ponirak (5,3 km), Ponirak – Vraca (2,7 km), Vraca – Donja Gračanica (3,9 km), Klopče – Donja Gračanica (5,8 km), Drivuša – Klopče (2,3 km), Tarčin – Ivan – Lot2: Tunel Ivan (2 km), Buna – Počitelj (7,2 km) i Počitelj – Zvirovići (11,1 km).

Dionice za koje je tenderska procedura u toku su: Putnikovo brdo – Medakovo (8,5 km), Poprikuše – Nemila (5,5 km), Nemila – Vranduk (5,7 km), Tarčin – Ivan – LOT 1 Tarčin – ulaz u tunel Ivan (4,9 km), Mostar jug – Kvanj (8,5 km) i Kvanj - Buna (5,2 km).

Kako ističu iz JP „Autoceste FBiH“, dionice za koje su pripremne aktivnosti za građenje u toku, su: Ovčari – Mostar sjever (36 km), Mostar sjever – Mostar jug (15,4 km) i Medakovo – Poprikuše (34,5 km).


Radovi su počeli 23. novembra prošle godine. Arhiv

Također, krajem decembra 2019. godine za poddionice tunel Prenj (12 km) i Mostar sjever - Mostar jug je objavljena obavijest o nabavci, o raspisivanju tendera za izgradnju.

JP "Autoceste FBiH" je, kroz saradnju s finansijskim institucijama za finansiranje izgradnje dionice Ovčari – Tunel Prenj – Mostar sjever, osiguralo ponudu za zajedničko finansiranje Evropske investicijske banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu 600 miliona eura. Uz ovakav finansijski aranžman, kako ističu iz "Autocesta FBiH", otvara se i mogućnost aplikacije za bespovratna EU sredstva u iznosu do 120 miliona eura.

Također, za dionicu Mostar sjever – Mostar jug je osigurana ponuda za zajedničko finansiranje od konzorcija domaćih banaka i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u ukupnom iznosu 240 miliona eura, što otvara mogućnost aplikacije i za bespovratna EU sredstva u iznosu do 12 miliona eura.


Dužina trase

"Autoceste FBiH" su u 2019. ostvarile prihod od naplate cestarine u iznosu 42.332.190,28 KM (sa uračunatim PDV-om) i on se koristi za upravljanje i održavanje postojećeg autoputa, za izradu projektne dokumentacije, eksproprijaciju zemljišta te troškove operativnog poslovanja.

Koridor 5C je evropski transportni koridor dug oko 700 kilometara, koji počinje u Budimpešti u Mađarskoj, prolazi kroz Hrvatsku, zatim kroz cijelu Bosnu i Hercegovinu i ponovo ulazi u Hrvatsku. Trasa u BiH duga je 337 kilometara, a do sada je izgrađena jedna trećina te trase.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.