REPORTER "AVAZA" S GRADITELJIMA TUNELA HRANJEN

Svaki dan Goražde četiri metra bliže Sarajevu!

Oko 150 radnika iz oba pravca probilo prvu cijev 5,5 kilometara dugog tunela

Al. Bajramović / Avaz.ba
06.07.2020 01:12

Čelo mašine koja buši planinu: Zahtjevan posao povjeren bh. kompaniji

Foto: Al. Bajramović

Radnici kompanije „Euro-Asfalt“ izgradili su prvi kilometar tunela Hranjen, na budućoj brzoj cesti Sarajevo - Goražde. S južne strane, iz pravca Goražda, probijeno je oko 570 metara, dok je sa sjevera, kod Hrenovice, izgrađeno oko 410 metara glavne tunelske cijevi.

Istovremeno, oko 150 radnika probija i servisnu cijev u ovom infrastrukturnom objektu, koji ima historijsku važnost za stanovnike Goražda i doline Drine.

  • Ajanović: Veći pritisak
    Ajanović: Veći pritisak Foto: Al. Bajramović

Problem vode

Šef gradilišta Enes Ajanović svakodnevno je s radnicima na ovom zahtjevnom projektu.

- Podgrada je dosta složena i teška, geološka podloga vrlo zahtjevna, pa je zbog toga usporen i „korak“ u toku jednog dana. Kako nadsloj postaje veći, pritisci postaju sve izraženiji, ali u svakom slučaju nema problema niti prekida, osim što je dinamika usporena - kaže.

Radi se 24 sata dnevno, riješen je problem pojave vode na sjevernom portalu, dnevno se probije do četiri metra, jer teren je dosta mekan pa se tunel u ovoj fazi kopa mašinski.

  • Oko 150 radnika probilo prvu crijev 5,5 kilometara dugog tunela
    Oko 150 radnika probilo prvu crijev 5,5 kilometara dugog tunela Foto: Al. Bajramović

Mašinski otkop

- Trenutno u glavnoj cijevi nema miniranja, nego se vrši mašinski otkop. Odmah potom se taj metar ili korak stabilizira, postavljaju se čelični luk ili podgrada i armaturne mreže, preko kojih se nanosi sprej - beton. Taj se „korak“ odmah betonira i zatvara. Kroz tako nanesen beton se onda zabuše ankeri ili sidra, pa se na taj način kompletira primarna podgrada tunela - objašnjava Ajanović dok posmatramo nanošenje betona u spreju uz pomoć specijalne mašine.

Najzahtjevniji je projekt na trasi brze ceste, koja bi udaljenost između Sarajeva i Goražda sa sadašnjih 95 trebala skratiti na oko 56 kilometara. Vrijednost radova na tunelu iznosi 82 miliona maraka.

Tunel Hranjen bit će najduži u BiH i drugi po veličini u bivšoj Jugoslaviji.

Komentari

NA VRH