RADIKALIZAM DOLAZI S VANA

Analiza švicarskog novinara: Na Balkanu se prakticira tolerantni sunitski islam

Tokom ratova devedesetih, porastao je utjecaj radikalnih struja iz inostranstva kroz djelovanje humanitarnih organizacija

Muslimani čine oko trećinu stanovništva na zapadnom Balkanu. Arhiv

L. M.

21.11.2020

Iako se autohtoni islam na Balkanu suočio s radikalnim strujama, on s njima bolje izlazi nakraj nego zapadna društva, piše "Neu Zürcher Zeitung".

Često su džihadisti porijeklom s Balkana radikalizovani zapravo na Zapadu, navodi ovaj švicarski list.

Nakon terorističkog napada u Beču početkom novembra, u kojem su stradale četiri osobe, štampa se zapitala da li je Balkan "leglo islamizma, jer je počinilac kojeg je policija usmrtila bio Kujtim F. (20), čiji roditelji su Albanci porijeklom iz makedonskog Čelopeka.

U opširnoj analizi u "Neu Zürcher Zeitungu" sada se postavlja pitanje da li balkanski islam predstavlja prijetnju za zemlje gdje se ljudi s Balkana obično iseljavaju.


Na Balkanu se prakticira tolerantni sunitski islam. Arhiv

Novinar Andreas Ernst, odličan poznavalac regiona, piše da muslimani čine oko trećinu stanovništva na zapadnom Balkanu, ali da je manjina njih stvarno religiozna. Na Balkanu se, piše Ernst, praktikuje tolerantni sunitski islam čije zapovijesti vjernici velikodušno tumače, recimo kad je u pitanju alkohol.

- Tokom ratova devedesetih, porastao je utjecaj radikalnih struja iz inostranstva kroz djelovanje humanitarnih organizacija. Mnoge su poticale iz Saudijske Arabije i Emirata. Utjecaj njihovih misionarskih mreža je najočitiji kada se radi o gradnji džamija. Za razliku od tradicionalnih jednostavnih džamija sa minaretima nalik na olovke, bogomolje finansirane stranim novcem, često su velike i pompezne. One su i bile mjesto gdje se početkom milenija odvijala borba starosjedilaca i mladih gorljivih vjernika - piše u uglednom švicarskom listu.

Dalje se navodi da su tradicionalne zajednice bile suočene sa "paralelnim vjerskim zajednicama" i "radikalnim snagama" koje su posljednjih godina potisnute.

Ernst dodaje da su takozvani "paralelni džemati" i nezvanične bogomolje u BiH pod lupom i većinske islamske zajednice, i komšija, i policije.

- Sve ukazuje na to da je radikalizacija na Zapadu vjerovatnija nego u postojbini evropskog islama. Iz Francuske je, posmatrano prema broju muslimana, više nego dvostruko više dobrovoljaca otišlo u džihad u Siriju i Irak nego iz Bosne i Hercegovine. Na Balkanu do sada nije bilo džihadistički motivisanih terorističkih napada. Gradovi u regionu se broje u najbezbjednije u Evropi - piše švicarski list.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.