TRAGEDIJA

Prva fotografija olupine aviona

U pitanju je izuzetno nepristupačan, blatnjav, strm, kamenit teren

Prva fotografije olupine aviona. O. Matavulj

G. M. / Nezavisne novine

11.12.2020

Majka dvoje djece Irina P. (31), inače državljanka Rumunije, i njen saputnik Beograđanin Igor Ivanović (34) poginuli su u padu sportskog aviona pajper 28, čija je olupina pronađena u petak popodne na području sela Aleksići, na Kozari, dan nakon što se srušio.

- Olupina aviona, čiji je nestanak prijavljen u četvrtak oko 14.10, pronađena je u petak oko 15 sati. Uočena su i dva tijela, jedno u avionu, a drugo pored ostataka letjelice. Tek će se u subotu pristupiti uviđaju, jer je to nemoguće danas, s obzirom na ekstremne uslove i kratak dan - rekli su u petak kasno poslijepodne izvori "Nezavisnih".

Lijek protiv bjesnila

Tridesetjednogodišnjakinja je bila pilot aviona, dok je tri godine stariji mladić bio operater na operaciji oralne vakcinacije lisica protiv bjesnila, koju su na širem području banjalučke i prijedorske regije izvodili radnici beogradske firme "STS avijacija".

- U Banjaluku je, prije pet-šest dana stiglo oko 30 radnika te firme sa 13 aviona. Oni su tog, kao i prethodnih dana izbacivali lijekove protiv bjesnila lisica na svim neurbanim područjima. Tako je bilo i u četvrtak, kobnog dana. Sistem je takav da istovremeno budu podignuti svi avioni te da nadlijeću, paralelno jedan uz drugi, određeno područje - otkrivaju izvori "Nezavisnih".

Ništa u četvrtak, kako dodaju sagovornici, nije slutilo da će doći do tragedije.

Avion se srušio na nepristupačnom terenu. Nezavisne novine

- Državljanka Rumunije, koja je inače porijeklom iz Moldavije, i Beograđanin išli su zajedno avionom. Imali su redovnu komunikaciju sa zemljom. Nisu se žalili ni na kakav tehnički problem. Međutim, odjednom se veza s njima izgubila. Šta je uzrok tragedije, ne znam. Nisu isključeni ni ljudski faktor ni loše vrijeme. Istražioci neće moći računati na crnu kutiju, pošto ih ovaj tip aviona nema. Avion je proizveden sedamdesetih godina prošlog vijeka, ali je redovno, u skladu sa zakonom, servisiran i pregledan. U trenutku polijetanja bio je ispravan - tvrde sagovornici.

Brojni policajci, pripadnici spasilačkih službi, lovci, lugari i mještani češljali su i u četvrtak i u petak svaki pedalj zemlje. Podignuti su i dron i helikopter.

U pitanju je izuzetno nepristupačan, blatnjav, strm, kamenit teren. Vozilom se po blatnjavom, šumskom putu, moglo prići tek donekle. Mjestimično je bilo i magle, što je dodatno otežavalo potragu. Ulagani su nadljudski napori da se dođe do aviona.

Oko 15 sati avion su pronašli pripadnici Specijalne antiterorističke jedinice (SAJ). Nažalost, članovima posade nije bilo spasa.

Godinama radili za firmu

Mještani Subotića ispričali su da pretpostavljaju da je avion udario u stijenu te kažu da su na mjestu događaja scene potresne. Kako kažu, vidjeli su u ovom selu više uplakanih ljudi iz Srbije te da su najvjerovatnije u pitanju poznanici žrtava.

- Pilot i operater, koji je oko deset godina radio za ovu firmu, su pet ili šest dana bili u Banjaluci s ostalim članovima ekipe. U Banjaluku su došli iz Hrvatske, gdje su isto radili akciju vakcinisanja životinja. Avion je poletio iz Banjaluke, a nakon pet časova leta signal se izgubio iznad Kozare. Strašna je ovo tragedija. Operacija oralne vakcinacije lisica trebalo je da se završi za tri dana, a onda je trebalo da ekipe krenu u Beograd - kažu izvori lista.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.