ČAVARA SE NIJE PROSLAVIO

Finansijska revizija predsjednika Federacije: Netransparentnost, direktni sporazumi, na ugovore o djelu potrošeno 19.600 KM

U uredu Marinka Čavare su se na materijal, sitni inventar i usluge potrošile nevjerovatne 152.671 KM

Marinko Čavara: Netransparentnost u radu. AGENCIJE

Piše: S. Spahić

8.6.2022

Predsjednik Federacije BiH Marinko Čavara (HDZ) se od 6. juna nalazi na listi State Departmenta. Ured za reviziju institucija u FBiH je u maju uradio izvještaj o finansijskoj reviziji Predsjednika i dva potpredsjednika Federacije u kojim se ukazuje na brojne nepravilnosti u njihovom radu.

Ukazuje se u izvještaju da su Budžetom FBiH za 2021. godinu odobrena su sredstva za tri korisnika (Ured predsjednika FBiH, Ured potpredsjednice FBiH i Ured potpredsjednika FBiH), iako su Predsjednik i potpredsjednici FBiH registrovani kao jedno pravno lice, pa u skladu sa tim trebaju planirati budžet kao jedan budžetski korisnik  i podnositi jedan finansijski izvještaj nadležnim institucijama.

Kao jedan od problema se navodi da pravilima "nije uređen način rukovođenja, ovlaštenja i odgovornosti službenika i namještenika, opis i podjela poslova po uredima u Sarajevu, Mostaru i Odjelu za opće, zajedničke i finansijske poslove, detaljan opis poslova, obaveza i odgovornosti za svako radno mjesto, niti su stvoreni uslovi za nesmetani rad i izvršavanje Ustavom i zakonom propisanih zadataka i poslova u nadležnosti Predsjednika i potpredsjednika Federacije",...  

Bez radnog iskustva do mjesta savjetnika

Revizorski izvještaj ukazuje i da za mjesto savjetnika u uredu Predsjednika i potpredsjednice u pravilnicima nije navedeno da je potrebno radno iskustvo, niti položen stručni ispit, što nije u skladu sa propisima iz ove oblasti.

- Ovo naglašavamo jer pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji nije jasno utvrđena unutrašnja organizacija i djelokrug organizacijskih jedinica, sistematizacija radnih mjesta s opisom i uslovima za obavljanje poslova, te druga pitanja od značaja za unutrašnju organizaciju, što je jedan od osnovnih elemenata za uspostavljanje povoljnog kontrolnog okruženja u skladu s COSO modelom. 

Ukazali su i da "unutrašnja organizacija pojedinačnih ureda uticala je na to da se vode odvojene knjigovodstvene evidencije, da se sačinjavaju pojedinačni periodični finansijski izvještaji, pojedinačni godišnji izvještaji o funkcionisanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole, koji se predaju Federalnom ministarstvu finansija, što ne daje potpunu i pravu sliku finansijskog položaja Predsjednika i potpredsjednika FBiH, kao jednog organa izvršne vlasti, propisanog i Ustavom FBiH."

- Ovakav način rada nije u skladu s budžetskim principima izrade i izvršavanja budžeta kao što su jedinstvo, efikasnost i ekonomičnost - navodi se u Izvještaju.

U izvještaju se također navodi da evidencija o radnom vremenu u uredima predsjednika i potpredsjednika FBiH ne vodi se u skladu s propisima, jer nije prezentirana evidencija sa podacima o početku rada, završetku rada, vremenu i satima zastoja, prekida rada i slično.

Šestocifren iznos na materijal i sitni inventar

U godišnjem izvještaju o izvršenju budžeta za 2021. godinu ureda Predsjednika i dva potpredsjednika iskazani su rashodi i izdaci u iznosu od 2.411.754 KM, od čega 1.111.989 otpada na predsjednika Marinka Čavaru.  Strukturu rashoda i izdataka čine: izdaci za plaće i naknade, izdaci za materijal i usluge, tekući transferi, izdaci za nabavku stalnih sredstava. U uredu Marinka Čavare se na materijal, sitni inventar i usluge potrošile nevjerovatne 152.671 KM.


Izvršenje Budžeta FBiH. SCREENSHOT

Sporni su bili i ugovori o djelu na koje je potrošeno 19.600 KM. Kako se navodi u izvještaju ista osoba radi od 2015. godine na ugovor o djelu i to poslove koji nisu predviđeni ovakvim ugovorima, nego koje trebaju obavljati stalni uposlenici. Za te poslove je dobio mjesečnu naknadu u neto iznosu od 1.550 KM.

- Također, nije prezentirano na koji način su odabrane osobe s kojima su zaključeni ugovori o djelu, kao ni na koji način je utvrđena naknada, a angažovane su osobe za obavljanje poslova koji se mogu svrstati u redovne poslove zaposlenih, kao i za dio poslova koji su sistematizirani. S obzirom na to da se ugovori o djelu nisu zaključivali jednokratno na određeno vrijeme, već tokom cijele godine za istu vrstu poslova, nisu imali karakter ugovora o djelu - piše u izvještaju.

Tekući transferi i drugi tekući rashodi iznose 457.050 KM, a od toga 280.000 KM otpada na Predsjednika FBiH Marinka Čavaru. Oni se odnose na: tekuće transfere neprofitnim organizacijama (264.050 KM), tekuće transfere pojedincima (105.000 KM) i tekuće transfere drugim nivoima vlasti (88.000 KM). 

Tekući transferi. SCREENSHOT

Problem se raspodjelom ovih sredstava se ogleda u tome da ne postoje jasni kriteriji raspodjele sredstava.

- Predsjednik FBiH donio je 25. januara 2021. godine Odluku o načinu i kriterijima raspodjele sredstava tekućeg transfera. Odlukom su definisani iznosi po pozicijama i namjena transfera, te potrebna dokumentacija za podnošenje i razmatranje zamolbe. Odlukom nisu definisani kriteriji i način raspodjele, niti obaveza javnog objavljivanja, nego samo da će se na internet-stranici predsjednika FBiH objaviti potrebna dokumentacija za podnošenje i razmatranje zamolbe, što je i objavljeno - navodi se u izvještaju.

Sporne su i javne nabavke

U izvještaju se navodi da i javne nabavke nisu transparentne i da nisu dovoljno pojašnjene.

- Ured predsjednika FBiH nije objavio Plan javnih nabavki za 2021. godinu na svojoj internet-stranici, što nije u skladu sa članom 17. stav 2. Zakona o javnim nabavkama - piše u Izvještaju.

Kako se navodi, nije procijenjena vrijednost pojedinačnih nabavki, što, također, nije u skladu sa zakonom.

- Planom nisu navedeni podaci o sljedećem: da li se predmet dijeli na lotove, okvirni datumi pokretanja postupka i izvor finansiranja, a on ne odražava realno predviđanje roba i usluga koje je trebalo nabaviti, odnosno ne sadržava konkretne predmetne nabavke prema stvarnim potrebama - navodi izvještaj.

Ukazao je izvještaj i na brojne direktne sporazume prilikom javnih nabavki u iznosu do 30.000 KM.

Također, u okviru izdataka za nabavku stalnih sredstava navedena je nabavka opreme putem direktnog sporazuma i konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda u iznosu od 10.000 KM, gdje je navedena nabavka opreme bez informacije o tome koja oprema se planira nabaviti, uz napomenu da pojedinačne nabavke ne prelaze iznos od 6.000 KM. Navedeno ukazuje da Plan ne daje tačne podatke o broju i procijenjenoj vrijednosti postupaka javnih nabavki.

Ugovori su zaključeni na osnovu direktnih sporazuma u vrijednostima "do 6.000 KM". Navedeno ukazuje da predmetni ugovori nisu zaključeni u skladu s članom 72. stav 5. Zakona, prema kojem je definisano da se prilikom dodjele ugovora o nabavci cijena navedena u najpovoljnijoj ponudi i uslovi utvrđeni u tenderskoj dokumentaciji ne mogu mijenjati. 


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.