U NARUČJU MAJKE

Maša Gavran djevojčica sa ratne fotografije na izložbi o opsadi Sarajeva u Grčkoj

Govoreći o posjeti izložbi, gdje je kao preživjela akterica ove potresne fotografije bila počasni gost Maša Gavran kaže da je posjetila grad Dramu na sjeveru Grčke na poziv fotografa Dimitrija koji je napravio izložbu „SARAJEVO ,Opsada“

E. A. / Fena

10.10.2022

Uvijek se teško suočiti s tim jer je to praktično slika koja je zabilježila trenutak koji je promijenio život u potpunosti mene i moje mame. Fena

Izložba "Sarajevo, opsada" grčkog fotoreportera Dimitrisa Mesinisa, veterana Associated Pressa, otvorena je u septembru u Drami (Grčka), slikom djevojčice koja je u naručju majke sa suzama u očima.

Na slici su Berina Alihodžić i njena kćerka Maša Alihodžić, koje se u tom trenutku opraštaju od Mašinog oca.

Messinis je u novembru 1992. godine boravio u Sarajevu kao fotoreporter European Pressphoto Agency (EPA) i dok je izvještavao o ratu, uhvatio je pogled Maše, ne znajući da pored njega stoji njen otac, od kojeg se djevojčica rastajala sa suzama. Nekoliko mjeseci nakon rastanka Mašin otac je poginuo. Bio je to njihov zadnji susret.

Izložba je otvorena u prisustvu djevojčice sa fotografije Maše Alihodžić, danas Maša Gavranm koja sad živi u Zagrebu.

 - Fotograf Dimitri Messinis na svom prvom radnom danu kod hotela Holiday Inn je fotografirao konvoj izbjeglica gdje smo bili mama i ja. U tom trenutku Dimitri je uslikao posljednji put kada sam vidjela tatu. Nekoliko mjeseci nakon što smo stigli u izbjeglički kamp u Češkoj tata je poginuo nakon čega smo se vratili u Sarajevo - kaže Maša (Alihodžić) Gavran - govoreći za Fenu o trenutku nastanka fotografije


Spojio ih Instagram

Maša Gavran kaže da je do povezivanja sa grčkim fotografom došlo tako što je Dimitri prijatelj osobe čiji je Instagram profil Sniper alley gdje se mogu naći razne fotografije iz rata.

- Moj rođak Mateo je naišao na tu sliku i poslao mi je na što sam ja komentirala da smo na fotografiji mama i ja i tada smo se povezali. Od tada do danas smo u kontaktu ne samo vezano za sve što se odvijalo tada oko fotografije već mogu reći da smo zaista postali prijatelji. Njemu je bilo nevjerovatno čuti da su osobe s te fotografije žive danas i šta je ta fotografija nama značila - kazala je Maša (Alihodžić) Gavran.

Govoreći o posjeti izložbi, gdje je kao preživjela akterica ove potresne fotografije bila počasni gost Maša Gavran kaže da je posjetila grad Dramu na sjeveru Grčke na poziv fotografa Dimitrija koji je napravio izložbu "Sarajevo,Opsada" .


Svaki rat je isti i svi gube

- Drama je grad u kojem se Dimitri Messinis rodio i u kojem živi. On i udruženje prijatelja muzeja iz Drame su me pozvali kao počasnog gosta da pokažu šta se tada desilo u Sarajevu, jer kaže da mnogi ljudi ne znaju šta se tačno desilo jer su sve čuli iz medija, ali pogotovo je htio pokazati izložbu mladima. Zapravo smo oboje htjeli pokazati mladima pogotovo u svjetlu trenutnih dešavanja u svijetu, da vide da je svaki rat isti i da tu svi gube, i da je ono što mi možemo napraviti je da budemo dobri jedni prema drugima i razumjeti druge - kazala je Maša Gavran.

Ona je istakla da je bilo jako teško suočiti se s slikom uživo iako se već suočila s njom prije godinu dana.

- Uvijek se teško suočiti s tim jer je to praktično slika koja je zabilježila trenutak koji je promijenio život u potpunosti mene i moje mame. I iako se ne sjećam tog trenutka na neki način je lijepo imati taj zadnji momenat s tatom zabilježen na slici. Ali želim uvijek napomenuti da sve što se desilo u ratu me nije učinilo ogorčenom ili ljutom na bilo koji narod, niti mi je uništilo život. Ono što je bilo možda gore je mržnja i netolerancija koja se stvorila nakon rata i koja je napravila život u BiH skoro nepodnošljivim - podvukla je u razgovoru za Fenu djevojčica sa fotografije, danas žena, Maša Gavran.

Izložbu su organizovali Kulturna organizacija Općine Drama, Festival kratkometražnog filma, Udruženje "Prijatelji Arheološkog muzeja Drame".

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.