MUKE BH. GRAĐANA

Pad životnog standarda i prilagođavanje "dužini jorgana": Za polovan automobil moramo raditi 15 mjeseci

U prošloj godini u BiH uvezeno ukupno 72.237 automobila. Teško je napraviti ušteđevinu dovoljnu za kupovinu automobila

Lani uvezli 62.873 polovna automobila. Avaz

Alen Bajramovic

23.1.2024

Podatak Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH da je u prošloj godini u BiH uvezeno ukupno 72.237 automobila, od kojih su 62.873 polovna, nije odraz želje građana da posjeduju vozila na izmaku snaga, već ekonomske situacije u kojoj se nastoje prilagoditi “dužini jorgana”.

Koji iznos

Uz sva poskupljenja koja su preturili preko leđa i troškove života nekoliko puta veće od mjesečnih primanja, teško je napraviti ušteđevinu dovoljnu za kupovinu čak i polovnog automobila, dok o novim mogu razmišljati samo rijetki.

Naime, za iole očuvan polovni automobil s cijenom od dvadesetak hiljada maraka potrebno je izdvojiti 15 mjesečnih plaća čiji je iznos 1.304 KM.

- Životni standard građana BiH u posljednjih desetak godina stagnira i opada. Razloga je više, jer vidimo da su se neke stvari na globalnom planu promijenile, pa mala ekonomija trpi i pate mnogo više nego one velike. A kriza smo za desetak godina imali kao nekada u jednom vijeku - kaže ekonomski analitičar Aleksandar Ljuboja.

Svi idu

Zbog posljedica kriza, od pandemije do ratova i inflacije, smanjuje se proizvodnja, imamo nedovoljan rast BDP-a, minimalna su ulaganja u infrastrukturu, primanja građana BiH s onima u zemljama okruženja evidentno su niža, pa se suočavamo i s odlaskom velikog broja mladih, kvalitetnih i obrazovanih ljudi.

Ljuboja: Životni standard građana BiH stagnira i opada. Facebook

- Taj trend se nastavlja. Tu ne možemo ništa da uradimo, jer vidimo da razvijene zemlje koriste situaciju da nam uzmu i ono malo ljudskog resursa što imamo, a prije toga su nam i ostale izvukli koliko su mogli. 

Preko bankarskog sistema ili jeftinih sirovina. Zato smo se našli u teškoj situaciji - ističe Ljuboja.

Okrenimo se domaćoj proizvodnji

Trenutno se suočavamo s padom potražnje za proizvodima koje smo izvozili, čime, sigurno, idemo ka još gorem scenariju. Zato Ljuboja naglašava kako se, definitivno, moramo usaglasiti u vezi s potrebom da se okrenemo domaćoj proizvodnji.

- Da pokušamo da propagiramo potrošnju svojih proizvoda, čiji kvalitet mora biti u saglasnosti s potrebama, a cjenovno sa standardom - kaže Ljuboja.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.