BIH

{INTERVJU /} Adnan Terzić: 2018. će biti godina velikih radova

Terzić: Možemo započeti odmah novih 49 kilometara autoputa

Razgovarao: Miralem AŠČIĆ

23.12.2017

Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH“, u intervjuu za „Dnevni avaz“ kazao je da će 2018. biti godina velikih radova kada je u pitanju nastavak gradnje autoputa na Koridoru 5C! 

Terzić tvrdi da je cestarinama usvojenim u Državnom parlamentu omogućen finansijski ciklus vrijedan milijardu eura i da će se Federacija u narednom periodu pretvoriti u veliko gradilište. Neusvajanjem ovog zakona, kako kaže, sasvim sigurno bi došlo do zastoja u gradnji.

Hoćemo raditi

- Pokazali smo već da možemo i hoćemo raditi na jednom od najzahtjevnijih gradilišta na poddionici autoputa Klopče – Pečuj, gdje je prije dva dana probijena desna cijev tunela „Ričica“. Ovo je posebno važno s tog aspekta što na ovom projektu rade domaće firme i ohrabrujuće je da je „Euroasfalt“ napravio perfektan posao. Tu ćemo sve završiti u prva tri mjeseca 2019. godine – kaže Terzić.

Koliko je za nastavak gradnje Koridora 5C važno usvajanje cestarina? Bilo je raznih komentara i reakcija nakon usvajanja. Kako Vi na to gledate?

- Ove godine desila su se za „Autoceste FBiH“ dva velika i bitna događaja. Prvi je da su početkom godine usvojene izmjene i dopune Prostornog plana FBiH za Koridor 5C. To znači da su uklonjene sve nemogućnosti dobivanja građevinskih dozvola.

I, na kraju, usvojene su cestarine. To je ključno. Da samo jedan od ova dva projekta nije završen po nas pozitivno, došlo bi do zastoja u gradnji, to je definitivno. I to svi dobro znaju. Nema tu mjesta za bilo koju drugu priču.

S obzirom na usvojene cestarine, koliko će u startu biti operativno sredstava u 2018. godini?

- Mi ćemo imati operativno odmah 150 miliona eura od EBRD-a. Očekujemo i saglasnost Ministarstva finansija FBiH za odobravanje kredita od OFID-a u vrijednosti od 49 miliona eura. Tu je i 36 miliona eura od Kuvajtskog fonda i 150 miliona eura od EIB-a. Bez usvojenih cestarina, ova sredstva ne bismo mogli ni koristiti.

Najveća gradilišta

Kada govorimo o gradilištima, šta možemo očekivati početkom naredne godine, koliko novih kilometara i koliko započetih projekata? 

- Na sjeveru odmah očekujemo nastavak gradnje lota III kod Zenice, tunela „Zenica“, na jugu početak gradnje tunel „Vrace“, nastavak gradnje do Počitelja. Možemo zaokružiti cjelinu od Stoca do Bijače i započet ćemo brzu cestu od Nević-Polja do izlaza iz privredne zone u Vitezu.

Započet ćemo gradnju tunela prema Goraždu i to će biti najveća gradilišta u narednoj godini. Siguran sam da možemo započeti 49 novih kilometara autoputa i sve završiti do kraja 2019., početka 2020. Tako da će 2018. biti godina velikih radova.

Dionica prema Počitelju čeka odobrenje iz EIB-a

- Kada je u pitanju gradnja koridora prema Počitelju, dionice Počitelj - Zvirovići, koji finansira EIB sa 100 milione eura, čeka se saglasnost banke za odobravanje radova.

Imali smo obećanja iz EIB-a da će se to efikasno završiti, ali, nažalost, očito da se neće uspjeti do Nove godine izabrati izvođač radova. S današnjim danom još nismo dobili odgovor na evaluacijsku ponudu koju smo poslali. I sada to sve čekamo. Mi smo svoje uradili. Banka će dati zadnju riječ – kaže Terzić.


Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.