AUTO-MOTO

Tržište u ambisu!

TEMA Prodaja novih automobila u Bosni i Hercegovini i dalje je na niskom nivou

Redakcija

17.3.2015

Zateći se na nekoj međunarodnoj prezentaciji novog modela na svjetskom tržištu i biti upitan za broj prodatih novih vozila u našoj zemlji na godišnjem nivou, kod bosanskohercegovačkog novinara već godinama izaziva nelagodu i osjećaj manje vrijednosti. Kako to ljudima reći od silnog stida i ne biti ismijan? 

No, tako je kako je i nisu građani krivi za to. Tržište novih automobila u našoj zemlji iz godine u godinu doživljava konstantan pad, a jasno je i zašto. Većina građana nije sigurna hoće li sutra imati za najosnovnije životne namirnice, a kamoli da razmišlja o modernizaciji voznog parka. Ekonomski ambijent je, jednostavno, takav da tržište ne može ozdraviti prije nego što se riješe neke važnije stvari, a njih je u BiH i previše. A uz to, imamo i rabljene automobile koji su autokućama uništili i ono malo nade da će popraviti prodajne brojke. 

Nema poticaja

Podaci do kojih je došao "ProAuto" govore da su u 2014. godini putem ovlaštenih dilerskih mreža u BiH prodata svega 6.383 nova automobila, od čega dobar dio preko flotnih isporuka. Poredeći s godinom blagostanja, 2008., gotovo osam hiljada manje (tada je prodato 14.144). Poražavajuće, ne s aspekta autokuća, već s aspekta građana, koji jednostavno nisu u mogućnosti kupiti novi automobil. 

omeragic44

Omeragić: Nedostatak srednje klase

Najprodavaniji brend u BiH u 2014. bila je Škoda, sa 1.263 isporučena automobila i s udjelom od gotovo 20 posto. Najprodavaniji model, zanimljivo, nije bila Fabia, već Octavia. Slijedi Volkswagen sa 1.143, a ono što čudi su vrlo dobri rezultati Opela i Hyundija, koji zauzimaju naredne dvije pozicije. 

No, opća krvna slika našeg tržišta je veoma loša. Menadžer jednog od najpopularnijih brendova u BiH, Volkswagena, Ismir Omeragić tvrdi da je jasno zbog čega tržište iz godine u godinu pada. 

Stalni pad 

- Kontinuirani pad u prodaji novih vozila svih marki uvjetovan je prvenstveno lošim ekonomskim standardom stanovništva i neprilagođenom zakonskom regulativom, jer ne postoje nikakvi poticaji pri kupovini novih vozila kao u većini drugih država svijeta. 

Nema potrebe za pretjeranom analizom trenda pada jer njegov uzrok leži, jednostavno, u negativnim političkim, ekonomskim i socijalnim kretanjima, koji loše utječu na sve ostale segmente poslovanja. Ključan je nedostatak takozvane srednje klase stanovništva s minimalno dva sigurna i zadovoljavajuća mjesečna dohotka po domaćinstvu koji bi trebali činiti većinu u strukturi kupaca novih vozila - smatra Omeragić. 

Jedna lijepa priča: Hyundaijev uspjeh u domaćoj režiji 

Jedna, ipak, lijepa priča - Hyundai Auto BH, jedina autokuća u BiH čijim poslovanjem ne upravljaju centrale iz Zagreba, Beograda, Ljubljane..., već je samostalna, u vrlo kratkom vremenu je totalnog autsajdera pretvorio u jednog od najjačih igrača na tržištu. Ovo je prvi put da zauzima četvrto mjesto, a njegov udio u prodaji novih automobila je najveći do sada - 5,33 posto. 

screenshot-1

- Osnovna vizija Hyundai Auta BH je ne samo zadovoljiti očekivanja kupaca nego ih i premašiti. Savršeni odnos cijene i kvaliteta naših vozila je rezultirao uspjehom. Cjenovno prihvatljiva vozila na bh. tržištu, posebni uvjeti finansiranja te konstantno ulaganje u infrastrukturu, edukaciju osoblja i druge metode za podizanje povjerenja kupaca naših proizvoda i usluga su naši aduti. Vozila kao što su i30 i ix35, koja su ujedno i u samom vrhu svog segmenta, odličan su izbor za bh. kupca, jer pružaju vrhunski odnos cijene i kvaliteta. Očekujemo de će se i novi i20 pridružiti segmentu u kojem do sada nismo imali konkurentno vozilo - tvrdi direktor Hyundai Auto BH Mirza Juzbašić.

Rabljeni - novi 11:1!

Uvoz rabljenih automobila već godinama je trn u oku svim autokućama, ali u prošloj godini on je naprosto eksplodirao. Naime, brojke kažu da je u 2014. iz inozemstva u BiH uvezeno više od 67.000 polovnih vozila, dakle, 10 puta više od prodatih novih. 

Osim opće ekonomske situacije u BiH i straha za budućnost svakog građanina u našoj zemlji, jedan od razloga rasta prodaje rabljenih vozila je, kako kaže Omeragić, štetna zakonska regulativa. 

- Uvoz rabljenih vozila dostiže rekordne brojke iz sličnih razloga zbog kojih pada tržište novih vozila, dakle primanja stanovništva i poljuljane vjere u skoriji ekonomski oporavak, zbog čega se mnogi koji su ranije to radili ustežu od kupovine novog vozila. S druge strane, postoji izobilje ponude rabljenih vozila. 

Zakonska regulativa pogoduje uvozu rabljenih vozila tako što praktično i ne postoje ograničenja osim norme ispušnih plinova, ali je paradoksalno da, s druge strane, ta ekološka norma ne nosi nikakav značaj na bh. tržištu, niti su vozila s nižom emisijom štetnih plinova u povlaštenijem položaju. Dakle, imamo ograničenje koje je samo sebi svrha i ne utječe povoljno ni na sigurnost cestovnog saobraćaja ni na okolinu - kaže Omeragić. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.