SRAMOTA KANTONALNIH VLASTI

Djeca šetnjom i stopiranjem protestirala zbog ukidanja prijevoza za učenike van grada

Simboličnim dizanjem palca prema vozačima automobila u prolazu oni su pokazali na koji način njihovi vršnjaci izvan grada putuju do svojih škola

Piše: A. Bajramović

8.10.2020

Sa današnjih protesta - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Protestnom šetnjom kroz grad i stopiranjem na mostu u centru Goražda, učenici iz ovog grada iskazali su ogorčenje zbog činjenice da su njihove kolege iz prigradskih naselja i udaljenijih mjesta ostali bez prava na prijevoz u školu.  

Simboličnim dizanjem palca prema vozačima automobila u prolazu oni su pokazali na koji način njihovi vršnjaci izvan grada putuju do svojih škola. Problemi sa prijevozom đaka traju od 25. septembra, nakon što je Vlada BPK stavila van snage odluku po kojoj se sredstva za prijevoz učenika uplaćuju direktno roditeljima.


Naknade za prevoz

- Mi smatramo da se ovo pitanje trebalo riješiti prije početka škole, jer mi kao djeca treba da razmišljamo o učenju, a ne hoćemo li imati prevoz do škole. Na ovaj način su djeca iz progradskih i ruralnih naselja diskriminisana. Ne znamo ko je za ovo odgovoran, ali ko god da jeste što prije treba riješiti ovo pitanje. Što prije isplatiti naknade za prevoz za prošli mjesec, roditeljima koji zbog ovakve situacije ne žele da šalju svoju djecu u školu da se omoguće naknade za prevoz ubuduće, te ovaj problem dugoročno riješiti – kazala je Meriha Ratković, predsjednica Mreže vijeća učenika BPK Goražde 

Adnan Ferhatović iz lokalnog tima Asocijacije srednjoškolaca u BiH ističe da je ovo pitanje ne samo onih koji koriste prijevoz, nego i svih srednjškolaca u BPK. – Nema smisla da kvalitetno obrazovanje ispašta zbog stvari kao što je prevoz učenika. Žao nam je što smo se mi morali uplitati u ovu priču, jer postoje ljudi da rješavaju ove probleme – kaže Ferhatović.


Dugoročno rješenje

Ministar obrazovanja u Vladi BPK Goražde, Arman Bešlija, kaže da je na vanrednoj sjednici Vlada donijela zaključak kojim se zadužuju osnovne i srednje škole da pokrenu direktne konkurentske postupke ugovaranja usluge prijevoza đaka. On pojašnjava da se ovakvi postupci mogu provesti u roku od osam dana plus žalbeni rok. Bešlija ističe da su situaciju iskomplicirali prijevoznici, koji su svojim žalbama dovodili do poništenja tendera i odlagali sklapanje ugovora, a cijene karata za učenike naplaćivali po dvostruko većim cijenama od onih za građane, pa čak i ucijenjivali vladu da, ako ne bude prijevoza za učenike, neće ga biti uopće.   

- Dugoročno rješenje je kupovina autobusa, a mi imamo pare na budžetu škola. Na primjer, prijevoz učenika na relaciji Goražde – Ilovača koštao je 78.000 maraka godišnje, a za te pare se može kupiti minibus. Imamo i vozače u školama. Praksa u školi u Prači pokazala je da se to može. To će biti moj prijedlog, a vidjećemo hoće li to Vlada prihvatiti – kaže Bešlija. 

Hoće li Vlada prihvatiti ovakav prijedlog resornog ministra ovisit će i od prijevozničkih lobija.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.