DO 2035.

SDA predstavila plan razvoja Sarajeva

Plan podrazumijeva da se grad mora širiti iz uske kotline prema Sarajevskom polju - niz rijeku Bosnu i prema padinama brda Žuč

Piše: N. Ćorović

9.9.2022

S prezentacije plana razvoja Sarajeva do 2035. godine - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz

Stranka demokratske akcije (SDA) na konferenciji za medije prezentirala je plan razvoja Sarajeva do 2035. godine, a na čelu tima, koji je radio na planu, bio je arhitekta Faruk Kapidžić. 

Na press-konferenciji Kapidžić je rekao da je okupio tim najstručnijih ljudi dok je bio na čelu Ministarstva  prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša.

- Tada smo pripremili dvije krucijalne stvari, a to je Zakon o prostornom uređenju i Urbanistički plan KS koji je bio u zastoju od 2015. Tada je pala Vlada, pa sam nastavio raditi kroz Savez za urbanizam SDA i koji je vizualizirao ovo na ovaj način - kazao je Kapidžić.

Zahvaljujuci dobroj saradnji s kolegama u SDA, uspjeli smo osmisliti plan za budućnost i opstanak našeg grada, dodao je on.


Na mjestu sadašnjeg aerodroma napraviti jezero

- Naš grad ima puno ljepota u koje treba ulagati, trebamo se razvijati, trebamo sredstva da bi investitori pristali na rad, a ne da ih tjeramo. Tim principom sami počinju da ulažu u infrastrukturu, to je pravi princip planiranja - kazao je Kapidžić.

Kapidžić je kazao da projekat vizije uključuje tri krucijalne stvari: izmještanje smetljišta Smiljevići, izmještanje željezničke pruge, izmještanje Međunarodnog aerodroma u Sarajevu.

- To izgleda krupan zalogaj, upitno je da li možemo sve stići do 2035. godine kako je planirano, ali bazirali smo se na standarde EU i ovo je za EU normalan rok. Ovdje je sve to daleko teže, ali u svakom slučaju po prvi put je predloženo ovako nešto - naveo je Kapidžić.

SDA-ov plan razvoja podrazumijeva da se grad mora širiti iz uske kotline prema Sarajevskom polju - niz rijeku Bosnu i prema padinama brda Žuč. Smatra se da će se time omogućiti udoban život za, kako je istaknuto, 700.000 stanovnika i dolazak stotina hiljada turista.

Kao uvjet za to navedeno je izmještanje sanitarne deponije Smiljevići na lokaciju izvan grada, na kojoj bi se izgradila nova, moderna deponija sa spalionicom koja ne zagađuje zrak i postrojenjima za reciklažu. Plan je da se lokacija sadašnje deponije sanira, konzervira i pretvori u park.

SDA smatra da se na padinama Žuča trebaju izgraditi manja stambena naselja, ugostiteljske građevine i sadržaj za rekreaciju. Obećana je planska izgradnja uz rijeku Bosnu.

Planskom izgradnjom u širokom pojasu niz rijeku Bosnu omogućit će se prirodan razvoj Sarajeva. Time će se Stari Grad, Centar i Novo Sarajevo sačuvati od prekomjerne izgradnje i sačuvat će se kvalitet života.

Predložena je izgradnja keja niz rijeku Bosnu, a za šta se smatra da će time ovaj dio grada postati mjesto ugodnog života i poželjna lokacija za investiranje. Ocijenjeno je da postojeći Međunarodni aerodrom Sarajevo više nije funkcionalan zbog toga što se u njegovoj blizini nalaze gusto naseljena mjesta te zbog učestale guste magle. Zato je predložena izgradnja novog aerodroma u Visokom, što je plan od prije rata. Za SDA je rješenje da se lokacija postojećeg aerodroma pretvori u jezero.


Na mjestu sadašnjeg aerodroma napraviti jezero sa pratećim rekreativnim, sportskim i turističkim sadržajem, što će u potpunosti promijeniti sliku grada. Jezero će kanalima biti povezano sa rijekom Željeznicom, čime će se omogućiti da se regulacijom vodotoka spriječe proljetne poplave koje su redovna pojava na područjima uz rijeku, smatraju iz SDA.

Obećana je i izgradnja desetina parkova, među kojima je onaj veliki na Betaniji. Kako je navedeno, sve će to biti realizirano kroz sadnju 100.000 stabala.

Vizija do 2035. podrazumijeva i izgradnju novih žičara, gondola, produženje tramvajske pruge i izgradnju novih saobraćajnica. Prijevoz žičarama i tramvajima trebao bi biti jedinstven sistem.


Izgradnja tri nove žičare i dvije gondole

Proširenje postojeće žičare, izgradnja tri nove žičare i dvije gondole kojima će grad biti povezan sa skijalištima, izletištima i turističkim sadržajima na planinama. Postojeća žičara bit će proširena, a polazna tačka bit će kod Vijećnice. Bit će izgrađene žičare Šip-Nahorevska brda, Željeznička stanica-Hum-Žuč i Hrasnica-Igman. Žičare i tramvaji bit će jedinstven sistem prijevoza od centralnog dijela grada do okolnih izletišta. Polazne stanice žičara bit će u blizni posljednjih tramvajskih stanica.

Naglašeno je da je potrebno izgraditi dvije gondole, a zaključeno je da će se time poboljšati turizam glavnog grada.

Vizija SDA podrazumijeva i intenziviranje projekta pametnog grada - organizacije centralizovanog mjesta na kojem će se prikupljati podaci potrebni za upravljanje gradom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.