LIFESTYLE

NIKO O TOME NE GOVORI Mračna strana čestih putovanja

Utjecaj društvenih medija stvaraju lažni dojam

(Al. Ti.)

10.8.2015

Savršen život svjetskih putnika je laž, tvrde naučnici.

Mediji, posebno društveni, stvaraju lažan dojam da je jet-setovski život putnika glamurozniji nego što to stvarno je, tvrde naučnici sa Univerziteta u Surreyu.

Poruke i fotografije na Facebooku i Instagramu stvaraju predstavu koja je privlačna pređeni kilometri, posjećene poznate i historijske lokacije i egzotična mjesta, ali stalno se ignoriše tamna stranu: kada su vaši prijatelji koji tako putuju zadnji put objavili nešto o nesanici zbog letova ili tome da su zbog čestih putovanja gotovo izgubili kontakt s porodicom.

"Svakako je zanimljivo kako se određeni problemi jednostavno guraju u stranu (na društvenim medijima)”, rekao je Stefan Gössling, jedan od autora istraživanja ‘Mračnija strana hipermobilnosti’. “Na Facebooku uopće nema rasprava o o problemima povezanim s putovanjem.”

Ovo konkretno istraživanje bavilo se raznim problemima povezanim s čestim putovanjima. Sa zdravstvenog stanovništa česti putnici riskiraju povećano izlaganje zračenju i neprekidnom jet-lagu, a druga proučavanja su pokazala da roditelji koji često putuju imaju znatno drugačije odnose sa svojom djecom.

Također mogli bi imati problema u povezivanju s mjestima i ljudima nakon nekog vremena jer su pretjerano izloženi novim okolišima, objasnio je Gössling.

Ali to nikada ne bi pogodili s Facebooka.

Društvene nas mreže tjeraju da gradimo svoje identitete oko toga koliko putujemo, kaže Gössling. Facebook, na primjer, ima ugrađenu mapu za mjesta koja smo posjetili.

Postoje ažuriranja statuta i foto albumi i druge aplikacije koje, po Gösslingu i njegovom partneru, glorificiraju mogućnost prelaženja velikih udaljenosti u kratkom vremenu.

Putovanje stvarno ima ima puno dobrih strana. Ali trebamo se sjetiti da nije uvijek lagano, i da previše putovanja može čak postati nezdravo.

"Uvijek pričamo o tome kako je putovanje dobro, kako spaja ljude", kaže Gössling.

 

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.