PELICAN CARGO

Predstavljen najveći električni teretni avion

Avion ima kompaktne dimenzije, dug je 7,3 i visok 2,1 metar, dok raspon njegovih krila iznosi 11,5 metara

Motor može programirati jedan pilot na zemlji te nudi mogućnosti dinamičkog preusmjeravanja. Printscreen

E. A.

3.2.2023

Potpuno autonomna tehnologija za vozila sve više napreduje, a bespilotne letjelice se već koriste u različite svrhe. Međutim, sada je predstavljen neovisni teretni električni avion.

Riječ je o avionu Pelican Cargo, koji je proizvela kompanija Pyka, a koji je zapravo najveći električni teretni avion i prvi autonomni u svojoj klasi.

Kompanija Pyka s bazom u Kaliforniji je startup fokusiran na tehnologiju autonomnih vozila, godine 2020. je predstavio autonomni avion za zaprašivanje pesticidima pod nazivom Pelican Sprayer.

- Ovaj avion smo dizajnirali kako bismo eliminisali CO2 emisije iz logističkog lanca, a istovremeno nudimo značajno veću brzinu u odnosu na kopeni transport, dok su operativni troškovi samo dio konvencionalnog zračnog transporta -  rekao je Mišel Norsia (Michael Norcia), glavni i izvršni direktor te suosnivač Pykea.

Trostruko redudantne baterije

Pelican Cargo ima domet od 321 kilometar te može ponijeti nešto više od 180 kilograma tereta. Koristi 50 kWh litij-jonsku bateriju kao i četiri električna motora od 33,5 KS. Avion također koristi i trostruko redudantne baterije kako bi se postigao visoki nivo sigurnosti eliminišući šanse za pojedinačne tehničke kvarove.

Avion ima kompaktne dimenzije, dug je 7,3 i visok 2,1 metar, dok raspon njegovih krila iznosi 11,5 metara. Za operacije mu je potrebna popločana/šljunčana/zemljana/travnata pista dimenzija samo 183 x 15 metara. Avion može dostići brzinu krstarenja između 148 i 167 km/h, a zahvaljujući svojim specifikacijama, može se koristiti i na lokacijama s manjom infrastrukturnom podrškom.

Pelican Cargo je opremljen motorom za let sa šest procesora smještenih u dva odvojena kompjutera, koji mogu obraditi milione podataka skupljenih pomoću LIDAR radara smještenog naprijed, lasera okrenutih prema dole te redudantnih IMU-a (inertial measurement unit) i nosača podataka.

Testiranje novog modela

Motor može programirati jedan pilot na zemlji te nudi mogućnosti dinamičkog preusmjeravanja putem satelitske veze. Avion ima i rezervni padobranski sistem, a koristi najmodernije 3D mapiranje iz zraka i dinamičko planiranje putanje kako bi "znao" gdje su prepreke i kako ih zaobići.

Firma je skupila 37 miliona dolara u Series A krugu finansiranja te je dobila više od 80 prednarudžbi za svoj avion Pelican Sprayer, kao i tri narudžbe za Pelican Cargo.

Trenutno traje testiranje novog modela u postrojenju u Kaliforniji. Prva komercijalna operacija Pelican Cargo aviona trebala bi početi u drugoj polovini ove godine.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.