VIŠE OD MUZIKE

Amer Čanković alias Stihomir Klepić iz benda „Helem nejse“ za "Avaz": Očekujemo da se riječ za*ebancija izbaci iz kategorije psovki

Nacionalizam je tema na kojoj opstaju ovi koji su godinama na vlasti

„Helem nejse“: Predstavili novi album „Ozbiljna zaebancija“. N. Ajnadžić

Nerma Ajnadžić

30.4.2024

„Helem nejse“ odavno je od bh. grupe postao svojevrsni brend. Admir Čular (Čika Gagara), Amer Čanković (Stihomir Klepić) i Tihomir Radić (Toshi Domaćin) konstantno pomjeraju granice, a, iako im je muzika u prvom planu, u njihovoj radionici kreativnosti nastali su i animirana serija „Bruca, Braca, Bruda, Brada“ te kviz „Znzkvi“.

Socijalne teme

Sarajevskoj publici prošle sedmice predstavili su svoj novi, četvrti studijski album „Ozbiljna zaebancija“, a gostima na promociji svirali su nove pjesme.

Tom prilikom za „Avaz“ je govorio Amer Čanković alias Stihomir Klepić, koji je u startu poručio da očekuju da se riječ za*ebancija izbaci iz kategorije psovki, da se uvrsti u „normalne“ riječi.

- Mislim da ćemo mi ovim svojim potezom utjecati na to. Smatram da zamjena za tu riječ ne postoji. Nije to ni šaliti se, ni zafrkavati se, zna se šta je za*ebancija. Apeliramo na sve koji se bave time da to uvrste kao normalnu riječ, a ne žargon ili psovku - rekao je Čanković.

Od 15 pjesama na albumu, publika je ranije mogla čuti tri singla, a 20. aprila objavljen je kompletan album.

- Za „Helem nejse“ je karakteristično da su u centru pažnje socijalne teme koje su prepričane kroz ljubavne priče. U našem slučaju nije moguće bez socijalnih tema, zato što se uvijek referiramo na ono čime smo okruženi, što nam se dešava. Uvijek pokušavamo da „podvalimo“ da te poruke dođu do ljudi „softly“, odnosno kroz ljubavne priče da to ispričamo, ili kroz naš crtani „Bruca, Braca, Bruda, Brada“. Čak i kroz naš kviz, pa da kroz pitanja nametnemo neke stvari koje nas se tiču i kojima se bavimo. Stanje u BiH je takvo da nam se čini da se ne pomičemo s mjesta, kao da i dalje živimo u postratnoj 1996. godini i samo su takve teme plasirane u javnosti i kroz medije. Mi pokušavamo da priče običnih ljudi, smrtnika, koje se tiču svih nas, stavimo u prvi plan - istakao je Čanković.

Čanković: Bavimo se socijalnim temama kroz ljubavne pjesme. N. Ajnadžić

Osvrnuo se i na temu nacionalizma koja je konstanta u većini zemalja bivše Jugoslavije.

- Nacionalizam je tema na kojoj opstaju ovi koji su godinama na vlasti, nemaju ništa konkretno da ponude, od socijalne politike i onoga što se generalno građana tiče. Jednostavno su nesposobni, jedino što mogu jeste da vrte istu mantru, da nas drže „potpaljenim“ i da mi samo očekujemo kada će to planuti opet jednog dana - rekao je Čanković.

Velika ekipa

„Helem nejse“, dodao je, radi već deset godina, ali ne samo jednu stvar, nego više njih da bi opstao.

„Helem nejse“: Predstavili novi album „Ozbiljna zaebancija“. N. Ajnadžić

- Bavimo se i crtanim serijalima, ali snimanjem dokumentarnih, kvizom i muzikom, da bismo opstali. Ali mislim da, generalno, kada radiš, kada se trudiš, u jednom trenutku počnu se brati plodovi tog rada. Sve to stižemo zato što širimo ekipu, svaki dan nas je sve više. Gagara, Toshi i ja smo nekako u prvom planu, ali iza toga stoji puno ljudi i mnogo rada, što stalnih što povremenih saradnika. To možemo opisati kao stablo kojem ne vidimo korijen ispod zemlje, a koji je otprilike iste veličine kao stablo - naglasio je Čanković.

Rekao je da ne mogu birati šta im je draže - muzika, crtani ili kviz, te da je to kao da neko pita koje ti je dijete draže.

- Sve nam je podjednako drago, u svemu se dobro za*ebajemo, a opet tome pristupamo ozbiljno. To i jeste ova „Ozbiljna zaebancija“. Sada ide ljeto, svirke. Malo ćemo pauzirati s crtanim, nekoliko mjeseci, pa ćemo ga nastaviti emitirati od jeseni - zaključio je Čanković.

Istražiti problematiku

Na naše pitanje šta se krije iza stvaranja jedne epizode „Bruca, Braca, Bruda, Brada“, Čanković je odgovorio:

- Dobro se za*ebavamo, a tome pristupimo veoma ozbiljno. Istražimo temu koja nas zanima. Eventualno uzmemo i stručne konsultante da uđemo u samu srž teme kojom se bavimo. Kada smo jako dobri i sigurni sto posto u tu problematiku odnosno tematiku, onda se počnemo zezati, šaliti. Vrlo je bitno biti upućen u stvari da bi se mogao i dobro za*ebavati, moraš poznavati tu materiju - kaže Stihomir Klepić.

Marketing
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.