NA LICU MJESTA Reporter „Avaza“ na putu do Neuma

Svitava: Za dvadeset dana bit će probijen tunel Žaba!

Izvođači radova su „Euroasfalt“, „HP Investing“, a uskoro se uključuju i druge domaće kompanije poput „Grude Puteva“

Evelin TRAKO
26.06.2019 17:44

„Oprez! Širina ceste 3 metra“, „Oprez! Krave na cesti“, „Oprez! Veliki nagib“, samo je dio mozaika saobraćajnih znakova koji vrište pored kozije staze, puta preko Svitave do jedinog bh. grada na moru, Neuma.  

Reporter „Dnevnog avaza“ jučer je prošao ovim putem, 12 kilometara dugom dionicom brze ceste Stolac - Neum, koja čeka na tehnički prijem. No, punom parom radi se i tunel Žaba te nastavak ceste prema Stocu.

Ugovor po ugovor

Svitava je jedno od aktivnijih gradilišta u državi. Izvođači radova su „Euroasfalt“, „HP Investing“, a uskoro se uključuju i druge domaće kompanije, poput „Grude Puteva“.

Ljubo Pravdić, direktor kompanije „Ceste Federacije BiH“, za „Avaz“ je rekao da se čeka prijem prva dva lota, koja s tunelom Oštrovac izgledaju impresivno. Ne tako davno, ovaj tunel bio je u povoju, a danas se kroz njega može voziti 80 kilometara na sat.

Doduše, i sada na vlastitu odgovornost, jer je cesta još u izgradnji.

- Tunel Žaba se radi, trebao bi do 15. jula biti kompletno probijen. Izvođači radova su kompanije „Euroasfalt“ i „HP Investing“ i očekuju da bi mogle do kraja godine i ovu dionicu završiti. Poslije ovih radova planirana je još jedna dionica, od 3,5 kilometara, pa smo i na nju licitirali. Kasnilo se zbog otkupa zemljišta, te 5. jula dobivamo ponude. Očekujemo da u avgustu ili početkom septembra potpišemo i taj ugovor - otkriva dinamiku radova na cesti Stolac - Neum direktor „Cesta“ Ljubo Pravdić.

  • Radi se punom parom, gradilište puno radnika
    Radi se punom parom, gradilište puno radnika Foto: (E. Trako)

Dodaje da su već potpisali ugovor za radove u blizini Stoca u dužini od 8,7 kilometara, rok izvođenja je 16 mjeseci i radi domaći konzorcij koji čine „HP Investing“, „Grude Putevi“ i „Euroasfalt“.

- Ostala nam je samo dionica na kojoj se trenutno radi eksproprijacija. Riječ je o dionici od deset kilometara. Do septembra očekujemo da bismo mogli imati izdata rješenja, poslije toga tender. Očekujem da bismo do kraja godine mogli imati ugovoren i taj dio – ističe Pravdić.

Kritičan ulaz

Poslije toga 2021. godine mogao bi biti završen planirani dio.

- S druge strane, ulaz u Stolac je vrlo kritičan, i mi radimo idejna rješenja priključka tog dijela 5,5 kilometara dok odaberemo tu trasu. Tražit ćemo i saglasnost Općine Stolac, oni su već uključeni u ovaj projekt – kazao je Pravdić.

Kamena ne manjka

Prije skretanja za selo Ravno, velike mašine krše hercegovački kamen. Pravi se materijal za tampon na koji će doći asfalt.

- Kamena ne manjka - kaže nam jedan od šefova gradilišta.

Ključno za turizam

Cesta u dužini od 48,8 kilometara olakšat će i skratiti putovanje do Neuma, a to će biti prvi put da je ovaj grad s ostatkom države povezan magistralom. Jasno je i da će ova cesta poboljšati položaj Neuma u turističkom smislu.

Komentari

NA VRH