SPREMAJU SE I OTKAZI

Ko želi aerodrom gurnuti pod koncesiju?!

U igri da dobiju koncesiju nad aerodromom su dvije firme, turski TAV i jedna francuska kompanija

N. Ajnadžić / Avaz.ba

Jedna od najuspješnijih javnih kompanija polako se strovaljuje

Foto: Arhiv


Međunarodni aerodrom Sarajevo protekle je godine krenuo s velikim investicijama u širenje i izgradnju novog terminala. Jedna od najuspješnijih javnih kompanija bila je motor razvoja turističkog sektora.

Međutim, posljednjih nekoliko mjeseci stanje se drastično pogoršalo. Kako saznajemo, ugrožena su i primanja radnika, ali i radna mjesta.

  • Lasić: Ne znam koliko je neko zagrijan

    Lasić: Ne znam koliko je neko zagrijan

    Foto: Arhiv


DF-ov direktor

Plaća uposlenicima niža je za 40 posto. Odnosno, prosječna plaća je sa 1.800 smanjena na 1.300 KM, a, navodno, u planu je otpuštanje i 50 radnika. To nam je potvrdio i federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić.

- Mi smo savjetodavno poslali dopis da se smanji broj radnika, da se prilagodimo. Kako se kaže - da se stegne kaiš. Nikoga nije pandemija koronavirusa pogodila kao aerodrome i aviokompanije - istakao je Lasić.

Stanje se drastično počelo pogoršavati dolaskom Alana Bajića na čelo Aerodroma Sarajevo, kojeg je na tu funkciju predložio DF. On je naslijedio Armina Kajmakovića, kojeg je kao eksperta predložio SBB. Pandemija koronavirusa to je samo ubrzala.

Od Vlade Federacije traženo je da bude garant za uzimanje kredita, pomoću kojeg se firma pokušava izvaditi iz haosa u koji je zapala. Za to vrijeme, saznajemo, aktuelizirana je i priča o dovođenju stranogkoncesionara. U igri su dvije firme, turski TAV i jedna francuska kompanija, navodno ista ona koja je preuzela beogradski aerodrom „Nikola Tesla“.

Međutim, kako upućeni tvrde, s obzirom na krizu s kojom se suočavaju svjetske kompanije te na loš tajming za davanje aerodroma u koncesiju, moguće je da se želi iskoristiti haos koji je uslijedio pandemijom koronavirusa. Odnosno, da se, pravdajući to ekonomskom krizom, aerodrom pod lošijim uvjetima po kompaniju da pod koncesiju.

Nadležni tvrde da barem trenutno zvaničnih razgovora o tome nema.

- Hoćemo li ići u tom nekom smjeru koncesija - sigurno nećemo bez Vlade i općenito dogovora koliko je to pametno, posebno u vrijeme korone, koja je pogodila avioprijevoz. Ne znam ni ima li potencijalnog ponuđača, koliko je neko zagrijan za to. Ako bude neka ponuda, FBiH će sigurno dati saglasnost - kazao je Lasić.

  • Mitrović: Nije bilo govora o koncesiji

    Mitrović: Nije bilo govora o koncesiji

    Foto: Arhiv


Bez odgovora

Ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović kazao nam je kako je prije nešto više od mjesec imao sastanak sa svim direktorima aerodroma u BiH, BHANSA-om i BHDCA-om. 

- Razmatrali smo trenutnu situaciju, i finansijsku, ali i plan prevazilaženja ove krize. Do sada nismo ništa uputili niti jednom aerodromu, samo smo razmotrili njihove planove koje poduzimaju, kao i šta predviđaju za narednu godinu - kazao je Mitrović.

Do zaključenja ovog izdanja “Dnevnog avaza” nismo dobili odgovor aerodroma i direktora Bajića o stanju u kompaniji i mogućim pregovorima s koncesionarom.

Treba im pomoć Vijeća ministara

Ekonomski analitičar Zlatko Hurtić kazao nam je kako je pitanje koncesije razmatrano ranije, ali, kako tvrde, sada se ne razmišlja o tome.

- Njima najviše treba pomoć Vijeća ministara da se omoguće letovi s Turskom i drugim zemljama tamo - kazao je Hurtić.

NA VRH

Komentari

Podijeli članak na