MOSTAR

U Hercegovini na sceni svojevrsni skandal: Izgubljena baza podataka 6.000 budžetskih korisnika?

Iz Koordinacije traže objašnjenje za novonastalu situaciju, jer im je teško povjerovati u to da je pao server

M. Smajkić
  • Zgrada Kantonalne vlade: Svi šute

    Zgrada Kantonalne vlade: Svi šute

    Foto: AVAZ


Svojevrsni skandal potresa Hercegovačko-neretvanski kanton (HNK) zbog navodnog gubitka baze podataka 6.000 budžetskih korisnika.

Tako će već drugi mjesec zaredom budžetski korisnici primiti akontacije umjesto plaća, bez doprinosa za zdravstveno i penziono osiguranje i s februarskom osnovicom, a oni koji su angažirani na osnovu ugovora o djelu će, vjerovatno i ovaj mjesec, kao i prošli, ostati „kratkih rukava“.

Ručno unose

Sve je počelo koncem marta, kada su nadležni, nakon nezadovoljstva budžetskih korisnika kojima su primanja kasnila, obznanili da je pao server.

Iako su iz Vlade HNK stizali umirujući tonovi i javnost se molila za strpljenje “dok se kvar ne otkloni“, a računovođama u silnim ustanovama i institucijama naloženo je da hitno ručno unose podatke o svojim uposlenicima, njihovim kreditnim zaduženjima, poreznim karticama i slično, ipak se nedugo poslije pronijela priča da je kompletna baza podataka izgubljena?!

Iz Koordinacije sindikata korisnika budžeta HNK u utorak su, pred isplatu plaće za april, zatražili od Kantonalne vlade obrazloženje o tome kako je došlo do pada servera i gubitka baze s podacima 6.000 budžetskih korisnika.

Kako su naveli, teško im je povjerovati u obrazloženje nadležnih da je pao server i da se ne može popraviti ni za dva mjeseca, a „prozvali“ su i sarajevsku firmu „Ping“, koja održava server i pitaju se „kako je moguće da je ugledna komapnija uspjela izgubiti podatke 6.000 korisnika zbog pada servera“.

Nema objašnjenja

Slavko Lauš, predsjednik Sindikata učitelja HNK i član Koordinacije, kazao nam je kako je nepojmljivo to da se do sada niko nije oglasio i javnosti objasnio šta je istina i pozadina ove priče.

- Zaista nevjerovatno zvuči to da je izgubljena baza podataka. Najavljivali su da će kvar biti otklonjen u kratkom roku, a sad se ispostavilo da ćemo drugi mjesec zaredom dobiti umanjena primanja. Pitam se gdje je tu odgovornost nadležnih prema poslu koji obavljaju i pogotovo prema 6.000 ljudi koji svoje crkavice čekaju kao ozebao sunce. Sve je tako nejasno, a zapravo je cijela priča preozbiljna - ogorčen je Lauš.

Vlada šuti, „Ping“ bez komentara

Iako je u utorak održana sjednica Vlade HNK, na kojoj je bilo govora o ovoj situaciji, javnosti nisu predočeni nikakvi detalji. Tek je rečeno kako je Vlada obavezala ministra finansija da hitno obavijesti javnost o novonastaloj situaciji.

Komentar u vezi s ovom situacijom zatražili smo i od firme „Ping“, ali su nas oni „zbog poslovnog odnosa s Ministarstvom finansija HNK“ uputili na tu adresu. Iz Ministarstva, pak, do zaključenja ovog izdanja odgovor nismo dobili.

Više o:

Vlada HNK Mostar
NA VRH

Podijeli članak na