PHILIP MORRIS BH

Tim koji kreira budućnost

Još jednu godinu "Philip Morrisa" u Bosni i Hercegovini, iz malo drugačijeg ugla rezimiraju

M. D. A.

3.1.2022

Samir Omerhodžić, Nedim Muratović, Deniz Bejtula, Srđan Lazović, Aber Babić, Džana Suljević, Anel Malkoč: Nastavljaju misiju kreiranja BiH bez duhanskog dima. M. D. A.

„Philip Morris International“ definitivno je dokaz da velike međunarodne kompanije na tržišta na kojima posluju bez izuzetka donose visoke standarde poslovanja, dobre poslovne prakse i sistematičnu brigu o društvu kroz podršku lokalnoj zajednici.

Osim što je jedan od najvećih poreznih obveznika u BiH koji godišnje uplaćuje više od 360 miliona maraka, kompanija „Philip Morris“ godinama unazad podržava brojne društveno odgovorne projekte, od kojih pojedini doprinose i unapređenju općeg poslovnog okruženja i poduzetničkog duha.






Najizazovnije dvije godine

Dodatno, kompanija je bila među prvima koje su donacijama podržale napore države u borbi s pandemijom prošle godine te je istovremeno dala podršku da se, kroz projekt UNSMOKE Sarajevo, uključi u borbu za kvalitetniji zrak. Podsjetimo da je zagađen zrak jedan od najvećih problema glavnog grada te problem koji Sarajevo godinama unazad stavlja na listu jednog od najzagađenijih glavnih gradova u svijetu.

A da se ova kompanija na našem tržištu ističe u odnosu na druge poslodavce dokaz je i činjenica da je glasovima građana Bosne i Hercegovine izabrana za jednog od najpoželjnijih poslodavaca u državi. Odnos prema zaposlenima i šanse koje „Philip Morris“ daje za razvoj karijere dokaz su otvorenog i kvalitetnog radnog okruženja koje je kompanija uspjela stvoriti u BiH.

Cjelokupna organizacija kompanije „Philip Morris“ u Bosni i Hercegovini je lokalna, osim generalnog direktora Srđana Lazovića, koji je iz Srbije, te smo ga pitali kakvo je njegovo iskustvo života i rada u Sarajevu, kao „stranca“ ili „polustranca“, ali i šta je najbitnija karakteristika lidera koji dolazi van BiH.

- Iskreno, ovdje se ni najmanje ne osjećam kao stranac, ne samo zbog toga što sam, osim srpskog, u međuvremenu stekao uslove i za državljanstvo BiH, koje sam i uzeo, isključivo iz razloga jer sam istinski zavolio ovu zemlju u kojoj se od prvog dana osjećam kao kod svoje kuće. Profesionalno, imali smo dosta uspjeha, ali i izazova u prethodnih skoro pet godina, koliko sam ovdje.

No, tokom posljednje dvije godine vjerovatno sam naučio više nego u bilo kojem drugom periodu karijere koja traje već pune dvije decenije. Sve nas je pogodila „zdravstvena“ kriza koju apsolutno niko na svijetu nije mogao predvidjeti i spremno dočekati, ali koja nama u BiH, očigledno, nije bila prepreka da nastavimo s ostvarivanjem misije kreiranja svijeta bez duhanskog dima, da rastjerujemo zablude naučno utemeljenim činjenicama, te duhanski dim “protjeramo” našim boljim, bezdimnim alternativama.

To zaista ne bi bilo moguće bez sjajnih mladih ljudi s kojima radim. A kada kažem mladih, to nije floskula, jer zaposleni u našoj organizaciji u Bosni i Hercegovini u prosjeku imaju 31 godinu i istinski sam ponosan na njih i njihov profesionalni razvoj te rezultate koje ostvaruju. Od njih svakodnevno i sam učim, jer vjerujem da je najvažnija karakteristika svakog lidera naučiti slušati ljude oko sebe i nikada ne prestajati raditi na sebi - odgovara Lazović.

Transformacija i inovativnost

Iako PM BH čine većinom mladi ljudi, to ne znači da u ovoj dinamičnoj kompaniji nema i onih s dugogodišnjim, dragocjenim iskustvom.

Samir Omerhodžić, menadžer korporativnih poslova, jedan je od članova tima s najviše iskustva. Pitali smo ga koliko dugogodišnje iskustvo u drugim oblastima i industrijama pomaže, a koliko sputava u jednoj multinacionalnoj kompaniji, čije su glavne karakteristike danas transformacija i inovativnost.

- Moj dolazak u PM je bio iznenadan i neplaniran. Nakon mnogo godina provedenih u državnoj upravi ukazala se prilika za promjenu koja je umnogome utjecala na moj život. Spoznaja da karijeru u relativno poznim godinama nastavim u jednoj od najuspješnijih multinacionalnih kompanija na svijetu bila je izazov koji nisam želio propustiti.

Iskustvo iz prethodnih godina, uglavnom u finansijskom sektoru, koristilo mi je u određenoj mjeri. Međutim, dolazak u kompaniju koja piše stranice historije i gdje su tehnološke inovacije i nauka glavne vodilje, tražilo je od mene potpunu promjenu u pristupu biznisu.

Za razliku od mene, većina mojih sadašnjih radnih kolega pripada generaciji koja ne poznaje svijet bez interneta, ali im je dragocjeno moje iskustvo radne kulture iz ranijeg perioda i rado to dijelimo. Rekao bih da je to uzajaman odnos, jer rad s velikim brojem izuzetno vrijednih mladih ljudi, s izvanrednim vještinama zahtijevalo je od mene dodatni angažman i permanentno učenje koje se i dalje nastavlja. Sa sigurnošću mogu reći da je izbor ove kompanije u potpunosti ispunio moja očekivanja.

Stoga, za kraj ove godine imam poruku da šanse uvijek dolaze, bez obzira na životnu dob, pitanje je samo da li ih prepoznajemo i koliko imamo hrabrosti prihvatiti izazove koje svaka promjena donosi - poručuje Omerhodžić.

Lazović: U BiH se osjećam kao kod kuće. M. D. A.

Profesionalno usavršavanje

Jedan od velikih izazova u svakom životu je obrazovanje, kao i usuditi se otići u inozemstvo na usavršavanje te biti siguran u svoj izbor. No, svakako još veći izazov je vratiti se u svoju zemlju i znanje drugog i drugačijeg primijeniti u rodnom gradu. Upravo to je učinio Deniz Bejtula, menadžer za marketing i digitalne poslove u PM BH, koji je dio školovanja proveo u Istanbulu, u Turskoj, a zatim se profesionalno usavršavao u sjedištu kompanije „Philip Morris“ u Švicarskoj. Njega smo pitali kako je bilo uklopiti različitu radnu praksu u naše okvire.

- Svakako da rad u sjedištu jedne internacionalne kompanije sam po sebi donosi dragocjeno iskustvo i jednu novu perspektivu, bez obzira na to da li dolazite s velikog ili malog tržišta. Biti dio tima koji učestvuje u kreiranju globalnih strategija i ključnih kompanijskih projekata shvatam kao lično, ali i priznanje PMI-a cijelom bh. timu, pogotovo jer govorimo o kompaniji koja je u svojoj industriji već dugi niz godina svjetski broj 1. Izuzetno mi je drago što sam za vrijeme boravka u globalnom sjedištu PMI-a nastavio sarađivati s tržištima jugoistočne Evrope, uključujući BiH, što mi je, u konačnici, kada sam se vratio, olakšalo da stečeno znanje i iskustvo upotrijebim brže i efikasnije - kaže Bejtula.

Jedinu senior management ženu Džanu Suljević pitali smo da li je kolege slušaju i šta zapravo pitanje rodne ravnopravnosti znači u kompaniji „Philip Morris“.

- U našoj kompaniji žene su na nekim od najbitnijih pozicija i zaista daju posebnu notu empatičnosti, emocije i posebne energije u svakodnevnom radu. Gender balance nije nepoznanica, već je nešto čime se zaista možemo pohvaliti u svim odjelima unutar kompanije, što potvrđuje i nagrada za najfer kompaniju za zapošljavanje žena. S tim u vezi, ja se zaista osjećam ravnopravnim članom tima i rekla bih da me kolege slušaju - kroz osmijeh kaže Suljević, menadžerica finansijskog i poslovnog planiranja.

Godine nisu prepreka

Najmlađi član menadžment tima je Nedim Muratović, menadžer za korisničko iskustvo. On zapravo radi jedan od najosjetljivijih poslova, odgovoran je za zadovoljstvo korisnika. Da li su njegove mlade godine generalno prednost ili prepreka u napredovanju u PMI i kako van PMI-a ljudi u BiH doživljavaju mlade menadžere, pitali smo Muratovića.

- Biti najmlađi u timu je privilegija, ali, također, i odgovornost. Svakako pomaže činjenica da se u PM BH gleda samo na stručnosti i kompetencije prilikom izbora i unapređenja ljudi, tako da godine ne predstavljaju ni prednost ni prepreku. Mislim da je za sam tim dobro da smo različiti, kako bismo stvari mogli sagledati iz različitih uglova, što u konačnici dovodi do boljih poslovnih odluka i krajnjih rezultata. Van PMI-a obično godine znače i veći autoritet i poštovanje, tako da mlađi menadžeri trebaju uložiti nešto više truda kako bi ga stekli - potcrtava Muratović.

Promjena nabolje

Trud je svakako ono što povezuje čitav tim, pa i kompaniju. Zahvaljujući ovome, Philip Morris je prije 15 godina, stavljanjem nauke u centar biznisa, počeo tražiti manje štetno rješenje za one pušače koji nisu spremni ostaviti cigarete. Tako je nastao IQOS, prije pet godina revolucionarna inovacija, danas već općepoznat proizvod koji zagrijava umjesto da sagorijeva duhan i time eliminira većinu štetnih materija koje se nalaze u duhanskom dimu.

No, iako mogućnosti postoje, teško je nešto tako novo plasirati na tržišta, naročito ona na kojima je tradicionalno veliki broj pušača. Osoba zadužena za to je Aber Babić, menadžer direktne i indirektne maloprodaje i CSC-a, koji govori o tome kakav je osjećaj kreirati svoju zemlju bez duhanskog dima i transformirati navike i običaje da se što veći broj punoljetnih pušača prebaci na manje štetne alternative.

- Vrlo je ispunjavajuće raditi na nečemu što predstavlja istinsku historijsku promjenu u industriji u kojoj radimo. Osim toga, puni smisao mog truda i rada daje činjenica da nudimo mogućnost svim odraslim pušačima, a koji ne žele prestati s pušenjem, da im se život promijeni nabolje. Takve prilike su rijetke u karijeri. Osjećam i ponos i odgovornost istovremeno, jer nije jednostavno približiti ljudima razliku i pokazati zašto je jedan ovakav proizvod dokazano bolji za njih - ističe Babić.


Garant za poslovni uspjeh

A „Philip Morris“ se diči ne samo inovativnim pristupom problemu pušenja nego i brigom o poslovnim partnerima, koja je sve samo ne slučajna i sporadična. To je bilo naročito izazovno početkom pandemije, kada smo svi morali naći neki modus življenja i rada i kada je zaštita uposlenika, ali i poslovnih partnera bila na prvom mjestu.

Distributivna mreža ni u jednom trenutku nije prestala raditi, a zaposlenici „Philip Morrisa“ u BiH nisu prestali učiti i biti uvijek na usluzi svojim vanjskim partnerima. Pružanje mogućnosti edukacije je bitno u kompaniji kao što je „Philip Morris“, jer su odavno spoznali da je ulaganje u ljude garant za poslovni uspjeh i daljnji napredak kompanije. No, to nije uvijek tako jednostavno.

Zato smo Anela Malkoča, menadžera komercijalnih poslova, koji vodi najbrojniji tim u kompaniji u BiH, pitali kako to zaista izgleda na terenu. Odnosno, kako je to voditi najveći dio organizacije i ljude na terenu u ovako kompleksnoj sredini te je li ljudima koji su godinama prodavali cigarete teško da se sada prilagode novom načinu komunikacije s potrošačima i prodaji novih, naučno dokazanih boljih rešenja od cigareta?

- Prije svega, voditi najbrojniji tim u našoj organizaciji je izazov, ali sretan sam da radim u ovakvoj kompaniji, koja razumije pojam inovacija i šta je potrebno da one zažive u stvarnosti. Ono što čini ovaj tim uspješnim jeste raznolikost po pitanju iskustva, senioriteta i energije koje ekipa nosi sa sobom, što, u konačnici, rezultira visokom agilnošću da uspješno odgovorimo na nove i drugačije situacije. Stalne edukacije, otvorena komunikacija, znanje koje nesebično dijelimo i podrška koju pružamo jedni drugima su nedvojbeno recept za uspjeh. Iznova pokazujemo spremnost da se prilagodimo svakoj promjeni i izazovu koji se pred nas postavi i to me čini izuzetno ponosnim - zaključuje Malkoč.


Pravo na bolji izbor

Na kraju 2021. godine mnoga optimistična predviđanja govore da polako izlazimo iz pandemije, a šta smo sve naučili tokom života s njom u proteklom periodu te koja je njegova poruka za Novu godinu, pitali smo Srđana Lazovića.

- Ako nas je pandemija nečemu naučila, to je da trebamo vratiti povjerenje u nauku na pijedestal koji joj pripada, a ne da vjerujemo predrasudama ili paušalnim ocjenama koje nemaju stručno utemeljenje. Također smo se podsjetili da niko od nas nije sam, da trebamo transparentno razgovarati na bazi argumenata, činjenica i pronaći najbolja rješenja za sve društvene izazove koji nas svakodnevno okružuju. Samo dijalogom možemo riješiti otvorena pitanja a, ukoliko postoji volja, rješenje će se uvijek pronaći.

Što se tiče 2022. godine, svima želim, prije svega, dobro zdravlje! Brinite više o sebi i o svojim bližnjima, oslobodite se loših navika ili barem napravite manje štetne izbore. S naše strane konkretno, mi ćemo i u ovoj godini raditi na tome da naša ideja svijeta bez duhanskog dima dođe do što više ljudi u Bosni i Hercegovini i da svaki naš korisnik zna da je napravio bolji izbor ne samo za sebe i sebi drage ljude već i za čitavo svoje okruženje - poručuje prvi čovjek „Philip Morrisa“ u BiH.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.