BIZNIS

"Pobjeda Tehnology" osvojila tržište SAD i EU

Poznata goraždanska fabrika premašila stari uspjeh

Autor:S. NUMANOVIĆ

16.2.2015

Ovu poslovnu godinu kompanija "Pobjeda Tehnology" iz Goražda planira završiti sa 200 miliona metaka koje će prodati uglavnom na tržištu Sjedinjenih Američkih Država, ali i Evropske unije.

Radna disciplina

Time bi ova firma s tradicijom dugom šest decenija premašila svoje prijeratne uspjehe na zapadnim tržištima.

Put do izuzetnog uspjeha "Pobjede Tehnology" bio je pun izazova, ali ponekad i padova.

Nakon propalih pregovora o ulasku njemačke grupe "Umarex" u vlasničku strukturu i otkazivanja narudžbi, "Pobjeda" je došla u tešku finansijsku situaciju te su vlasnici 2012. godine preuzeli upravljanje fabrikom i krenuli u tada neophodne reforme i traženje novih tržišta.

- U početku je bilo veoma teško. Radnici su, prirodno, bili uplašeni za svoj status, nisu znali nove vlasnike i njihove planove... Firma je bila na koljenima, otpisana, već je bio pokrenut i stečaj. Rezovi su bili neophodni. Porođajne muke prebrodili smo relativno brzo i krenuo je period oporavka i uspona - priča nam Hasan Tafro, jedan od direktora i suvlasnika "Pobjede Tehnology".

Ističe da su novi vlasnici u prvi plan stavili poboljšanje kvaliteta proizvoda i povećanje radne i tehničke discipline.

hasan-tafro1

Foto: Avaz (Tafro: Promjene nabolje vidjele su se svakodnevno)

- Morali smo iznivelirati odnose unutar kompanije. Krenula su ulaganja u proizvodnju, kompletnu fabriku, poboljšavanje uvjeta rada. Promjene nabolje su se vidjele svakodnevno. Od kompanije koja je u početku morala otpustiti dio radnika, sada smo u situaciju da nam povremeno fali radne snage - ponosan je Tafro.

Naglašava da je samo prošle godine u proizvodnju i bolje uvjete rada uloženo 5 miliona KM.

- Investicija ima za cilj da poveća proizvodnju municije za „Luger" i usvajanje novih kalibara 9 mm kratki, 40 S&W, 45 auto, 357 magnum i 38 SPC. Za tim artiklima vlada stalna potražnja. Mi smo već potpisali ugovore s našim dobavljačem u SAD za isporuku najmanje 100 miliona metaka. Ako uspijemo realizirati planirane investicije ove godine u proizvodnju, udvostručit ćemo svoj izvoz u SAD. Tamošnje tržište traži naše proizvode u neograničenim količinama - kaže Tafro.

Veća proizvodnja

Municija iz "Pobjede Tehnology" prisutna i na evropskom tržištu - u Njemačkoj, Francuskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Hrvatskoj...

- Naša se proizvodnja uvećava geometrijskom progresijom na godišnjem nivou. Prije dvije godine smo uspijevali proizvesti 50 miliona metaka. Prošlu godinu smo završili sa skoro 100 miliona, a ovu kanimo okončati sa 200 miliona prodatih metaka samo za tržište SAD i zemlje EU.

Povratili stari sjaj

„Pobjeda Tehnology“ proizvodi pištoljske kalibre i blank municiju. Na nedavnom "Shot Showu" u Las Vegasu ova kompanija je bila jedini bh. izlagač, zastupljena na najvećem sajmu oružja i sportske i opreme za lov u svijetu.

U "Pobjedi Tehnology" radi se u tri smjene, a menadžment stalno ulaže u nove tehnologije i mehanizme zaštite na radu.

- Što bolji uvjeti rada za radnika i kvalitet proizvoda naši su prioriteti. Po dosadašnjim uspjesima vidimo da smo na odličnom putu. Prestižna je stvar biti zaposlenik „Pobjede“. To je već statusni simbol i svi mi svjesni smo toga - kaže Tafro.

 

 

 

 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.