OTKRILA INSAJDERSKE TAJNE

Bivša menadžerica prijavila Facebook zbog širenja mržnje i dezinformacija: Uvijek je svoje interese stavljao na prvo mjesto

Frencis Haugen je podnijela najmanje osam žalbi Komisiji za vrijednosne papire i berzu u kojima se navodi da kompanija skriva istraživanja o svojim nedostacima od investitora i javnosti

Frencis Haugen otkrila sve u emjiciji "60 minuta". CNN

N. Aj. / CNN

4.10.2021

Identitet Facebook zviždača koji je zaslužan za objavljivanje desetine hiljada stranica internih istraživanja i dokumenata - što je dovelo do krize velikih razmjera za tu kompaniju društvenih medija posljednjih sedmica - otkriveno je u nedjelju navečer u emisiji "60 minuta". Njeno ime je Frencis Haugen (Frances).

Ova 37-godišnja bivša menadžerica u Facebooku koja je radila na pitanjima društvenog integriteta u kompaniji kaže da dokumenti dokazuju da je Facebook znao da se njegove platforme koriste za širenje mržnje, nasilja i dezinformacija, te da je kompanija pokušala sakriti te dokaze, javlja u svom opširnom prilogu CNN.

- Ono što sam u Facebooku uvijek i iznova primjećivala bio je sukob interesa između onoga što je dobro za javnost i onoga što je dobro za Facebook, a Facebook je uvijek birao optimizaciju za svoje sopstvene interese, kako bi zaradio što više novca - rekla je Haugen u ekskluzivnom intervjuu za emisiju "60 minuta".

Podnijela najmanje osam žalbi Komisiji za vrijednosne papire i berzu

Dopisnik te emisije na kanalu CBS, Skot Peli (Scott Pelly) citirao je jedan interni Facebook dokument koji kaže: "Imamo dokaze iz različitih izvora da govor mržnje, politički govori koji dijele dezinformacije na Facebooku i naša porodica aplikacija utiču na kompletna društva širom svijeta."

Prije otprilike mjesec, Haugen je podnijela najmanje osam žalbi Komisiji za vrijednosne papire i berzu u kojima se navodi da kompanija skriva istraživanja o svojim nedostacima od investitora i javnosti. Ona je dokumente podijelila i s "Wall Street Journalom", koji je objavio višedijelnu istragu koja pokazuje da je Facebook bio svjestan problema sa svojim aplikacijama, uključujući negativne učinke dezinformacija i štetu koju, posebno djevojčicama i mladim djevojkama, nanosi aplikacija Instagram.

Haugen, koja je počela raditi u Facebooku 2019. godine, nakon što je prethodno radila za druge tehnološke gigante poput Googlea i Pinteresta, trebala bi svjedočiti u utorak pred Pododborom američkog Senata za zaštitu potrošača, sigurnost proizvoda i sigurnost podataka.

Facebook se agresivno suprotstavio

- Analizirala sam sadržaj sa gomile društvenih mreža, a na Facebooku je bilo znatno gore od svega što sam do tada vidjela. U određenom trenutku ove godine shvatila sam da ću to morati ovo učiniti na sistemski način, da ću morati izdvojiti dovoljno dokumenata da niko ne može dovesti u pitanje da li je ovo što tvrdim istina - naglasila je Haugen.

Facebook se agresivno suprotstavio izvještajima, nazivajući mnoge tvrdnje "obmanjujućim" i tvrdeći da njegove aplikacije čine više koristi nego štete.

- Svaki dan naši timovi moraju balansirati štiteći sposobnost milijardi ljudi da se otvoreno izraze sa potrebom da našu platformu držimo sigurnom i da njena uloga bude pozitivna - rekla je glasnogovornica Facebooka Lina Pitš (Lena Pietsch) u izjavi za CNN Business odmah nakon intervjua za "60 minuta" koji je dala Haugen.

Dodala je da Facebook nastavlja "sa značajnim poboljšanjima u borbi protiv širenja dezinformacija i štetnog sadržaja. Sugerirati da ohrabrujemo loš sadržaj i ne činimo ništa jednostavno nije istina."

Recenziranje sadržaja

U nedjelju ujutro uoči intervjua Francis Haugen u emisiji "60 minuta", potpredsjednik Facebooka za globalne operacije Nik Kleg (Nick Clegg) rekao je za CNN da "nema savršenstva na društvenim medijima kao i u bilo čemu drugom u životu".

- Radimo ogromnu količinu istraživanja, dijelimo je sa vanjskim istraživačima koliko god možemo, ali imajte na umu da postoji ogromna razlika između recenziranja sadržaja u saradnji s drugim akademicima i pripreme sadržaja unutar kompanije koji će izazvati internu raspravu - rekao je Kleg.

Haugen je rekla da vjeruje da osnivač Facebooka i izvršni direktor Mark Zakerberg (Zuckerberg) "nije imao namjeru praviti platformu koja će širiti mržnju, ali je dopustio da se donose odluke koje će proizvesti takve posljedice da sadržaji govora mržnje i polarizacije u društvu dobivaju veću distribuciju i veći doseg od onih afirmativnih i pozitivnih za to isto društvo".

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.