Porast broja korisnika softverskih rješenja za blokiranje internetskih oglasa, popularnih adblockera, jedna je od najaktivnijih tema u svijetu online izdavaštva. Strani portali na razne se načine bore protiv korisnika koji čitaju njihove članke a ne žele gledati oglase, a Švedska bi mogla biti prva zemlja u kojoj su u toj borbi ujedinjeni svi izdavači.
Više od 90 posto vlasnika internetskih portala u ovoj je skandinavskoj zemlji udružilo snage u borbi protiv adblockera. Izdavači su se ujedinili u inicijativu koju predvodi švedski ogranak organizacije Interactive Advertising Bureau. Tokom augusta ove godine svi će oni provesti akciju blokiranja korisnika koji blokiraju njihove oglase, prenosi Bug.hr.
Posjetitelji će imati izbor: ili platiti 3 švedske krune za pristup cjelokupnom sadržaju portala, ili pak imati znatno ograničen prikaz članaka uz blokirane oglase. S druge strane, IAB apelira i na izdavače da prilagode svoje portale LEAN pristupu oglašavanja. Taj pojam označava "Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive ads" – a podrazumijeva plasiranje nenametljivih web oglasa koji su ugodniji za čitatelja, te ne ometaju pristup glavnom sadržaju.