LUKSUZ

Nevjerovatno je šta sve traže: Zavirite u unutrašnjost raskošnih jahti superbogataša

Sve što vidite i dodirnete, u to ulazi i interijer i eksterijer, napravljeno je rukom i u dogovoru s naručiteljima

Winch Design

CNN

15.10.2018

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+4

Najveći luksuz od svih je da ne čujete zvukove motora, da nema vibracija i da ste potpuno opušteni - kaže za CNN Artur Bruven (Arthur Brouwen), šef brodogradilišta luksuznih jahti "Heesen Yachts" iz Holandije.   

Tvrdi da, kada već neko ima dovoljno novca da kupi ili napravi superjahtu, luksuz i potpuna posvećenost detaljima su nešto što dolazi "po defaultu", dok su ove "neopipljive" kvalitete ono što pravi razliku.

Bruven napominje kako je vrijeme golemih ureda i dvorana za sastanke na jahtama prošlo te da bogataši više ne žele posao donositi na pučinu, priželjkuju samo tišinu i mir.

Kompanija "Winch Design" poznata je po stvaranju opulentnih interijera koji nisu "samo" lijepi, nego se moraju poklapati i sa životnim stilom i individualnošću vlasnika.

- Nije nam cilj raditi nešto radikalno, samo zato da bi bili radikalni, uvijek se trudimo biti istinski kreativni, ali s smislom i razlogom - kaže Džim Dikson (Jim Dixon) iz Vinca za CNN.

Na kraju dana, riječ je o tome da se napravi potpuno jedinstveno plovilo koje ni po čemu nije standardizirano. Superbogataši ne žele nešto s "pokretne trake" već, jednostavno rečeno, nešto što drugi nemaju.

Dikson tvrdi kako je na njihovim jahtama sve što vidite i dodirnete, u to ulazi i interijer i eksterijer, napravljeno rukom i u dogovoru s naručiocima.

- Jahta koju mi isporučimo s gradilišta ima apsolutno sve, od najfinijeg porculana do cvjetnih aranžmana i kozmetike u kupaonicama - kaže Dikson, čija kompanija zapošljava oko 90 dizajnera koji rade na svemu od jahti, preko vila i stanova do privatnih aviona. U portfelju im je "Dilbar", najveća jahta na svijetu, kao i najveća privatna rezidencija u Londonu.

Kompanije poput spomenutih "Heesen Yachts" i "Winch Design" ponekad naručenu jahtu mogu graditi i tri godine, zahtjevan je to i težak posao, a svaki se put krene od "bijelog papira", pa se radi 3D modeliranje, i tek se onda kreće u prve korake realizacije.


Dizajneri i proizvođač se moraju uskladiti s kupcem i naručiocem. Ponekad proizvođač intervenira ako smatra da je odabran dizajner koji se ne može posvetiti tako zahtjevnom projektu i obrnuto, no većina milionera dolazi vrlo informirana nakon što su detaljno pregledali svačiji portfelj.

Nakon mjeseci i mjeseci dogovora kreće se u mukotrpnu proizvodnju, a zahtijeva određenu vrstu hrabrosti s obje strane. Jedna strana ulaže golemu količinu novca, a da nije sigurna hoće li dobiti "mačka u vreći", dok druga zna da ono što "izbace" je vrlo rizično, ali im jedna fantastična jahta može dodatno učvrstiti ime na tržištu.

Vinc ne želi spominjati imena, ali kaže da su njihovi klijenti mahom biznismeni (ali i mnogo žena) s Bliskog istoka, iz Rusije, Kine i SAD, a uvijek traže nešto u čemu može uživati njihova cijela porodica.

- Superjahta nije igračka, ali je to ultimativno mjesto za udaljiti se od svega, biti na miru, a opet biti okružen luksuzom. Neki klijenti kojima smo dizajnirali plovila doslovno se na dvije sedmice isključe kad su tamo - kaže Andreas Iseli, koji je na čelu odjela eksterijera "Wincha".

Zanimljivo je kako se trendovi mijenjaju, "Winch" gotovo da više nema narudžbe koje uključuju urede na jahtama. Nekada su se morali baviti satelitima, internetom, golemim drvenim stolovima, televizorima za konferencijske pozive i slično, a sada je većini utjelovljenje luksuza to da na jahti ne postoji nešto što ih uopće podsjeća na posao.

Jedan od trendova je, također, što manje okruglih prozora, a što više golemih staklenih stijena koje brišu "granice" između palube i potpalublja, bivanja vani i unutra.

- Nekima je staklo maltene početna tačka, a onda se sve ostalo "vrti" oko toga, oko te povezanosti i pogleda na plavetnilo. Ne žele više sjediti u mračnom potpalublju okruženi tamnim drvetom, već žele otvorenost, više "nivoa" paluba, prostor za zabavu i čitav niz mjesta gdje se može objedovati, onda svakako spa i saunu - kaže Iseli.


Godine 2016. "Heesen Yachts" sagradio je 70-metarsku jahtu imena "Galactica Super Nova" s "infinity" bazenom koji uključuje vodopad i strane napravljene od stakla. Brod je također morao biti i ekstra brz.

- Ima i poseban motor, nosi dva normalna motora i jedan, laički rečeno, ekstra nabrijani kako bi postigao brzinu od 30 čvorova na sat (ili 55 kilometara na sat). Bio je veliki tehnološki izazov napraviti da plovilo ide tako brzo, a da zadrži sve razine komfora - dakle bez buke i vibracija. Ima i bržih brodova, naravno, ali onda se ne možete, barem ne s ovom postojećom tehnologijom, riješiti buke i vibracija.

Kada je riječ o cijenama, Brouwer kaže da trenutni "Heesen Yachts" imaju 50-metraša na prodaju za 33,5 miliona eura, ali da su prodavali i jahte za više od 100 miliona eura.

Iz "Winch Designa" ipak pojašnjavaju kako dolaze do ideja - uvijek ih moraju odobriti naručioci, ali ponekad im sinu u snu, gledajući stanove i automobile, filmove ili pak prirodu. Često dizajneri na posao dolaze sa stranicama istrgnutim iz magazina i knjiga, ili vintage kataloga.

- Najvažnije je da se osjećaju maksimalno ugodno, imamo i jednog klijenta koji na svojoj jahti živi cijelu godinu - kaže Dikson.

Poslovi se, kaže, i uz najbolju organizaciju znaju odužiti jer klijenti često, s obzirom na to da je riječ o dugačkom procesu, u međuvremenu promijene mišljenje.

- Onda je vrlo teško, gotovo nemoguće, završiti na vrijeme. Jednom smo u zadnjoj fazi proizvodnje morali dodavati lift što je poremetilo centralnu os i na kraju je trebalo sve rekalkulirati i mnogo stvari raditi iz početka - kaže Bruver.


Iako je Dikson na čelu odsjeka avijacije u "Winch Designu", gotovo pola vremena posvećuje jahtama jer su one, kaže, "idealan hibrid".

- Ima klijenata za koje smo radili prvo jahte, pa stanove pa avione, tu je u pitanju veliko povjerenje - kaže Dikson.

Često ih pitaju jesu li dobili narudžbu koju je nemoguće ispuniti.

- Još nema letećih brodova, ali što se ostalog tiče, ako ne krši zakone fizike ili neke parametre o sigurnosti, sve je moguće, naravno ako se ima novca s druge strane - slažu se Dikson, Bruven i Iseli.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.