1.000 KM/H

Kina srušila brzinski rekord s hyperloop vozom

Kina tvrdi da je otišla dalje od svih sa svojom inačicom elektromagnetskog voza u vakuumskoj cijevi

Superbrzi voz. x

M. Z.

6.2.2024

U posljednjih nekoliko godina svjedočili smo brojnim gašenjima projekata koji su temeljeni na Hyperloop tehnologiji koju je još 2013. godine predložio Ilon Mask (Elon Musk).

Elektromagnetski pogon 

Dok sudbina preostalih američkih projekata još nije poznata, uključujući i projekt Maskove kompanije ''The Boring Company'', koja se, također, uključila u razvoj hyperloop vozova na elektromagnetski pogon koji će u cijevima pod niskim pritiskom putovati brzinama većim od 1.000 km/h, Kina je izgleda otišla najdalje od svih, a svoju inačicu hyperloopa razvija od 2018. godine.

Prema pisanju kineskih medija, državna firma CASIC (China Aerospace Science & Industry Corporation) koja dizajnira, razvija i proizvodi niz svemirskih letjelica, lansirnih vozila, strateških i taktičkih raketnih sistema i kopnene opreme te je najveći proizvođač projektila u Kini, nadmašila je sve dosadašnje brzinske rekorde svojim hyperloopom pod naslovom T Flight, u testnoj cijevi dužine 2 km.

Nadmašila stari rekord

Kineska državna kompanija nije rekla koju je tačno brzinu postigla svojim vozom na magnetsku levitaciju, ali tvrdi da bi uskoro mogla doseći 1.000 km/h, s obzirom na to da je nadmašila stari rekord koji je iznosio 623 km/h u uvjetima bez vakuuma.

Izgradnja je službeno započela u aprilu 2022., a vodi je CASIC-ov odjel za tehnologiju magnetske levitacije i elektromagnetske propulzije, koji je osnovan u januaru 2018., kada je objavljen ovaj video.

Preciznost je bila kritična, s milimetarskom tačnošću za betonske površine, a varijacije u ravnini staze ne prelaze 0,3 mm.

Glavno tijelo ima platformu s gornjom i donjom strukturom u obliku slova "n", odnosno "u" i podržava cjevaste grede u obliku "nu", svaka promjera gotovo 6 metara i dugačka 21 metar.

Stabilna levitacija

Cijevi su sposobne održavati stanje vakuuma tokom dužeg razdoblja, što predstavlja značajne izazove u izradi i ugradnji.

Prema službenim izvješćima, test je pokazao da cijev i "pruga" dobro međusobno djeluju, održavajući teška maglev vozila u stabilnoj levitaciji, a pogonski sistemi i sveukupne sigurnosne kontrole također su funkcionirale prema očekivanjima, piše Vidi.hr.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.