BRENDOVI PREKINULI VEZE

Ruski influenseri i poduzetnici u krizi nakon invazije na Ukrajinu: Gubimo novac svakog mjeseca

Nadamo se da će kompanije ponovo sarađivati s nama kad se stvari smire, sada se sve čini jako nepravednim, rekla je influenserica Če

Ruski influenseri u krizi. Instagram

L. K. P.

7.5.2022

Nakon što je Vladimir Putin napao Ukrajinu, niz zapadnih kompanija bojkotiralo je Rusiju, što je izazvalo potres u ekonomiji te zemlje te pogodilo influensere i male kompanije, ali i one velike.

Polina Če (Che), osnivačica firme koja se bavila izradom nakita od recikliranih materijala, zbog svega se sad bori za svoju egzistenciju.

- Gubimo novac svakog mjeseca. Nadamo se da će kompanije ponovo sarađivati s nama kad se stvari smire, sada se sve čini jako nepravednim, rekla je Če za Insider.

Tokom proteklog desetljeća, brojni ruski influenseri i mala preduzeća oslanjali su se na prihode od saradnje sa zapadnim brendovima. U slučaju influensera to je bilo kroz sponzorirane postove na društvenim mrežama i organizaciju evenata.

Sad su ti zapadni brendovi prekinuli sve veze s Rusijom.



Če tvrdi da je zarađivala i do 2.000 dolara mjesečno kroz partnerstvo s "Reebokom", a zarađivala je i od brendova poput "Logitecha" i "Uniqla", no Insider nije mogao provjeriti te njene tvrdnje. Kako kaže, osim što je "Reeboku" bila model, izrađivala je reciklirane suvenire za evente brenda.

Budući da je Reebok prekinuo veze s Rusijom, Če je morala smanjiti broj zaposlenika s deset na tri kako bi se izborila s gubitkom prihoda.

Buliaš Todaeva osnivačica je Zerowaste Laba, firme koja proizvodi umjetnine od recikliranih proizvoda. Ranije je sarađivala s "Adidasom", još jednim brendom koji se povukao iz Rusije. Proizvodila je privjeske za ključeve i ogrlice za njihove radionice održivosti u Moskvi.



Todaeva i Če ističu da su nakon povlačenja zapadnih brendova iz Rusije njihova poslovanja izgubila između 90 i 95 posto svog mjesečnog prihoda.

Diana Akmadišina sportska je trenerica koja bila ambasadorica "Adidasa" u Rusiji, a kako kaže sad su sva fotografiranja i drugi projekti stavljeni na čekanje. Tvrdi da su joj predstavnici nekih firmi s kojima radi privatno iskazali podršku i poručili da "narod Rusije nije odgovoran za ovu tužnu situaciju".

Adidas je poručio da osuđuje nasilje te je do daljnjeg obustavio rad svojih trgovina i online prodaje u Rusiji. Prema podacima koje je Insider dobio od Marketing Huba, brendovi su u saradnju s influenserima ulagali 250 miliona dolara. Zbog invazije ta će brojka značajno pasti.

Djanan Kasumović, voditelj rasta u Influenser Marketing Hubu, ističe da čak i ako invazija završi, zapadne kompanije se neće odmah vratiti.

- Dupli udarac, gubitka robnih ugovora i isključenja s Instagrama bili su razorni za influensere u zemlji. Ne mogu se sjetiti industrije u Rusiji koja će pretrpjeti veći udarac od industrije influensera, jer prekidate distribuciju. Kad prekinete distribuciju, nema posla za influensere, kaže on.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.