KAŽE DA JE JEDNOSTAVNO

Ekonomistica objašnjava: Evo kako je Švicarska uspjela dobiti tolike bodove na Eurosongu

Tri tijela odlučuju o tome ko će biti pobjednik

Nemo. Sanjin Strukic/PIXSELL

L. S. R.

14.5.2024

Hrvatska ekonomistica Vedrana Pribičević se u statusu na Facebooku osvrnula na ovogodišnji Eurosong i komentirala pobjedu Švicarske koju je predstavljao Nemo s pjesmom "The Code".

- Selekcija talenata selekcijom vratara sudbine. 22 douz points od žirija. Kako su uspjeli dobiti tolike bodove? Jednostavno: napravili su nešto vrlo "švicarski" - they scienced the sh*t out of it. U Švicarskoj se predstavnik bira internim takmičenjem. Ove godine im je ssistem takmičenja pomogao smisliti YouGov, jedna od top kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta" - napisala je.

Nastavila je potom:

"Kako izgleda taj proces? Tri tijela odlučuju o tome ko će biti pobjednik. Prvi je panel domaće publike. Drugi je panel internacionalne publike. Treći je panel bivših sudija Eurosonga, njih skoro 30, iz 20 zemalja. U prethodnim godinama su eksperimentirali sa članovima stručnog žirija - bili su to bivši suci, bivši takmičari ili tekstopisci koji su nastupali na Eurosongu, ali i uspješni profesionalci iz međunarodne glazbene industrije.


Selekcija je organizirana kao turnir s rundama, gdje su svaku od 427 pristiglih pjesama (od kojih je 40% stiglo iz Švicarske, a ostatak iz svijeta) sudili panel domaće publike, panel bivših sudaca i panel od minimalno 240 predstavnika međunarodne publike. Selektirano je top pet pjesama i svi su umjetnici dobili poziv u bootcamp kako bi uvježbali nastup. Od tih pet pjesama, izabran je predstavnik. They cracked the code alright.


Nemo je osvojio ukupno 591 bod, dok je drugoplasirani Baby Lasagna osvojio 44 boda manje od njega. Međutim, Baby Lasagna osvojio je najviše glasova publike, ukupno 337 bodova, zbog čega su mnogi pisali kako je hrvatski predstavnik taj koji je trebao pobijediti. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.