Foto: Nesporno je da su dizelski motori izvor zagađenja zraka

INICIJATIVE / Sud u Lajpcigu odlučuje o zabrani vozila s dizelskim motorom

Hoće li BiH postati deponija za stare njemačke automobile?

Autor: E. HALIMIĆ
21.02.2018 19:06
A
A
A

Ustavni sud u njemačkom Lajpcigu danas bi trebao donijeti odluku o mogućnosti zabrane saobraćaja vozilima s dizelskim motorima, što bi na koncu moglo rezultirati zabranom za oko 15 miliona vozila u većini njemačkih gradova. 

Zagađenje zraka

Udruženje ''Njemačka pomoć okolišu'' (DUH) želi izboriti zabranu za saobraćaj vozila s dizelskim motorima, koji su glavni uzročnici visoke koncentracije azot-oksida.

Lokalni sudovi u Diseldorfu i Štutgartu djelimično su presudili u korist DUH-a, ali gradovi pred Ustavnim sudom žele razjasniti pravnu utemeljenost eventualne zabrane saobraćaja.

Analitičari ocjenjuju da politika neće dopustiti zabranu, jer bi to u velikoj mjeri pogodilo ne samo građane nego i mnoge manje i srednje poduzetnike, čiji se vozni park isključivo sastoji od vozila s dizelskim motorima.

Sudski vještak saobraćajne struke, ekspert iz oblasti cestovnog saobraćaja sa UN-ovom licencom Ševal Kovačević kazao je za ''Avaz'' da je nesporno da su dizelski motori izvor zagađenja zraka.

 - Oni rade na sistemu samozapaljenja i znatan dio goriva ne sagori, a izbaci se u atmosferu putem ispušnih plinova - pojasnio je Kovačević.


  • Kovačević: Zabrinutost je opravdana
    Kovačević: Zabrinutost je opravdana

Dodao je da definitivno postoji opasnost da BiH, ali i države regiona, postanu deponija za stare dizelaše iz Njemačke. Međutim, kako je kazao, država Nijemcima neće moći preko noći zabraniti da voze dizele, već će im morati dati određeni rok u kojem bi se trebali riješiti takvih vozila.

Slobodna trgovina

- Opravdana je zabrinutost i, ako se donese ova zabrana, onda smatram da BiH definitivno postaje stovarište za takve automobile. Ali, moguće je da će Njemačka vozačima dati rok od nekoliko godina da se riješe automobila na dizel pogon i da pronađu alternativu. Nije moguće zabranu donijeti preko noći, to je onda kršenje ljudskih prava, jer su ta vozila kupljena u slobodnoj trgovini – smatra Kovačević.

Prema njegovim riječima, opasnost od masovnog uvoza ovih vozila u BiH je stvarna, jer će ona biti prodavana po niskim cijenama, a BiH ima brojnu dijasporu u Njemačkoj.

Zabrane su neizbježne

Stručnjak za automobilsku industriju iz istraživačkog centra CAR Ferdinand Dudenhefer (Dudenhoeffer) smatra da su zabrane saobraćaja za sve automobile s dizelskim motorom, koji ne pripadaju posljednjoj generaciji, neizbježne.

- Sve drugo značilo bi jasno kršenje temeljnog prava građana na zdrave životne uvjete - rekao je Dudenhefer.