ODGAĐANJE

Na “Crnaji” nova simulacija radova i dodatna snimanja

Preduzeće “Ceste FBiH” će Federalnoj vladi predložiti novu dinamiku radova

“Crnaja”: Predstavlja crnu tačku. Arhiv

M. Sm.

18.10.2020

Iako je rekonstrukcija tunela “Crnaja” na magistralnoj cesti Sarajevo - Mostar trebala početi sredinom prošlog mjeseca, Federalna vlada je zbog svojevrsnog pritiska Udruženja poslodavaca, odnosno novonastalih okolnosti poslovanja uzrokovanih situacijom s koronavirusom, od preduzeća “Ceste FBiH” zatražila da prema kreditorima pokrenu inicijativu za razmatranje mogućnosti odgode tog projekta. 

Digitalni semafori

Međutim, paralelno s tom procedurom, u “Cestama FBiH”, a što im je, također, Vlada FBiH dala kao zaduženje, otpočeli su sa simulacijom izvođenja radova u tunelu s naizmjeničnim odvijanjem prometa.

Riječ je o dodatnim snimanjima intenziteta prometa naizmjeničnim propuštanjem vozila, a nakon čega će “Ceste FBiH” predložiti dinamiku izvođenja radova.

Iako je krajem avgusta urađena simulacija izvođenja radova s naizmjeničnim odvijanjem prometa te su za potrebe snimanja postavljeni digitalni semafori s obje strane tunela, iz pravca Sarajeva i iz pravca Mostara, sada se rade dodatna snimanja, s ciljem osiguranja minimalne potpune obustave saobraćaja, kao i drugih neophodnih pripremnih aktivnosti.

Aktivno klizište

Tunel “Crnaja” predstavlja svojevrsnu “crnu tačku” u normalnom odvijanju saobraćaja na magistralnom putu M-17, na dionici Konjic - Jablanica.

Dug je 550 metara, a izgrađen je šezdesetih godina prošlog stoljeća na terenu s ozbiljnim geološkim i hidrogeološkim problemima zbog postojanja aktivnog klizišta. To su razlozi lošeg stanja kolovozne konstrukcije, tunelske obloge, smanjenog gabarita svijetlog profila i zbog svega toga tunel već duže vrijeme predstavlja ozbiljnu prijetnju.

Ako se ne uradi sveobuhvatna obnova, stručnjaci upozoravaju da prijeti potpuno zatvaranje tunela. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.