APEL IZ VIK-A

Zaštitite cijevi i vodomjere starim dekama, stiroporom...

Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode

Na vrijeme treba zaštiti i provjeriti instalacije. Ilustracija

Piše: A. Nalo

30.12.2020

Ove zime, prema zvaničnim prognozama Federalnog hidrometeorološkog zavoda, očekuje se da će biti oko 60 mraznih dana. Obično tada temperature budu ispod nule te iz Uprava preduzeća "Vodovod i kanalizacija" apeluje na građane da na vrijeme zaštite vanjske cijevi i vodomjere. Najbolje je to uraditi odgovarajućim termo izolacijskim materijalom kao što su stiropor, staklena vuna, stare deke...

Provjera ventila

- Sve vodovodne cijevi, koje se nalaze na otvorenom, potrebno je isprazniti, kao i ukoliko je moguće, zatvoriti otvoreni prostor u kojem su smještene instalacije. U pravilu, voda se ledi u najplićim i nezaštićenim dijelovima instalacije, kao i negrijanim dijelovima zgrada. Ovaj trošak je puno manji od onog koji nastaje zbog puknuća cijevi, nakon što se voda zaledi - kazali su nam iz ViK-a.

Korisnicima, koji primijete da su ostali bez vode savjetuju, da prvo provjere stanje instalacija u vodomjernom oknu, te pokušaju okrenuti ventil, ali nikako na silu. Ventil koji nije moguće okrenuti upućuje, da je voda u instalacijama u vodomjernom oknu zaleđena.


Otvoreni plamen

Najbrže će se odlediti pomoću isparavanja tople vode u zatvorenom oknu sa spuštenim poklopcem. Zamrznute instalacije nikako se ne smiju odleđivati direktnim polijevanjem tople vode preko njih, niti korištenjem otvorenog plamena.

- Za ponovnu uspostavu vodosnabdijevanja, potrebno je pronaći, odnosno pregledati svaki dio instalacije. Stoga, upozoravamo građane i upravitelje zgrada, da blagovremeno poduzmu potrebne mjere zaštite, koje će evidentno uticati na to da kućni budžeti ne budu dodatno opterećeni izdvajanjem za popravke instalacija i vodomjera - naglašavaju iz ViK-a.


Prijava kvarova

Za sve dodatne informacije, građani se mogu obratiti Službi vodomjera i dezinfekcije vode na telefon 033/ 774 - 923, a kvarove mogu prijaviti u Dispečerski centar koji radi 24 sata dnevno. To mogu uraditi i na brojeve 033/210-707 i 033/220-435.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.