LIFESTYLE

Amerikanci proglasili Yugu za najgori automobil

25.4.2017

Prije nešto više od 38 godina sastavljen je prvi "Yugo". Jugo (Yugo) ili Zastava koral je automobil koji se proizvodio u fabrici Zastava u Kragujevcu, u Srbiji.

Za njegovo sklapanje bilo je potrebno ni manje više nego 17 dana. Fenomenom ovog auta bavio se američki historičar Jason Vuic u knjizi pod nazivom “THE YUGO: uspon i pad najgoreg automobila u historiji”. 

Profesor Jason Vuic iz Virginije piše o tome zašto za Yugu znaju svi, a za Trabant nitko. Još prije nego što je Zastavin Yugo u augustu 1985. godine došao na američko tržište, zavladala je pomama. 


Mali, ekonomičan, jeftin i dobro reklamiran postao je najprodavaniji novi evropski auto u historiji. Šest mjeseci kasnije već je bio simbol najlošijeg vozila koje je ikada prošlo autocestama SAD-a. U svojoj knjizi Vuic govori da su slušatelji popularnog radijskog talk showa “Car Talk” izglasali Yugu 2000. godine za najgori auto stoljeća. Yugo stoji na naslovnici humorističke knjige “Smeće od auta” (The Crap Cars) i spominje se u “Automobilske katastrofe”.

Yugo je proizveden u više od 800.000 primjeraka. Bio je jeftin, lako dostupan i luksuzniji od Peglice. Mnogima je bio prvi auto u životu, ali Amerikanci su ga proglasili najlošijim ikad. 

Prilagođen američkom tržištu uz Yugo su dodali i slova GV što je značilo Good Value (dobra vrijednost). U SAD-u je koštao 4000 dolara. Ipak, ni niska cijena nije ga spasila od etikete lako kvarljivog.

Nalazi se na gotovo svim ljestvicama najlošijih automobila u historiji. Provlačili su ga i kroz mnoge kampanje i medije, pa se tako pojavio u filmovima “Umri muški 3”, “Tko je ubio Monu?” i “Bowfinger”, ali ništa mu nije pomoglo. Internetom i dalje kruže oglasi autokuća koje su ga prodavale u kojima je pisalo da od opreme ima tepih. Ironično su hvalili njegove grijače stražnjeg stakla, govoreći da dobro grije dlanove onih koji ga guraju. Zamjerali su mu što se često kvario. Imao je lošu elektroniku, koja je često bila žrtva kratkih spojeva.

Zbog njegove male mase, karoseriju Yuga 45 vozači prerađuju za autoutrke. U njega stavljaju puno jače motore, bolje kočnice i sve ostalo što spada pod “tuning”, a neki su bučni kao avioni.      


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.