NOVITETI

Predstavljena nova E-Klasa: Automobilska inteligencija sada postaje uzbudljiva i dinamična

Limuzina i karavan stižu u evropske salone naljeto

E-Klasa: Sigurno će ispuniti očekivanja. Mercedes-Benz

Piše: N. D. / Avaz.ba

3.3.2020

E-Klasa limuzina i karavan prvi su predstavnici detaljno osvježene serije modela i prije nekoliko minuta zvanično su predstavljeni na Mercedes Me medija platformi. Oba modela će stići u salone evropskih dilerstava naljeto 2020. godine. Verzija limuzine za dugim među-osovinskim rastojanjem (Kina), kao i kupe i kabriolet verzija, uslijedit će nakon toga. Sa više od 14 miliona jedinica modela limuzina i karavana isporučenih od 1946. godine, E-Klasa je najprodavanija serija modela u historiji brenda Mercedes-Benz. Mnogi je doživljavaju kao „srce brenda“.

Deseta generacija E-Klase postavila je trendove u stilu u 2016. godini sa svojim čistim, a ipak emotivnim dizajnom i ekskluzivnim, visoko kvalitetnim enterijerom. Također, karakteristično za ovu generaciju je i bogatstvo inovacija pomoćnih sistema u vožnji. Ova emocionalno privlačna i u isto vrijeme inteligentna kombinacija je izuzetno uspješna - do danas, više od 1.2 miliona kupaca širom svijeta je kupilo aktuelnu generaciju E-Klase limuzine ili E-Klase karavana.

Poboljšana dinamika i unaprjeđenje E-Klase se ogleda u rasponu modela. Već početni model dolazi sa  sportskim Avantgarde Line eksterijerom. Kao rezultat, osnovni model E-Klase posjeduje centralnu zvijezdu naprijed po prvi put. Novi hromirani prednji kraj igra ulogu u svježem izgledu: Avantgarde Line gril je redizajniran sa dvije hromirane lajsne i vertikalnim šipkama visokog sjaja. Hrom i visoki sjaj crnih elemenata na prednjem braniku ističu sportski i elegantni izgled. Tako i dostupni Exclusive Line paket pravda svoje ime - posebna maska hladnjaka, uspravna zvijezda na poklopcu i veliki hromirani elementi na prednjem braniku naglašavaju ovo pozicioniranje. 

Paket AMG sa novim branikom u stilu AMG Perfomance modela izgleda još sportskije. Dodatno, u  paketima Avantgarde, AMG Line i kod modela All-Terrain, posjeduje izražene greben na haubi. E-Klasa u standardu ima sva LED svjetla. MULTIBEAM LED prednja svjetla, kao I ULTRA RANGE duga svjetla,  dostupna su kao opcija. Dizajneri su također osvježili zadnji dio limuzine sa novim branikom, dijeljenim zadnjim svjetlima i novim poklopcem prtljažnika. Unutrašnji dizajn zadnjih svjetala je revidiran kod svih modela. 

All-Terrain model je vizuelno sličniji SUV modelima. Pored toga, posebnost All-Terrrain komponenata kao što su maska hladnjaka koja sada dolazi u hromiranoj opciji visokog sjaja u odnosu na mat verziju koja je bila dostupna do sada. Tri nove boje su dostupne za E-Klasu kao dio osvježenja, a one nose imena high-tech siva, grafitno siva metalik i mojave srebrena.


E-Klasa - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+14

Trag točkova

Trag točkova je proširen i sada uključuje točkove sa posebnim akcentom na aerodinamiku sto doprinosi nižoj potrošnji i manjem ukupnom utjecaju na životnu okolinu.

Nove boje i materijali unapređuju interijer. Nove kombinacije boja magma siva/neva siva (Avantgartde), crna/orah smeđa (Exclusive) i magma siva/macchiato bež (Exclusive), i ukrasni elementi u opciji jasena, oraha, brušenog aluminija i kombinaciji aluminij-karbon.

Sjedišta kombinuju zaštitni znak brenda Mercedes-Benz kad je u pitanju putovanje na duže relacije –  udobnost sa avangardnim dizajnom. Prilagodljivo podešavanje vozačevog sjedišta je naročito pogodno - kad se visina unese kroz medija displej ili putem Mercedes me aplikacije, sjedište se automatski pomjera u uobičajeno odgovarajuću poziciju, koju je potrebno da vozač samo fino podesi prema sebi. 

Dizajn prednjih sjedišta naglašava sportsku auru enterijera. Sjedišta nude snažnu bočnu podršku bez  ugrožavanja komfora. Kontura sjedišta prati izražene bočne potpore, i u zavisnosti od specifikacije,  središnji dio ima sportske, poprečne ili moderne uzdužne šavove. Boja središnjih dijelova naslona sjedišta i jastuka usklađena su sa ukupnom skulpturom sjedišta. Moguće su brojne kombinacije materijala – od tkanine, preko ARTICO vještačke kože i reljefne kože, do nappa kože sa dijamantnim prošivanjem. 

Nova generacija sistema za pomoć u vožnji donosi bolju asistenciju za gužvu u saobraćaju i pri parkiranju. Nova E-Klasa posjeduje posljednju generaciju Mercedes-Benz sistema za pomoć u vožnji koji pružaju kooperativnu podršku vozaču. To rezultira posebno visokim nivoom aktivne sigurnosti - limuzina i karavan verzija su u stanju da odreaguju u slučaju da vozač to ne učini. Prepoznavanje da vozač ne drži ruke na volanu (tzv. hands-off) sada radi na kapacitivnoj osnovi. To omogućava bolje iskustvo za vozača u polu-automatskom režimu vožnje. Kako bi informisao sistem da vozač i dalje ima kontrolu nad E-Klasom, dovoljno je da vozač uhvati volan. Ranije je kao povratna informacija bio potreban trenutak upravljanja tj. neznatno okretanje volana. Novi volan u obruču posjeduje jastučić sa odgovarajućim senzorima. Oni registruju da li vozač drži volan ili ne. Ukoliko sistem detektuje da vozač ne drži ruke na volanu određeno vrijeme, pokreće se kaskada upozorenja, koja će konačno aktivirati Emergency Brake Assist ako vozač nastavi da bude neaktivan.

U standardu, E-Klasa dolazi sa sistemom Active Brake Assist, koji je u mnogim situacijama u stanju da  koristi autonomno kočenje kako bi izbjegao sudar ili ublažio njegovu ozbiljnost. Sistem također može kočiti kad detektuje nepomična vozila ili pješake pri tipičnim gradskim brzinama, kako bi spriječio sudar, u zavisnosti od situacije. Deo Driving Assistance paketa je sada dostupan prilikom  priključenja u prilaznoj traci. 

Određenje funkcije Intelligent Drive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru Driving Assistance Package. Oni uključuju Active Speed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema Traffic Sign Assist da bi reagirao na promjene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine zasnovano na ruti ispred krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica kao i prije isključenja, izlaska sa autoputa, brzih puteva također su obuhvaćene.  

Kada vozač uključi DISTRONIC Active Active Assist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je sada čak u stanju da odgovori i na podatke iz LiveTraffic Information. U idealnom slučaju, to se dešava čak i prije nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspiju otkriti prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno na 100 km / h kao predostrožnost ukoliko vozač namjerno ne odluči drugačije.

Pri vožnji u gužvi na autoputu, Active Stop-and-Go Assist u velikoj mjeri može obavljati zadatke  zadržavanja u voznoj traci i održavanje sigurnosne udaljenosti uz visok nivo dostupnosti pri brzinama do oko 60 km/h. Vozilo se može automatski pokrenuti do jednog minuta nakon zaustavljanja. Na putevima sa više traka, Active Steering Assist je u mogućnosti da vozaču pomogne u formiranju koridora za slučaj nužde, zbog čega vozilo ostaje izvan centralne pozicije u traci. Na autoputevima, pri brzinama ispod 60 km/h, vozilo se drži otkrivene trake i primjenjuje “inteligenciju roja” kako bi prikupilo informacije sa vozila u okruženju. Ako nije otkriveno nijedno vozilo, E-Klasa prati vozilo ispred kao i ranije. 

Active Blind Spot Assist sa upozorenjem o izlasku nudi pojačanu zaštitu prilikom izlaska iz automobila.  Može reagirati na vozila u slijepoj ulici i u kritičnom području, uz aktivnu intervenciju kočenja. Kada se  vozilo zaustavi, sistem sada može i vizuelno upozoriti putnike na vanjskom ogledalu prije nego što izađu ako vozilo, ili čak i bicikl, prođe pored kritičnog dijela. Ako vozač u ovom trenutku pokuša da koristi kvaku na vratima, oglasit će se dodatno zvučno upozorenje i ambijentalno osvjetljenje vrata će početi treperiti crveno. Otkriva prolazne putnike koji se kreću brzinom većom od 7 km/h. Funkcija je dostupna i kada vozilo miruje i do tri minute nakon isključivanja paljenja. 

Active Parking Assist sa PARKTRONIC opcijom i kamerom od 360 ° omogućava automatski ulazak i  izlazak sa parking mjesta. Sistem olakšava pretragu i izbor parking mjesta kao i ulazak i izlazak (ukoliko je vozilo parkirano automatski) paralelno ili normalno parkiranih vozila. Nova E-Klasa je po prvi put u stanju prepoznati i koristi parking mjesta koja su, na primjer, označena samo kao područja na većim lokacijama. 

Kamera od 360° prenosi još realniju sliku na medija ekran, koji uključuje prošireni prikaz sa strane. Kada napuštate parking mjesto, sistem je u stanju upozoriti na saobraćajni prijelaz iza vozila i može aktivirati kočnice u slučaju sumnje.

Još više komfora u unutrašnjosti: MBUX, ENERGIZING kontrola komfora sa „PowerNap“ E-Klasa je opremljena s potpuno novim upravljačem. Dostupan je u tri verzije - kao kožni upravljač, u  kombinaciji drvo-koža i u supersport verziji. Kontrolne površine imaju sjajni crni lak, dok elementi i obrubi imaju srebrnu sjenku. Instrument i medija displej se kontroliraju pomjeranjem po tasterima Touch Control. Princip rada tastera Touch Control mijenja se iz optičkog u kapacitivni. Mehanički sistem više nije potreban, a površine osjetljive na dodir su također manje podložne otiscima prstiju. 

Nova E-Klasa opremljena je najnovijom generacijom MBUX multimedijalnog sistema (Mercedes-Benz  User Experience). U standardnoj opremi sadrži dva velika ekrana veličine 10,25 inča / 26 cm, koji su zaslužni za izgled širokog ekrana sa karakterističnim rasporedom jedan pored drugog. Opciono su na raspolaganju dva ekrana od 12,3 inča / 31,2 cm. Informacije na instrument tabli i na medija displeju lako su čitljive na velikim ekranima visoke rezolucije. Prezentacija sa sjajnom grafikom doprinosi intuitivnom korištenju. 

Zavisno od raspoloženja ili potrebi za prilagođenost određenoj unutrašnjosti, korisnik ima mogućnost  izbora četiri različita stila - Modern Classic je dalji razvoj klasičnog stila ekrana u elegantnoj i laganoj mješavini dizajna, Sport ima visokotehnološki izgled turbine sa izrazito sportskim crno / žutim kontrastima, Progressive naglašava napredni tehnološki izgled, au Discreet style, svi displeji se svode na apsolutno neophodno. 

Ostale prednosti uključuju, u standardnoj opremi, medija ekran osjetljiv na dodir i upotrebu tehnologije proširene stvarnosti na navigacioni ekran kada je navigaciona funkcija aktivna - slika okoline unaprijeđena je korisnim navigacionim informacijama. Sistem također pomaže vozaču na semaforima. Ako je E-Klasa prvi automobil na semaforu, displej semafora se ističe. Na ovaj način, ova nova funkcija posebno pomaže kada semafor nije vidljiv.

Opcioni MBUX Interior Assistant omogućava intuitivno, prirodno rukovanje raznim opcijama za uređenje komfora i MBUX funkcijama, također prepoznavanjem pokreta. Kada se ruka približi ekranu osjetljivom na dodir ili dodirnoj tabli na centralnoj konzoli, medijski ekran se mijenja, a na primjer, pojedini elementi se ističu.

ENERGIZING kinetika sjedišta je još jedna nova karakteristika E-Klase. Podržava blage promjene u sjedećem položaju pomoću sitnih pokreta kako bi unaprijedili putovanje. ENERGIZING comfort za kontrolu komfora koristi razne sisteme u vozilu, i koristi muzičko i osvjetljavanje raspoloženja, kao i brojne modele masaže za širok spektar programa za opuštanje i povećanje fokusiranosti. Program „PowerNap“ dostupan je na plug-in hibridima, što je korisno na primjer kod odmora od vožnje u prostoru za odmor ili prilikom punjenja baterije. Program ima tri faze - uspavljivanje, spavanje, buđenje - i može poboljšati performanse vozača i pružiti novu energiju. 


E-Klasa - Avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+13

Linija motora

ENERGIZING COACH zasnovan je na inteligentnom algoritmu i preporučuje jedan od programa prilagođenih pojedincu i situaciji. Ako je Garmin® pametni sat integrisan, lične vrijednosti kao što su nivo stresa ili kvalitet spavanja optimizuju tačnost preporuke. Cilj je da se putnici osjećaju dobro i opušteno čak i tokom zahtjevnih ili monotonih putovanja.

Inteligentno povezivanje hardverskih i digitalnih rešenja za zaštitu od kriminala pod imenom URBAN GUARD, Mercedes-Benz predstavlja novu sveobuhvatnu kategoriju proizvoda i opcija za sve serije modela. Povezuje postojeće i buduće proizvode za zaštitu vozila od vandalizma i kriminala. U saradnji sa Mercedes me, dva paketa URBAN GUARD zaštita vozila i URBAN GUARD Vehicle Protection Plus omogućavaju svestrani nadzor parkiranog vozila. URBAN GUARD sadrži alarmni sistem protiv krađe, zaštitu od vuče sa vizuelnim i zvučnim upozorenjem u slučaju otkrivene promjene položaja,  alarmnu sirenu, nadgledanje unutrašnjosti (aktivira se u slučaju pomjeranja u unutrašnjosti), kao i pre-instalacija za otkrivanje krađe i parking sudara. U slučaju posljednjeg, senzori vozila registruju se kada parkirano i zaključano vozilo naletite ili se povuče - ili kada neko pokuša provaliti u vozilo. Ako je usluga aktivna, vozač se obavještava putem aplikacije Mercedes me. Putem obavještenja otkrije, na primjer, koliko je obimno oštećenje i na kojem području vozila je oštećenje na parkingu. Čim se vozilo ponovo pokrene, ove informacije se također prikazuju jednom na medija ekrana. 

Pored toga, URBAN GUARD Vehicle Protection Plus može precizno odrediti lokaciju ukradenih vozila. U slučaju krađe, ovo također omogućava pronalazak vozila, čak i ako je lopov, na primjer, deaktivirao funkciju praćenja vozila. Ovo se odvija u saradnji sa policijom.

Elektrifikacija pogonskog sklopa predstavlja još jedan veliki korak naprijed sa ažuriranjem modela E-Klase. Sedam modela je dostupno kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na zadnjim točkovima i pogon na svim točkovima). Linija visoko efikasnih i moćnih benzinskih motora sa niskom emisijom pokrivat će raspon od 115 do 270 kW, dok se spektar dizel vozila kreće od 118 do 243 kW. Po prvi put, četverocilindarski benzinski motor (M 254) sa integriranim starter generatorom (ISG) druge generacije koji proizvodi do 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta unaprjeđuje opseg motora. Modeli opremljeni ovim motorom imat će 48-voltni električni sistem na vozilu. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti da se „jedri“ pri isključenom motoru, benzinski motor je visoko efikasan. 

U modelu M 254, Mercedes-Benz je prvi put kombinirao sve inovacije porodice modularnih motora sa 4- i 6-cilindarskim benzinskim i dizel motorom u jednom motoru. Uključuju NANOSLIDE® premaz cilindara, CONICSHAPE® cilindrično honiranje i sistem za kontrolu emisije postavljen direktno kod motora. Potpuno nova karakteristika je segmentni punjač sa priključkom za protok, unaprjeđenje tehnologije “twin-scroll” za još brži odziv sistema prinudne indukcije. Po potrebi, električni dodatni kompresor brzo podiže pritisak punjenja - posebno pri motorima sa malim brojem obrtaja sagorijevanja - i time doprinosi vrlo dinamičnom odzivu gasa.

Linijski šestocilindrični benzinski motor (M 256), koji je prvi put dostupan u E-Klasi, također je opremljen ISG-om. Ponudu motora zaokružuje šestocilindrični dizel (OM 656). Ovaj motor i OM 654 četverocilindrična verzija posjeduju prošireni sistem za kontrolu emisije.  

Transmisija 9G-TRONIC također je unaprijeđena za adaptaciju druge generacije ISG-a i u prvom koraku se koristi sa četverocilindarskim motorom. Elektromotor, elektronika pogonskog sistema i hladnjak prijenosa sada su prešli u prijenosnik ili na njega. Prethodno potrebni kablovi su eliminirani, što nudi prednosti u pogledu prostora za instalaciju i težine. To olakšava kombiniranje transmisije sa različitim motorima sagorijevanja. Pored toga, povećana je efikasnost prijenosa.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.