AUTOPUT Na području Hercegovine intenzivirani radovi

Probijeni prvi metri tunela Počitelj

Trenutno je angažirano 160 radnika i inžinjera te više od 90 mašina

Avaz.ba
22.02.2020 12:35

Osim aktivnosti na poddionici Buna – Počitelj, na kojoj radovi polako dolaze u završnu fazu, na području Hercegovine intenzivirana je i izgradnja 11 kilometara duge poddionice Počitelj – Zvirovići.

Poddionica Počitelj – Zvirovići, koja je dio dionice Počitelj – Bijača, podijeljena je na dva lota. Prvi obuhvata trasu autoputa od petlje Počitelj do početka mosta Počitelj i od kraja mosta Počitelj do petlje Zvirovići. Na kompletnoj dužini trase izvršen je površinski iskop i trenutno se rade zemljani radovi i temeljanje pojedinih objekata. Na tunelu Počitelj približne dužine 1.200 metara, na južnom portalu počelo se s podzemnim iskopom i probijanjem tunela za obje cijevi (trenutno desna cijev probijena na dužiniod 35 m, a lijeva 10 m). 

U narednom periodu planiran je nastavak zemljanih radova, prvenstveno na iskopu i izgradnji nasipa. Također se planira početi s radovima na izgradnji potputnjaka Ševaš Njive, natputnjaka Gradina, mostova M2, M3 i M4 kao i proboj tunela Počitelj sa sjeverne strane. Trenutno je na izgradnji angažirano 160 radnika i inžinjera te više od 90 mašina.

Regionalna cesta

LOT 2 obuhvata izgradnju kolosalnog mosta Počitelj, jednog od najkompleksnijih objekata na cijelom Koridoru 5C, dužine 975 metara i maksimalne visine stubova od 100 metara, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve. Radovi na izradi pristupnog mosta preko rijeke Neretve su pri kraju – trenutno se izvodi nasip kod upornjaka na desnoj obali rijeke. Od daljnjih aktivnost planirana je izrada šipova na stubnom mjestu S4 za potrebe izvođenja statičkog ispitivanja šipa, a planira se i nastavak uređenja gradilišnih ureda i gradilišne betonare.

Izvođač radova za LOT 1 je "China State Construction Engineering Corporation Limited" (Kina), dok izgradnju mosta (LOT 2) izvodi konzorcij koji čine "Azvirt Limited Liability Company" (Azerbejdžan), "Sinohydro Corporation Limited" (Kina) i "Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd." (Kina).

Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB) u visini od 100 miliona eura i bespovratnim sredstvima Evropske unije u visini od pet miliona eura osiguranih u okviru Agende za povezivanje putem Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Predviđeni rok izgradnje za LOT 1 je 24 mjeseca, a za LOT 2 je 30 mjeseci.

Na jugu Hercegovine, uz aktivnosti na dionicama Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići, ove godine počinje izgradnja dionice Tunel Kvanj – Buna, ukupne dužine 5,25 kilometara. Na dionici Tunel Kvanj – Buna gradit će se dvocijevni tunel Kvanj, desna tunela cijevi dužine 2.645 m i lijeva cijev dužine 2.720 m, vijadukt i nadvožnjak, a ostatak trase se nadovezuje na dionicu Buna – Počitelj. Također, u okviru ovog projekta biti će rekonstruirana i regionalna cesta Buna – Domanovići, ukupne dužine 14,5 km.

Dionica Tunel Kvanj – Buna finansirat će se iz sredstava osiguranih kod Evropske investicijske banke (EIB) i mogućim bespovratnim grant sredstvima odobrenim od WBIF-a.

Komentari

NA VRH