PANEL DISKUSIJA

BiH ima potencijal i mora postati brend u oblasti poslovnog turizma

Prema statističkim podacima, preko dvije milijarde konvertibilnih maraka prihoda dolazi samo od turizma

Panel diskusija u Sarajevu. Anadolija

Anadolija

4.6.2024

Bosna i Hercegovina je prekrasna zemlja koja ima kulturno-historijske spomenike, ali isto tako ima brojne dvorane za poslovne susrete. Poslovni turisti troše tri puta više od turista koji dolaze na odmor. Neophodno je raditi na marketingu i brendiranju onoga što Sarajevo i Bosna i Hercegovina nude poslovnim gostima, poručeno je u utorak na panel diskusiji "Razvoj poslovnog turizma u Bosni i Hercegovini - potencijali i prilike", javlja Anadolija.

Turistička zajednica Kantona Sarajevo

Organizatori današnjeg skupa su Turistička zajednica Kantona Sarajevo "Visit Sarajevo" i poslovni portal "PoslovniTurizam.ba/BH-meetings.com", a prisustvovali su brojni poslovni ljudi iz oblasti turizma.

Haris Fazlagić, predsjednik Turističke zajednice Kantona Sarajevo, istakao je kako je današnji skup dobra prilika da se razgovara o značaju poslovnog turizma i generalno poslovnog okruženja te kako turizam predstavlja vrlo značajnu granu privrede.

- Prema statističkim podacima, preko dvije milijarde konvertibilnih maraka prihoda dolazi samo od turizma. U kontekstu poslovnog turizma, mi moramo shvatiti da smo jako povoljna destinacija, zato moramo imati dobru infrastrukturu, dobru putnu infrastrukturu, letove, i naravno moramo imati sale i kongresne centre. U svakom smislu smo ekonomski povoljna destinacija, glavni grad BiH u srcu Evrope, imamo sve predispozicije, na nama je samo da radimo posao - pojasnio je Fazlagić.

Istakao je kako veliki broj ljudi u Sarajevo dolazi zbog turizma, ali je isto tako i veliki broj onih koji u glavni grad BiH dolaze zbog posla.

Statistički podaci

- Statistički podaci pokazuju da veliki broj ljudi u Sarajevo dolazi zbog posla. Da li je to neka konferencija, samit, neko sportsko takmičenje... Sarajevo u ovom trenutku vapi za modernim i većim kongresnim centrima, pristupačnim, i svim onim što tu treba da bude. Kongresni turizam, konferencijski turizam je u velikoj ekspanziji - naglasio je Fazlagić.

Josipa Terzić-Rezić, voditeljica projekta Poslovni turizam BiH, kazala je novinarima kako je Bosna u Hercegovina prekrasna zemlja koja ima kulturno-historijske spomenike, ali i sjajne dvorane za poslovne susrete.

- Turisti koji dolaze ovdje, dolaze većinom na odmor. Ono što je nama fokus je dovesti više poslovnih događaja - podvukla je Terzić-Rezić, naglašavajući kako je dokazano da poslovni turisti troše tri puta više od turista koji dolaze na odmor.

Napomenula je kako je "Ooslovni turizam BiH" kao portal krenuo s radom prije 13 godina u Hrvatskoj i kako su danas jedinstveno mjesto.

Poslovni susreti

- Okupili su preko 250 dvorana za poslovne susrete, objekata gdje se radi poslovni turizam. Preko 500 posebnih prostora u cijeloj zemlji, okupili su agencije, to su znači sve ponuđači usluga, fotografe, restorane koji nude katering poslovnim skupovima i oni rade uspješno već 13 godina - pojasnila je i dodala:

- Objediniti sve ponuđače usluga na jednom mjestu je jedan veliki posao. Kao voditeljica sam se time počela baviti prije nekih godinu dana i sada na našem portalu imamo preko 40 hotela, posebnih prostora, agencija, to je jedna baza koja će rasti kroz faze - naglasila je Terzić-Rezić.

Na pitanje šta je to što Sarajevo i Bosna i Hercegovina trebaju uraditi kako bi među najtraženijim destinacijama na polju poslovnog turizma, Terzić-Rezić odgovara: "Ono što mi u BiH prvenstveno trebamo jeste brendiranje, tj. ići s marketingom u tom smjeru, evo šta sve nudimo poslovnim gostima. Možemo ići i prema izgradnji kongresnih centara, poput velikih destinacija, velikih gradova koji su najbolji primjeri u cijelom svijetu za poslovni turizam, ali ono što možemo odmah uraditi, jest marketing onoga što već imamo, jer imamo jako puno toga i to je kvalitetno i dobro."

Sarajevo nezaobilazna tačka turista

Da je Sarajevo generalno nezaobilazna tačka turista iz svih dijelova svijeta, Fazlagić potvrđuje i podacima da su dosad u Sarajevu registrirani turisti iz oko 120 zemlja svijeta. Najviše ih je Srbije, Hrvatske, Turkiye, Njemačke, zemalja Zaljeva, Sjedinjenih Američkih Država....

- Prošle sedmice smo imali čarter let iz Španije, prvi put iz Madrida. Sad ćemo u subotu opet imati čarter let, radimo na tome s Ministarstvom privrede i Međunarodnim aerodromom Sarajevo, da to ne bude samo čarter let, da to bude redovna linija Sarajevo - Madrid, jer je veliko interesovanje, avioni od 190-200 putnika su puni - dodao je Fazlagić.

Tokom današnjeg skupa kroz dijalog s ponuđačima usluga u kongresnoj industriji (MICE) nastojat će se pronaći načini za kvalitetnije pozicioniranje Bosne i Hercegovine na europskoj i svjetskoj MICE karti.

Kongresna industrija (MICE) se ubrzano razvija globalno, a Bosna i Hercegovina ima ogromne potencijale za razvoj poslovnog turizma zahvaljujući bogatom kulturnom naslijeđu, prirodnim ljepotama, strateškoj lokaciji i gostoprimstvu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.