MARKO EMER

Pilot o Cessni: To su mali sportski avioni i oni nisu predviđeni za ovo

Dodao je kako ovakvi avioni nemaju crnu kutiju

H. J. I.

29.5.2022

Emer je poručio kako je ovaj tip aviona predviđen za opterećenje do 3G. Agencije

Još traje potraga za sportskim avionom nestalim kod Rakovice. U Cessni je imao priliku letjeti i gost Dnevnika Nove TV, sportski pilot i biznismen Marko Emer.

Cessna 182 Skylane je laki jednomotorni avion sa četiri sjedišta. Model 182 je proizveden u brojnim varijantama, uključujući verziju s uvlačnim stajnim trapom, i drugi je najpopularniji model Cessne koji se još uvijek proizvodi nakon 172.

- Radi se o lijepom i predivnom sportskom avionu za četvero ljudi i za letenje po lijepom vremenu i uživati - opisao je Emer te je dodao kako takav avion sigurno nije za ovakvo vrijeme.

Emer je poručio kako je ovaj tip aviona predviđen za opterećenje do 3G.

- Pri slijetanju i polijetanju može biti do 15 čvorova, a u letu brzina vjetra mora biti manja od brzine koju ostvaruje avion. Rekao bih da je u ovom slučaju riječ o sklopu više raznih elemenata - poručio je Emer u Dnevniku Nove TV.


Nemaju crnu kutiju

Emer je istakao kako teren iznad kojeg su letjeli nije niti podoban niti pogodan za tako nisko letenje. Pojasnio je i kako pilot javlja kontroli leta poziv u pomoć.

- U takvim situacijama u kakvoj su oni bili, protokol je MAYDAY MAYDAY MAYDAY. Nakon toga slijedi situacija koja se dogodila, kao što je problem s motorom ili problem sa zaleđivanjem. Nakon toga kontrolor leta potvrđuje šta je čuo i eventualno pokušava pomoći pilotu i dati mu neke savjete - pojasnio je Emer.

Dodao je kako ovakvi avioni nemaju crnu kutiju.

- To su mali sportski avioni i oni nisu predviđeni za ovo - istakao je.

Osvrnuvši se na pitanje šta je pilot mogao učiniti u tom trenutku, Emer je rekao kako je pilot trebao "ne podlijeći sindromu idem u nedjelju biti doma" i ne poletjeti.

- U vazduhoplovstvu su pravila i procedure strogo propisane. Zna se kada se i gdje smije letjeti. Ovo je avion koji je vjerovatno imao instrumentalno letenje. Pretpostavljam da je pilot išao na vizuelno letenje, a ovo nije vrijeme za takvu vrstu letenja - rekao je.

- Nažalost, nisam optimist po pitanju protoka vremena - zaključio je Emer.


Loši vremenski uslovi otežavaju potragu

Podsjetimo, Hrvatska kontrola zračne plovidbe obavijestila je Operativni centar civilne zaštite o nestalom avionu tipa Cessna sjeverno od Rakovice, na visini 2.300 stopa, koja je krenula iz Splita, a kretala se u smjeru sjevera prema Njemačkoj.

Operativni centar civilne zaštite je o koordinatama nestanka obavijestio OKC MUP-a te HGSS. Na koordinate nestanka upućeni su članovi HGSS-a s dronom i policija.

Iz HGSS-a su ipak naveli da im loši vremenski uslovi otežavaju potragu te da ni dron u takvim situacijama ne koristi. Ipak, poručili su da će se potraga najvjerovatnije nastaviti i tokom noći te da su razgovarali sa građanima i dobili određene dojave.

O ovome se oglasila i policija iz PU Karlovačka.

- Danas, 29. maja u 11:48 sati policija je od Uprava civilne zaštite zaprimila dojavu da je s radara Hrvatske kontrole zračne plovidbe u 11:25 sati nestao avion tipa Cessna 182, na širem slunjskom području. Avion je letjeo iz pravca Splita prema Njemačkoj. Odmah po dojavi u pretragu područja su se uključila 34 policijska službenika među kojima pripadnici specijalne i interventne policije te 28 pripadnika Hrvatske gorske službe spašavanja koji u pretrazi koriste dron - saopćili su iz policije.

Također, kako je ranije navedeno riječ je o manjem sportskom avionu u kojem su se nalazile četiri osobe, a to je potvrdio i šef na splitskom aerodromu.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.