TRUDNOĆA I POSTPARTUM

Nenaspavana majka: Poremećen san utječe na mentalno zdravlje

Stvaranje postporođajnog plana spavanja može pomoći u zaštiti sna i potaknuti ozdravljenje

Mnoge žene imaju san loše kvalitete. Pixabay

Dž. R.

1.5.2024

Poremećaji spavanja su tokom trudnoće i postpartum perioda često posebno izraženi, a to može biti veliki problem jer spavanje igra jednu od glavnih uloga u održavanju zdravlja i mentalnog stanja.

Loša kvaliteta sna

Otprilike jedna od pet žena suočava se s izazovima mentalnog zdravlja tokom ovog perioda, a tri od četiri imaju poteškoće sa spavanjem poput nesanice ili loše kvalitete sna.

Mentalno zdravlje i spavanje usko su povezani tokom trudnoće i nakon poroda, s težim simptomima mentalnog zdravlja koji koreliraju s većim poremećajima spavanja i obrnuto.

Poremećaji spavanja i trudnoća

Istraživanja pokazuju da poremećen san tokom drugog i trećeg tromjesečja trudnoće utrostručuje rizik od postporođajnih depresivnih simptoma, što posebno pogađa Afroamerikance.

Poremećaji spavanja nakon poroda povezani su s raznim zdravstvenim problemima za majku i dijete, uključujući povećani rizik od poremećaja mentalnog zdravlja nakon poroda.

Provjera problema sa spavanjem tokom trudnoće ključna je jer često prođu nezapaženo zbog percipirane normalnosti. Provođenje rutinskih mjera probira može pomoći u prepoznavanju trudnica kod kojih postoji rizik od komplikacija mentalnog zdravlja zbog poremećaja spavanja.

Smanjite rizik

Stvaranje postporođajnog plana spavanja može pomoći u zaštiti sna i potaknuti ozdravljenje, smanjujući rizik od poremećaja mentalnog zdravlja za oba roditelja.

Obično to uključuje podjelu noći u smjene. Naprimjer, jedan roditelj može uzeti prvu smjenu (npr. 20 – 2 sata), dok drugi pokriva kasniju smjenu (2 – 8 sati). Također bi roditelji trebali odlaziti na spavanje što je ranije moguće kako bi maksimalno iskoristili to vrijeme za kvalitetan san.

Ako majka doji, treba pokušati dojiti prije spavanja i probuditi se samo ako je potrebno tokom perioda spavanja.

Takav plan također može uključivati privremene aranžmane za spavanje kako bi se poremećaji spavanja sveli na minimum (npr. odvojeno spavanje uz pomoć čepića za uši i sl.). 

Ovaj pristup ne samo da pomaže u fizičkom oporavku majke, već također pomaže u sprječavanju ili ublažavanju simptoma mentalnih problema kod oba roditelja.

Kognitivno-bihevioralna terapija nesanice pokazala je efikasnost u rješavanju problema sa spavanjem i smanjenju rizika od postporođajne depresije promicanjem zdravih navika spavanja i rješavanjem negativnih misli o spavanju.

Ukratko, rješavanje problema sa spavanjem tokom trudnoće i nakon poroda ključno je za mentalno zdravlje. Intervencije spavanja nude efikasniju strategiju bez lijekova za prevenciju i liječenje perinatalnih poremećaja mentalnog zdravlja.

Video
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.