Foto: Arhiv "Avaza" U stravičnoj nesreći poginuli trojica mašinovođa

SKANDAL Je li stravična nesreća u Donjoj Jablanici mogla biti spriječena

Lokomotive se sudarile jer nisu radili auto-stop uređaji!?

Uloga auto-stop uređaja, odnosno pružnih baliza, jeste da zaustavi voz u slučaju da se ne poštuje signalizacija

Autor: E. TRAKO
04.09.2018 15:00
A
A
A

Da su na pruzi u Donjoj Jablanici u funkciji bili auto-stop uređaji, odnosno pružne balize, stravična nesreća u kojoj su poginuli Jasmin Ćeranić, Fehmin Turčinović, a prekjučer je povredama podlegao i Haris Karić, mogla je biti izbjegnuta, otkriva „Dnevni avaz“.

Prešutjeli istinu

Na ovom dijelu pruge, naime, ugrađeni su auto-stop uređaji čija je uloga da upozore mašinovođu da smanji brzinu voza, da voz zaustavi naglim kočenjem ako mašinovođa ne postupi po proceduri, odnosno iz bilo kojih razloga prolazi signal pod crvenim svjetlom.

Dalje, ovi uređaji imaju zadatak da svojim djelovanjem automatski uvedu brzo kočenje radi zaustavljanja voza kod signala na pruzi, odnosno određenog mjesta opasnosti u stanicama, ako mašinovođa ne poduzme potrebne mjere za smanjenje brzine, odnosno zaustavljanje voza.

No, kako otkriva „Avaz“, ovi austo-stop uređaji, koji su prije rata bili u funkciji, danas ne rade i nisu radili ni u vrijeme nesreće. O tome se trenutno u Upravi „Željeznica Federacije BiH“ govori, ali krišom.

- Svi znaju da auto-stop uređaji nisu u funkciji, kao ni drugi dio tog sigurnosnog uređaja koji se nalazi na lokomotivi. Da je to bilo u funkciji, sudar bi bio izbjegnut. To ovi iz Uprave kriju i prešutjeli su to istražnim organima, jer žele krivicu svaliti na poginule mašinovođe – kaže sagovornik „Dnevnog avaza“ iz „Željeznica FBiH“.

Druga šokantna činjenica je da je jedan od vozova bio pretovaren, i to 110 tona više od dozvoljenog! Desetak novinarskih ekipa i dvjestotinjak mještana Donje Jablanice vidjelo je dizel-mašinu koja je nakon nesreće odvezla šest vagona, koji su bili „viška“.

Uklonili vagone

- Taj je voz zbog takve težine trebao imati još jednu lokomotivu, potiskivalicu. Nije ju imao. Nejasno je ko je i zašto naredio da se tih nekoliko vagona ukloni. Sve je dosta čudno i obavijeno tajnom. Vidjet ćemo šta će pokazat istraga – kaže naš sagovornik.

Pozvali smo i Enisa Džafića, direktora „Željeznica FBiH“, da nam prokomentira šokantne informacije. Na brojne pozive, do zaključenja ovog izdanja „Dnevnog avaza“, nije se javljao.

Denis Lasić zatražio da NO imenuje Upravu

U međuvremenu, Denis Lasić, ministar saobraćaja i komunikacija FBiH, zatražio je od Nadzornog odbora „Željeznica FBiH“ da bude imenovana Uprava, jer je Vlada FBiH ranije dala saglasnost. Nepostojanje Uprave jedan je od razloga haotičnog stanja u ovom preduzeću.