OTKRIVAMO Kako Adnan Terzić misli namaći novac za puteve

Privatne banke daju 500 miliona KM za Koridor 5C!

Umjesto direktnog zaduženja kod stranih kreditora, državna firma gradnju dijela autoputa namjerava finansirati novcem komercijalnih bh. banaka

M. AŠČIĆ
18.01.2019 12:52

Terzić: Inicijator ove ideje

Četiri privatne banke spremne su finansirati s ukupno 500 miliona maraka nastavak gradnje autoputa na Koridoru 5C, tačnije dionicu Mostar Sjever - Mostar Jug, koja je ukupne dužine 15 kilometara.  

Adnan Terzić, direktor "Autocesta FBiH“, potvrdio je za naš list ovu informaciju.

On je inicijator ove ideje, nastale nakon odustajanja od zaduženja kod kineske državne „Exim banke“, zbog stavova i poruka iz Brisela.

- Mi smo ovim bankama predložili ovu ideju i oni su je rado prihvatili. Ovo je prvi put da bi, da kažem, privatne banke kreditirale gradnju Koridora 5C. Cijeli ovaj poslao koordinirat će Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD). To nam je bitno zbog procedura - kaže Terzić.

Završna faza 

Ovo je prvi put da bi se „Autoceste FBiH“ zadužile kod privatnih banaka direktnim putem. Za taj posao četiri banke - „UniCredit", "Raiffeisen" „Intesa Sanpalo“ i „Sparkasse" - formirale su i konzorcij.

One bi u gradnji Koridora učestvovale s finansijskom injekcijom od 250 miliona eura (500 miliona KM). Saznajemo da je dogovor o takvom načinu finansiranja u završnoj fazi.

Novi vid 

„Autoceste FBiH“ inače se već godina zadužuju kod stranih kreditora, poput EBRD-a i Evropske investicijske banke (EIB). Ovim načinom finansiranja Koridora državna firma ulazi u novi vid osiguravanja potrebnog novca.

- Sada čekamo odgovor. Vjerujemo da će on biti do kraja januara. Tačnije, čekamo hoće li pristati na našu ponudu da kredit vraćamo uz grejs period od četiri godine i rok otplate od deset godina. S ovim je upoznat i premijer Fadil Novalić, koji je također imao razgovore s čelnicima ovih banaka - kaže Terzić.

Nezvanično saznajemo da bi, u slučaju da dogovor o kreditu bude postignut, kamata bila slična onoj uz koju se zadužujemo kod EBRD-a.

Nastavak dionice prema tunelu Prenj

Gradnja dionice Mostar Sjever - Mostar Jug dio je projekta koji vodi prema tunelu Prenj, dugom deset kilometara.

Plan je da se ovi projekti rade istovremeno, a EBRD je već za tunel Prenj osigurao 240 miliona eura. Terzić kaže da je plan da se probiju obje cijevi, ali da se onda stavi u funkciju samo jedna, dok ne budu osigurana ostala sredstva.

NA VRH